اخبار

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۳) آغاز شد

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۳) آغاز شد
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۳)، با حضور دکتر رئیسی رئیس‌جمهور، معاون وزیر صمت، میهمانان خارجی و جمعی از مدیران و مسئولان لشکری و کشوری، ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای تولیدکنندگان کشورمان در عرصه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: کسب چنین دستاوردهایی در شرایط تحریم‌های گسترده باعث شگفتی ناظران خارجی شده است. جمهوری اسلامی در زمینه دانش‌بنیان و بومی‌سازی شاخه‌های مختلف علمی صاحب‌نظر  است. 
 
هدف از برگزاری نمایشگاه ارائه توانمندی صادراتی، گسترش تعاملات تجاری، فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی است.
 
گفتنی‌ است، در این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپاست، ۱۲۰۰ مهمان خارجی از ۶۰ کشور شامل: پنج وزیر، بیست معاون وزیر و هفتاد هیات تجاری حضور دارند و دوازده گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و ... محصولات خود را عرضه می‌کنند. چین، عراق، ترکیه، امارات و هند ۵ کشور مقصد صادراتی ایران هستند که ۷۶ درصد از وزن و ۷۵ درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.
  
شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده‌ی شمش صادراتی فولاد کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارد.
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۲۲:۲۴
تعداد بازدید : ۳۷۶
کد خبر : ۱,۹۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید