اخبار

شرکت فولاد خوزستان صاحب دو کارخانه فرآوری سنگ آهن در مجتمع معدنی سنگان شد

شرکت فولاد خوزستان صاحب دو کارخانه فرآوری سنگ آهن در مجتمع معدنی سنگان شد
دو کارخانه کنسانتره و گندله سنگ آهن شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی – وابسته به بانک ملی- به شرکت فولاد خوزستان رسید.
هر کدام از این کارخانه ها از ظرفیت تولید 2.5 میلیون تنی برخوردارند که البته بخش کنسانتره اخیرا افتتاح شده و بخش گندله سازی هم در نیمه نخست 97 وارد مدار تولید می شود. کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در این باره می گوید: این اقدام در راستای دستور رییس جمهور به وزیر اقتصاد مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری صورت گرفته است. ورود بانک ها به عرضه تولید و بنگاه داری مشکلاتی از جمله رقابت با بخش خصوص ایجاد کرده است که اکنون با واگذاری دو کارخانه از شرکت توسعه ملی به فولاد خوزستان، یک گام برای دور کردن بانک ها از بنگاه داری برداشته شده است.
روز گذشته محمد کشانی مدیر عامل فولاد خوزستان، خداداد غریب پور مدیر عامل توسعه ملی و محمود نگهبان نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با کرباسیان، جلسه ای درباره این واگذاری برگزار کردند.

مجتمع سنگان نزدیک به 20 میلیون تن برنامه احداث کارخانه های فرآوری سنگ آهن (کنسانتره و گندله) دارد که در سالی که گذشت 10 میلیون تن ظرفیت گندله وارد مدار تولید شد. اکنون شرکت فولاد خوزستان -از قدیمی های فولاد- نیز وارد بخش بالادست زنجیره صنعت فولاد شده است. طی سال های اخیر اجرا نشدن طرح های توسعه از سوی فولاد خوزستان نگرانی کارشناسان و مدیران را نسبت به آینده این شرکت برانگیخته بود که سهم این شرکت از برنامه 55 میلیون تنی فولاد چیست. با واگذاری دو کارخانه در سنگان به فولاد خوزستان، این شرکت نیز همردیف دیگر رقبای فولادسازی قرار گرفته و سهمی از ذخایر 1.2میلیارد تنی سنگ آهن در سنگان برای تامین ماده اولیه تولید فولاد برده است.

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۳,۹۲۷
کد خبر : ۲۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید