امید کاظمی رییس امور بازنشستگی فولاد منطقه خوزستان:بازنشستگی مرحلهی مهمی از زندگی ماست؛ زمانی است که زندگی روزمرهی انسانها تغییر میکند و برای بسیاری از مردم برههای از زندگی است که آن را با تمام وجود دوست دارند و بعد از سالها کار و تلاش و زحمت برای خانواده و جامعه، احترام و توجه همگان را به انتظار نشستهاند.
بازنشستگان در
این دوره از زندگی، به واحدی نیاز دارند تا به امور آنها رسیدگی شود. این واحد، در
کنار رسیدگی به امور معیشتی بازنشستگان، مسئولیت خود را فراتر از تامین امور مالی آنان
میداند و مواردی دیگر مانند امور فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار خود دارد.
امید کاظمی رئیس امور بازنشستگی فولاد خوزستان
در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: تلاش حداکثری در جهت تقویت روحیه و بهبود
آرامش ذهنی به بازنشستگان و کارکنان دفتر، ایجاد و تثبیت پل ارتباطی بازنشستگان با
دفتر و پاسخگویی به شکل کارآمد و مفید، تاسیس و ایجاد کانال امور بازنشستگی به منظور
ارتباط شفاف و موثردر پیامرسان آیگپ به آدرس https://iGap.net/KSRA_channel،
انتقال و تبیین دیدگاه مثبت مدیریت ارشد سازمان به بازنشستگان درخصوص نقش و اهمیت آنان،
انجام جلسات متعدد با مدیران مرتبط وقائم مقام مدیرعامل درامورسلامتی و بهداشت کارکنان
در راستای تامین بهداشت و سلامتی بازنشستگان، تقویت تعامل و ارتباط موثر و سازنده با
موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در تهران، تلاش ورایزنی ممتد و موثر برای
پرداخت مطالبات و معوقات بازنشستگان از صندوق بازنشستگی تهران از جمله اقدامات انجام
شده در این واحد برای ارائهی خدمات بهینه به بازنشستگان بوده است.
وی در بیان عملکرد
امور بازنشستگی فولاد خوزستان درسال گذشته افزود: اقدامات بسیاری همچون: برقراری مستمری
برای بازنشستگان و ورثه آنان، پرداخت کمک هزینههای نگهداری، ازدواج، فوت، پرداخت غرامت
فوت، نسخههای درمانی و سرانه درمان (بجز فولاد خوزستان)، صدور نامهها و گواهیهای
مختلف، استعلام از دیگر سازمانها، پرداخت عائله مندی، حق اولاد، تمدید و صدور دفترچههای
درمانی، احراز هویت، ثبت هرگونه اطلاعات وتغییرات درسامانه مستمری بگیران و یا سامانه
شرکت ها، رسیدگی و ثبت و تصفیه حساب پرونده هایی که از سیستم حذف می شوند (بدون ورثه)،
تنظیم سندهای تنخواه، پاسخگوئی تلفنی و حضوری به ارباب رجوع(پیگیرهای شکایات بازنشستگان)،
توزیع بن، تکمیل و جمعآوری هرگونه مدارک و تشکیل پرونده و ارسال آن به ادارات و شرکتها،
مراجعه به مراجع قضائی و بانکی و سایر سازمانها، تهیه وتنظیم و کنترل هر نوع لیست،گزارش،
اظهارنامهها، پیگیری سفرهای زیارتی و سیاحتی، اخذ مدارک و درخواست وام ضروری و...
در این واحد برای بازنشستگان به انجام رسیده است.
کاظمی با اشاره
به رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا اظهار داشت: امور بازنشستگان در راستای پیشگیری
و مقابله با کرونا، از ابتدای شیوع این ویروس اقدامات موثری همچون جداسازی فضای کاری
همکاران از مراجعه کننده، نصب دستگاه مایع ضد عفونی کننده دست برای مراجعه کنندگان،
نصب علامت های هشدار دهنده محل ایستادن مراجعه کنندگان جهت حفظ فاصله اجتماعی و همچنین
اطلاعیه ها و دستورالعمل های پیشگیری از کرونا، جهت مطالعه مراجعین، تهیه ماسک، دستکش
یکبار مصرف، الکل و ژل شستشو جهت استفاده پرسنل و مراجعهکنندگان، توزیع بستههای بهداشتی
به خانوادههای بازنشستگان، نظافت مرتب و ممتد میز و وسایل کار کارکنان با الکل، استفاده
از دستگاه تبسنج، ایجاد تغییر در چیدمان صندلیها و محل نشستن مراجعین، مطابق با رعایت
فاصلة مجاز بهداشتی، تهیه و روپوش مناسب بهداشتی برای همکارانی که در تماس مستقیم با
نامهها و دفترچههای مراجعین هستند، به انجام رسانده است.
وی درباره نقاط
قابل بهبود در امور بازنشستگی تصریح نمود: بازسازی یا نوسازی ساختمان به دلیل فرسودگی،
راهاندازی سیستم مکانیزه بایگانی پرسنلی، افزایش نیروهای شاغل در دفتر، ارتقاء و بروزرسانی
کامپیوترهای این دفتر(نرم افزاری و سخت افزاری)، تاثیر مثبتی بر عملکرد این واحد خواهد
داشت.
رئیس امور بازنشستگان
در پایان از حمایتهای بیدریغ مدیرعامل و هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان و نیز مدیران
ارشد موسسهی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و همچنین تلاش مدیریت پیشین این
دفتر و همکاران خود در واحد یادشده تشکر نمود.