اخبار

خرید دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق

خرید دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق
شرکت فولاد خوزستان به منظور تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت تولید خود، اقدام به خرید دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق نمود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، داود ایران پرست کارشناس خرید قطعات و تجهیزات برق و ابزار دقیق با اعلام این مطلب اظهار داشت: واحد خرید قطعات و تجهیزات با توجه به برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید شرکت فولاد خوزستان در سال‌های اخیر و حسب تاکید مدیرعامل و هیئت مدیره مبنی بر لزوم تسریع در تامین کالاهای استراتژیک موثر در تولید در راستای کاهش موانع و ریسک تولید پایدار، این اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داد.

ایران پرست افزود: اجرای ماموریت‌های محوله بر اساس اعلام نیاز واحد بهره‌برداری مبنی بر لزوم تامین دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگاولت آمپر جهت ایستگاه اصلی برق، صورت پذیرفت؛ که پس از بررسی‌های کیفی و کمی فنی و مالی، با برگزاری مناقصه، تامین آن به یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی در زمینه ساخت ترانسفورماتور ابلاغ گردید.

وی گفت: متاسفانه هم زمانی ابلاغ سفارش به سازنده اروپایی با افزایش تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی بر علیه جمهوری اسلامی ایران همراه بود. مباحث بازرگانی و پرداخت‌های مالی و همچنین حمل و نقل بین المللی از یک سو و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و در نتیجه تعطیلی نسبی شرکت‌های اروپایی و بنادر کشتیرانی اروپا باعث شد تا فرآیند ساخت و حمل ترانسفورماتورهای مذکور مطابق برنامه پیش بینی شده انجام نگیرد.

کارشناس خرید قطعات و تجهیزات برق و ابزار دقیق افزود: نهایتاً علیرغم مشکلات موجود و با تلاش و حمایت‌های مدیریت واحد خرید قطعات و تجهیزات، واحد اعتبارات اسنادی و واحد پشتیبانی خرید  ساخت و حمل ترانسفورماتورهای مذکور به مقصد بندر امام خمینی انجام گرفته و پس از عملیات ترخیص، تحویل شرکت فولاد خوزستان گردید تا بدینوسیله گامی موثر در جهت رفع نیازهای استراتژیک شرکت فولاد خوزستان و حفظ تولید پایدار برداشته شود.

گفتنی است در شرکت فولاد خوزستان تامین انرژی ترانس‌های کوره ۲ و کوره پاتیلی ۱  توسط ترانسفورماتورهای ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق انجام می‌گیرد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۴۲۱
کد خبر : ۹۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید