اخبار

آیین غبار روبی مزار شهدا برگزار شد

آیین غبار روبی مزار شهدا برگزار شد
آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۹ در گلزار شهدای شهرستان اهواز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط‌ عمومی، این مراسم معنوی با حضور خانواده معظم شهدا ، فرمانده، اعضای شورای فرماندهی و جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی و مسئولان شرکت فولاد خوزستان، به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس انجام شد.
در ابتدای این مراسم، بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی پس از غبار روبی و شستشوی مزار مطهر شهدا، بر روی مزار شهید خمیس حزباوی از شهدای جوان هشت سال دفاع مقدس گردهم آمدند.
هادی اسماعیلی از روایان جنگ تحمیلی، از مجاهدت‌ های شهید حزباوی در میدان نبرد سخن گفت و اظهار داشت: رشادت، تواضع و شجاعت سه ویژگی بارز شهید حزباوی بود. 
برادر شهید حزباوی نیز از شوق وصف‌ ناپذیر وی نسبت به ولایت و دفاع از خاک میهن گفت و ادامه داد: با شروع جنگ، آرام و قرار خمیس گرفته شد. با این سنش اجازه حضور در جبهه را نمی‌دادند، هر بار که با رفتنش مخالفت می‌کردیم، غمگین می‎‌شد. در نهایت هم در اوج جوانی و در راه دفاع از میهن در مرز شملچه  به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ادامه‌ی این مراسم با حضور بر مزار پاسدار شهید ناجی مزرعه همراه بود. راوی هادی اسماعیلی، از شهید به عنوان افراد موثر قرارگاه نصرت یاد کرد و افزود: در این قرارگاه افرادی حضور داشتند که علاوه بر شجاعت و ایمان، هر لحظه آماده شهادت بودند. شهید مزرعه از یاران همیشگی سردار هور بود. وظیفه مهم قرارگاه نصرت که در زمان هشت سال دفاع مقدس به صورت سری فعالیت داشت، شناسایی و کسب اطلاعات از مواضع دشمن بعثی بود. سرانجام پس از مجاهدت‌های وصف‌ناپذیر، در واپسین روزهای سال ۶۴ این شهید بزرگوار به خیل هم‌ رزمانش پیوست.
بسیجیان حوزه مقاومت شهید بقایی با حضور بر سر آرامگاه شهید محمد امتی به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند. 
حجت الاسلام موسی بهاءالدینی عاملی مسئول امور ایثارگران و دبیر ستاد اقامه نماز فولاد خوزستان با اشاره به مظلومیت شهدا اظهار داشت: نام شهدا برای همیشه در تارک آسمان ایران درخشان می‌ماند. مظلومیت شهدای ترور نسبت به دیگر شهدا دوچندان است، چرا که شهدای ترور به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.
وی افزود: در میدان جنگ، دشمن دیده می‌شود و رزمندگان مرد و مردانه در میدان نبرد، ایستادگی می‌کنند و شهادت آن ها در میدانی رقم می‌خورد که دشمن پیداست. شهید محمد امتی در تیر ماه سال ۶۴ در حالی که عازم محل کارش بود از سوی منافقین کور‌دل به شهادت رسید.
آخرین شهیدی که بسیجیان حوزه مقاومت شهید بقایی فولاد خوزستان بر مزارش حاضر شدند، سید رضا داودی بود که در حضور خانواده شهید به مقام شامخ ایشان ادای احترام شد. 
حاج آقا داودی برادر شهید در این دیدار اظهار داشت: درک مقام شهادت و دستیابی به این معرفت، نیاز به درک و فهم این جایگاه دارد. تا پیش از انقلاب شاید کمتر کسی به منزلت شهید پی برده بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که برای به ثمر نشستن شجره‌ی انقلاب خون‌ های بسیاری از جوانان بر زمین جاری شد، جامعه به شهید و شهادت توجه بیشتری کرد. مسیر شهادت در ادوار مختلف انقلاب ادامه‌ دار بوده است؛ پیش از انقلاب در مبارزه با رژیم ستم‌ شاهی، در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن شهدای مدافع حرم؛ و باید بدانیم راه شهادت در ایران اسلامی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. خطابم به کارکنان شرکت فولاد خوزستان این است که حضورتان در خط مقدم تولید و پشتیبانی از ولایت کمتر از اجر شهادت نیست.
حمیدرضا توکلی‌ زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی با اشاره به میانگین سنی جوان شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر بخواهیم گذر اجمالی بر مزار شهدا داشته باشیم، متوجه می‌شویم، بیشتر این عزیزان در سنین ۱۸ الی ۲۲ سال به شهادت رسیده‌ اند. این نکته نشانگر رسیدن جوانان آن زمان به بلوغ کامل است. شهدا با وجود سن کم به درکی دست پیدا کردند، که از همه چیز و همه کس دست بکشند و دفاع از خاک، ناموس را اولویت خود قرار دهند. 
وی افزود: در زمانی که ماموران رژیم شاه در سال ۴۲ حضرت امام خمینی (ره) را دستگیر می‌کنند و یکی از فرماندهان از ایشان سوال می‌کند که سربازان تان کجا هستند، ایشان در پاسخی قاطع می‌فرمایند: سربازان من در گهواره هستند. درک این بیان زمانی نمایان می‌شود که در سال ۵۷ انقلاب اسلامی با حضور جوانان مومن و ولایت‌ مدار به پیروزی می‌رسد و در ادامه هم در جنگی نابرابر که ما هیچ‌گاه آغازگر آن نبودیم، همان جوانان در گهواره، با رشادت و از خودگذشتگی، هشت سال جانانه از مهین اسلامی دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور عزیزمان به دست دشمن بیفتد. اینها جوانانی بودند که در مکتب امام خمینی (ره) تربیت شدند. 
توکلی‌ زاده مدافعین حرم را ادامه‌ دهنده مسیر جوانان انقلابی دوران دفاع مقدس دانست و افزود: شهید موسوی که اولین شهید مدافع حرم نام گرفت، شهید حججی‌ها، جانبازان و رزمندگانی که با نام مدافع حرم در جنگ علیه ظلمت و تاریکی و با هدف دفاع از کیان اسلامی و نابودی حکومت جعلی داعش حضور پیدا کردند، ادامه‌ دهند‌ه ی راه جوانان انقلابی دوران دفاع مقدس و تربیت شده‌ی مکتب ولایت هستند. در گام دوم انقلاب تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر حفظ روحیه شهادت طلبی جوانان است. 

پایان بخش این مراسم، ترمیم و رنگ آمیزی مزار شهدا از سوی بسیجیان حوزه مقاومت شهید بقایی بود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در سالیان گذشته دیدار با خانواده‌ی معظم شهدا به صورت چهره به چهره و حضور در منزل خانواده شهید انجام می‌ شد.‌ لیکن امسال و با توجه به محدودیت‌ های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با ابتکار حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی،‌ این دیدار به صورت میدانی و حضور خانواده‌های شهدا بر سر مزار شهیدان برگزار شد. 

52

 

6262

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ۲۳:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۰۷۷
کد خبر : ۸۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید