اخبار

آیین رونمایی از ۱۵۶۰ قطعه بومی‌سازی شده گروه فولاد خوزستان برگزار شد

آیین رونمایی از ۱۵۶۰ قطعه بومی‌سازی شده گروه فولاد خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، آیین رونمایی از ۱۵۶۰ قطعه بومی‌سازی شده گروه فولاد خوزستان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حضور خلیفه‌سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و اعضای هیات مدیره انجمن، پرویز درویش معاون سازمان استاندارد ملی ایران، اعضای هیات مدیره و مسئولان فولاد خوزستان و جمعی از مدیران فولادی کشور در سالن شهید امتی برگزار شد.


🔸 دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

🔸 توسعه فولاد خوزستان باید با نگاه ملی باشد

خلیفه‌سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، خوزستان را بستر مناسب توسعه فولاد دانست و افزود: در کشور چند قطب فولاد داریم. خوزستان، کرمان یزد، آذربایجان، اصفهان و هرمزگان. به لحاظ آمایش سرزمینی دو قطب خوزستان و هرمزگان به دلیل برخورداری از مرزهای آبی، سرآمد جایگاه تولید فولاد کشور هستند. دسترسی به حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، دسترسی به منابع آبی و انرژی مواردی هستند که توسعه فولاد را توجیه می‌کنند.

وی با بیان این جمله که توسعه فولاد خوزستان باید با نگاه ملی باشد، افزود: در خوزستان، نگاه به تولید زنجیره فولاد، به صورت یک مقوله یکپارچه در نظر گرفته شده است. انجام ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در توسعه فولاد خوزستان نشان از نگاه آینده‌نگری به این صنعت دارد. صنعت فولاد از پانزده سال گذشته تا به امروز پیشرو در پرداختن به مبحث بومی‌سازی کشور است. فولاد خوزستان همواره در توسعه و ترویج مفاهیم بومی‌سازی پیشرو بوده است.

خلیفه‌سلطان در ادامه گفت: ارزبری هر تُن فولاد در ۵ سال گذشته ۱۳۰ دلار بوده است و امروز به ۸۰ دلار رسیده است‌. این صرفه‌جویی فقط در ساخت قطعات خلاصه نمی‌شود و به توسعه فناوری و اصلاح دستورالعمل‌ها نیز تحقق می‌یابد. ایجاد سامانه مشترک از سوی شرکت‌های بزرگ فولادی باعث شد ۲۶ هزار کد کالایی در سامانه جا داده شود.

در ادامه‌ پرویز درویش معاون سازمان استاندارد ملی ایران گفت:  صنعت فولاد در حوزه استانداردسازی پیشرو بوده است. ۹  استاندارد بین‌المللی در شرکت فولاد خوزستان تدوین شده است که دستاورد بزرگی به شمار می‌آید. شرکت فولاد خوزستان، صنعتی پیشرو در دانش فولاد به ویژه در حوزه استانداردسازی محسوب می‌شود و استاندارد ملی شمش فولاد به دبیری فولاد خوزستان تدوین شده است.

وی در ادامه گفت: سازمان ملی استاندارد در حال حاضر در رتبه ۲۲ جهان قرار دارد که بخشی از آن به دلیل عملکرد صنعت فولاد و اقدامات انجام شده در شرکت فولاد خوزستان است. شرکتی که بتواند استاندارد بین‌المللی را تدوین کند، بدون شک با دانش و استاندارد مسیر توسعه را طی خواهد کرد. زمانی که دانش و استاندارد در یک مجموعه حاکم باشد، در ساخت قطعات نیز استاندارد رعایت خواهد شد و این مسئله از نتایج توجه شرکت فولاد خوزستان به استانداردها است.

پیش از سخنان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان اعتماد به جوانان و توانمندی داخلی را دو اصل غلبه بر تحریم‌ها دانست و افزود: ایران اسلامی با دارا بودن منابع عظیمی نیروی انسانی و معدنی، ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه بومی‌سازی دارد. امروز و با افتخار اعلام می کنیم در فولاد خوزستان ۲۵ هزار قطعه بالغ بر ۶۰۰ میلیون یورو در حوزه بومی‌سازی صرفه‌جویی داشته ایم.

وی در ادامه گفت: تولید فولاد کشور از ۱/۸ میلیون تن به ۲۸ میلیون تُن رسیده و توان نصبی تولید فولاد کشور ۴۰ میلیون تُن است. این مقدار در افق ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تُن می‌رسد، جایی که به رتبه اول تولید منطقه تبدیل می‌شویم. از این مقدار ۱۹ میلیون تُن صادرات می شود، که درآمد ارزی ده میلیون یورو را برای کشور در بر دارد.

ابراهیمی رونمایی ۱۵۶۰ قطعه بومی‌سازی شده در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را نشان از اراده‌ی فولادین مجموعه فولاد خوزستان دانست و افزود: فولاد خوزستان همواره پیشرو در بومی‌سازی قطعات بوده و هست. دستگاه اندازه‌گیری آهن کل که برای اولین بار در جهان ساخته شده در کنار ۱۵۶۰ قطعه راهبردی دیگر نشان از هم‌افزایی و اعتماد به تولیدکنندگان داخلی است.

برای دیدن تصاویر به کانال ما در تلگرام با آدرس زیر مراجعه کنید.

@khouzestan_steel_co

۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۱۶۳
کد خبر : ۱,۹۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید