اخبار

واحد نت کولرشاپ در شرایط کرونایی یک لحظه متوقف نشد

واحد نت کولرشاپ در شرایط کرونایی یک لحظه متوقف نشد
سیستم‌های تهویه و تبرید در گرمای طاقت فرسای خوزستان، نقش اساسی را در تحمل این امر ایفا می‌کنند و در هوای گرم و مرطوب تابستان‌، لذت بخش‌ترین لحظه، برخورد هوای سرد کولر بر صورت‌های خیس از عرق است. در جای جای شرکت فولاد خوزستان سیستم‌های تهویه و تبرد به شکل منظم و سازماندهی شده‌ای در حال کار و خدمت به کارکنان هستند. در همین باب صحبتی با سیدمحمد موسوی بیدلی مسئول نت کولرشاپ داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

لطفاً از گستره کار واحد نت کولرشاپ برای خوانندگان رویداد بفرمایید.

واحد کولر شاپ واحدی است خدماتی که وظیفه  تعمیر و نگهداری و سرویس تمامی ‌تجهیزات برودتی موجود در شرکت فولاد خوزستان و واحدهای تابعه مانند تصفیه خانه کوت عبدالله، پساب صنعتی، درمانگاه کیانپارس و مجموعه مسکونی 200 دستگاه که خود شامل درمانگاه خانواده، تالار طوبی، امور فرهنگی، تربیت بدنی، ساختمان اداری باشگاه فولاد، رستوران نور و کوثر، فروشگاه تعاونی مصرف می‌باشد. این واحد دستگاه‌های ایرکاندیشن، چیلرهای ساختمان مدیریت، سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر رستوران‌های ۱و۲ و مهمانسراهای نور‌‌ و کوثر و فروشگاه تعاونی ۲۰۰ دستگاه، انبار خدمات، یخچال‌های خانگی، آبگرمکن و کولرهای اسپلیت و پنجره‌ای، یخ‌سازها و ‌آبسردکن‌ها و کولرهای صنعتی ‌را سرویس می‌نماید.

این مجموعه دارای 14 نفر نیروی شرکتی برای تعمیرات دستگاه‌های سنگین (ایرکاندیشن و سردخانه‌ها)، یخچال و آبگرمکن می‌باشد و تعداد ۲۵ نفر نیروی پیمانکار‌برای تامین و نگهداری و سرویس کولرهای اسپلیت، پنجره‌ای و صنعتی مشغول به کار‌ هستند.

 

عملکرد این واحد در سال جاری را چگونه ارزیابی می‌کنید.

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد بیش از سه هزار حکم کار صادر شده است که با توجه به انتشار ویروس کرونا و محدودیت‌های خاص در کار با موفقیت انجام گردید. در حال حاضر حدود هفت هزار و 500 دستگاه کولر اسپلیت، 750 دستگاه کولر پنجره‌ای، ۱۹۷ دستگاه یخ‌ساز، ۱۵۵ دستگاه آبسردکن، 80 دستگاه کولر صنعتی،‌۶۲ دستگاه ایرکاندیشن، ‌۳ دستگاه چیلر،‌ ۲۰ دستگاه سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر، 900 دستگاه یخچال خانگی ‌و‌ ۵۳۰ دستگاه آبگرمکن برقی در حال خدمات‌دهی به کارکنان فولاد خوزستان می‌باشند.

متاسفانه با توجه به مصادف شدن شیوع بیماری کرونا با آغاز فصل گرما، نیاز به راه اندازی دستگاه‌های برودتی، میزان درخواست کارکنان بدون زمان‌بندی در صدور حکم کار افزایش یافت و از سوی دیگر کاهش زمان کار اداری و تغییر ساعت به صورت یک روز در میان در کنار ابتلای تنی چند از کارکنان این واحد به بیماری کرونا باعث کمبود نیرو، زمان و حجم بسیاری از احکام گشته که منجر به عقب افتادگی کار تعمیراتی شد.  اما به لطف خداوند و با صبوری سایر همکاران در همه واحدهای شرکت و تلاش ‌تمامی کارکنان این واحد به صورت شبانه روزی توانستیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ایمنی این دوره را پشت سرگذاشته ‌و احکام کار درخواستی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسانیم.

برآیند شما از کمبودها با توجه به شرایط تحریم‌ها چیست؟

با توجه به شرایط سیاسی و تحریم‌های ناجوانمردانه و خروج شرکت‌های معتبر کولرسازی از کشور و عدم ارائه خدمات و نوسانات نرخ ارز در تامین قطعات یدکی باکیفیت، دارای مشکل ‌هستیم.  اما یقیناً هر کجا تلاش شبانه‌روزی فولادمردان به کار گرفته شده است، بر تحریم ها غلبه کرده‌ایم.

 

چه خدماتی برای ساماندهی درخواستهای کارکنان در بهبود امور انجام دادید؟

از فعالیت‌های مطلوبی که انجام شد، سیستماتیک کردن کارگاه کولرشاپ و‌ آموزش کارکنان برای انجام امور اداری و سیستمی کردن کلیه احکام کار، قطعات مصرفی، خروجی انبار پایکار و شفاف‌سازی در مصرف قطعات بوده است. ساخت شیفت سرویس، رختکن، تهیه ملزومات رفاهی برای تمامی کارکنان واحد و ایجاد اتاق‌های اداری و بزرگ نمودن فضای انبار پایکار از گام‌هایی بود که در راستای رفاه کارکنان برداشته شد.

 

چه برنامه و چشم اندازی برای آینده این واحد در نظر گرفته‌اید.

نگاه و برنامه آینده واحد کولر شاپ در مرحله اول، کاهش هزینه‌های خرید می‌باشد که در سال‌های گذشته با تامین قطعات و استفاده از قطعات قابل استفاده کولرهای اسقاطی در تعمیرات به ‌میزان قابل توجهی در خرید کولر صرفه جویی نمودیم. برنامه دیگری که در حال اجرای آن هستیم خرید تجهیز برودتی، متناسب با شرایط و محیط بهره‌برداری می‌باشد تا بازده بیشتر و هزینه تعمیراتی کمتری داشته باشد. پیگیری و شناسایی شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی به منظور تامین تجهیزات برودتی و قطعات یدکی نیز از دیگر برنامه‌های این واحد است.

 

در پایان چه توصیه‌ای به همکاران در شرکت فولاد خوزستان دارید.

ضمن آرزوی پیشرفت و سلامتی برای تمامی همکاران، تقاضا دارم در صورت خرابی تجهیزات برودتی کماکان با صبوری و آرامش ما را در خدمتگزاری بهتر یاری ‌نمایند و از فراخوان‌های غیرضروری خودداری کنند. همکاران در زمان‌های ترک محیط کار دستگاه‌های برودتی را خاموش کنند، این کار باعث بالا رفتن عمر مفید دستگاه‌ها می‌شود.

۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۶۶۲
کد خبر : ۸۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید