اخبار

آیین اهدای ۱۰۰ سرویس جهیزیه به زوج های جوان خوزستانی

آیین اهدای ۱۰۰ سرویس جهیزیه به زوج های جوان خوزستانی
آیین اهدای ۱۰۰ سرویس جهیزیه به زوج های جوان خوزستانی به همت قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی شهدای شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط‌ عمومی، آیین اهدای ۱۰۰ سرویس جهیزیه به زوج های مناطق محروم استان، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ به همت قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی شهدای شرکت فولاد خوزستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، سردار سید ضیاء الدین حزنی مشاور فرماندهی و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد خوزستان، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در مجموعه دویست دستگاه برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت السلام موسوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز هدف از همسرگزینی را دستیابی به آرامش دانست و افزود: در زندگی مشترک آرامش بر آسایش ارجحیت دارد. این بدان معناست که وقتی زندگی مشترک آغاز می‌شود، داشتن امکانات رفاهی کمال متضمن رسیدن به آرامش در زندگی نیست. ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تشویق زوج‎‌های جوان به فرزند آوری، جامعه را به سمتی هدایت می‌کند که آرامش در آن برقرار می‌شود. یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی است، در مقابله با این سبک مدل غربی است که هر زمان این مدل پیاده شده، خانواده از هم متلاشی شده است. ازدواج آسان یکی از سنت هایی است که از زمان پیامبر اکرم (ص) بر جای مانده اما متاسفانه نزدیک به سه دهه است که این فرهنگ ناب دستخوش مدل های غربی و تجملاتی شده است.

 

نماینده ولی فقیه  در استان در ادامه گفت: ازدواج از نظر اسلام وسیله ای برای پاک دامن زیستن است. ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده، جامعه و اجتماع است. هر چقدر در آغاز زندگی مشترک، ساده‌زیستی در نظر گرفته شود، به بنیان خانواده و تحکیم آن کمک می‌شود. انتظار می رود سایر دستگاه ها و ارگان‌های فعال مانند فولاد خوزستان، به سهم خودشان به میدان بیایند و در این شرایط سخت اقتصادی از جوانان در مسیر تشویق به امر ازدواج حمایت کنند.

 

در ادامه سردار حزنی مشاور فرماندهی و دبیر قرارگاه محرومیت‌ زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از حرکت ارزشمند فولاد خوزستان، ترویج فرهنگ ازدواج آسان را یک اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: سپاه پاسداران افتخار دارد، همراه و همگام با نهادهای تحت امر رهبری در امر ازدواج آسان اقدامات موثری انجام داده است. در استان خوزستان تا به امروز پنچ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه میان محرومین توزیع شد. این آمار در مجموع کشور یکصد و بیست هزار سری جهیزیه است. مهم‌ترین ویژگی جهیزیه‌های توزیع شده، استفاده از تولید داخل است. اقلام موجود در جهیزیه تماما ایرانی و به دست توانمند کارگر ایرانی ساخته شده است. 

 

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با بیان این جمله که نتیجه کار گروهی، دستیابی کامل به هدف است، افزود: وقتی به چهره‌ی شاد یکصد زوج جوان نگاه می‌کنیم، موجی از خوشحالی در میان حامیان این‌گونه مراسمات ایجاد می‌شود. برای ریشه‌کنی طلاق و ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری، کار گروهی و حمایت همه‌ جانبه نهادهای مسئول مورد نیاز است. رمز موفقیت سپاه پاسداران حضور در کنار مردم بودن است. مثال عینی موفقیت در کارگروهی مهار سیلاب خوزستان در سال گذشته است. جایی که شرکت‌های بزرگی همچون فولاد خوزستان، امکانات خود را بسیج کرد و تا پایان بحران در کنار مردم ایستاد. این حرکت هیچگاه از خاطر جامعه پاک نمی‌شود. 

 

سردار حزنی اشاره‌ای هم به اقدامات کادر درمان استان خوزستان در مهار ویروس کرونا داشت و تاکید کرد: فعالیت کادر درمان در چند ماه گذشته در مسیر مهار ویروس کرونا عبادت به شمار می آید. به راستی در این مدت کادر درمان اعم از: پزشکان، پرستاران، مدیران بهداشت و همه‌ی کسانی که به نوعی در درمان بیماران کرونایی نقش داشتند، فراتر از توانشان بود. سپاه پاسداران وظیفه خودش می‌داند، قدردان زحمات این قشر فداکار باشد. با شیوع ویروس کرونا، ادامه فعالیت در برخی مشاغل متوقف و باعث شد معیشت عده‌ای با مشکل مواجه شود. لبیک مردم همیشه در صحنه به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در پویش کمک‌های مومنانه هم جای تقدیر دارد. خدمات و کمک‌های مستمر کمیته امداد امام خمینی(ره) بر هیچ کس پوشیده نیست. مطمئنا شناسایی و هدایت کمک‌های مومنانه، با حضور این کمیته میسر است. نام کمیته امداد امام خمینی(ره) در جای جای میهن اسلامی با فعالیت‌های  خیریه و دستگیری از محرومین گره خورده است.

 

پیش از سخنان امام جمعه اهواز، مدیرعامل فولاد خوزستان یاری رساندن به جامعه را از اهداف اصلی  شرکت نام برد و افزود: خوزستان دارای مردم نجیب و ولایتمداری است که با وجود تمام سختی ها، پای این انقلاب ایستاده اند و شایسته بهترین خدمات هستند. شرکت‌های بزرگ استان با اختصاص بخشی از بودجه‌ خود در حوزه مسئولیت اجتماعی می توانند خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه دهند که در این راستا شرکت فولاد خوزستان همواره عمل به مسئولیت اجتماعی را از اولویت های خود می‌داند.

 

محمدی در ادامه گفت: برای تسهیل امر ازدواج جوانان و تلاش برای شروع زندگی مشترک، اهدای جهیزیه یکی از اقداماتی است که می‌توانیم به زوج های جوان و سرمایه های این انقلاب ارائه دهیم که امید است در این ماموریت نیز موفق عمل کنیم. شرکت فولاد خوزستان در یک سال گذشته در راستای مسئولیت‌ اجتماعی خود با ایجاد و راه اندازی قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی شهدای فولاد در سه حوزه بهداشتی و درمانی، عمران و مسکن و حوزه امور فرهنگی و مذهبی اقدامات خوبی در دستور کار داشته و این نهضت همچنان ادامه دارد.

 

محمدی گفت: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت فولاد خوزستان برای مبارزه با این ویروس ۱۸۰ میلیارد ریال اختصاص داد و در این زمینه نیز خود را در کنار مردم می داند.

 

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط‌عمومی اظهار داشت: فولاد خوزستان همواره در انجام کارهای خداپسندانه و عام‌المنفعه پیشگام بوده است. اهدای جهیزیه به زوجین جوان نباید به این مجموعه خلاصه شود و می‌بایست سایر شرکت‌ها و ارگان‌های فعال در استان، به میدان بیایند و با حمایت و اهدای وسائل مورد نیاز شروع زندگی مشترک به فرهنگ ازدواج که مورد تاکید ائمه (ع) هست، کمک کنند. فرزند آوری برای کشور یک سرمایه محسوب می شود، لازم است نهادها و دستگاه ها که توانایی این نوع فعالیت ها را دارند به این امر خیر ورود نمایند و با اهدای جهیزیه مسیری برای تسهیل ازدواج جوانان مهیا کنند، چرا که یکی از مشکلات اساسی امروز جوانان، ازدواج و فرزند آوری است.

 

مرتضی موصلی مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار روابط‌ عمومی، فقرزادیی، توسعه فرهنگی و حمایت خانواده‌های محروم را اهم فعالیت این نهاد نام برد و افزود: خانواده اصلی‌ترین رکن جامعه است. در شرایط امروز حمایت از تشکیل خانواده و تشویق زوج‌های جوان به ازدواج آسان و فرزندآوری در راس فعالیت‌های جامعه قرار دارد. ابتکار فولاد خوزستان در تامین جهیزیه و برگزاری جشن برای زوجین جوان که عمدتا در مناطق محروم ساکن هستند، الگوی مناسبی برای دیگر نهادها و ارگان‌هایی است که توانایی حمایت و گام برداشتن در این مسیر را دارند.

 

وی افزود: اهدای یکصد سری جهیزیه از سوی فولاد خوزستان به زوجین مناطق محروم، گام موثری در جهت حمایت از کانون خانواده است.

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این آیین ۱۰۰ سری جهیزیه شامل یخچال، لباسشویی، اجاق‌گاز، تلویزیون، فرش، جاروبرقی، سرویس خواب، پشتی، پتو، پنکه، ساعت، اتوبخار، سرویس کامل آشپزخانه و بسته فرهنگی به زوج های جوان اهدا شد.

 

گفتنی است، این مراسم با اجرای موسیقی و نمایش، نورافشانی و برنامه های شاد خاتمه یافت.568

 

 

74

 

65

 5

 54

54

 54

5

56  9768

 

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۹۸۵
کد خبر : ۷۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید