اخبار

صعود بانوی کوهنورد فولادی به قله دماوند برای دومین بار

بانوی کوهنورد فولاد خوزستان برای دومین بار توانست از جبهه شمال شرقی بر قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند، بام ایران، بایستد.
صعود بانوی کوهنورد فولادی به قله دماوند برای دومین بار
 
 
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آزیتا مددی همکار شاغل در قسمت رادیولوژی واحد طب صنعتی و درمانگاه مرکزی همراه با باشگاه کوهنوردی آپادانا اهواز، روز شنبه یکم مرداد ۱۴۰۱ توانست با موفقیت به قله دماوند صعود کند.
 
مددی درباره صعود خود گفت: بعد از گذشت سه سال دوباره قدم به بالاترین نقطه وطن گذاشتم. صعود به قله دماوند، این بار از جبهه شمال شرقی برایم تجربه‌های بسیاری داشت. امسال نیز به قصد صعود به قله دماوند، تمرینات سخت و هدفمند خود را انجام دادم و توانستم به هدف برسم.
 
وی افزود: برای صعود به این قله ابتدا از اهواز تا روستای ناندل نزدیک به شهر آمل رفتیم. یک شب مانی در روستای زیبای ناندل داشتیم. روز بعد به محل کمپی به نام لش سبز در ارتفاع ۴ هزار متری پیمایش کردیم. با شب مانی در محل کمپ و ایجاد هم هوایی در این ارتفاع صبح روز یکم مرداد ساعت ۳:۳۰ پیمایش و صعود به قصد قله در ارتفاع پنج هزار و ۶۷۱ متری شروع شد که خدا را شکر با وجود وزش باد در مسیر، ساعت ۱۴ با موفقیت به قله رسیدیم.
 
این بانوی فولادی با اشاره به سختی های خاص صعود به بام ایران گفت: بیش از سه سال کوهنوردی را شروع کرده‌ام. صعود به چندین قله بلند کشور از جمله کینو، بلندترین قله استان خوزستان، برف انبار، بلندترین قله استان قم، سنبران، بلندترین قله استان لرستان، کان صیفی، بلندترین قله استان ایلام، سبلان، سومین قله بلند کشور، پرآو، بلندترین قله استان کرمانشاه، دومیر، بلندترین قله استان مرکزی و قله‌های یخچال، الوند، حوض دال و سیچانی، توچال را در کارنامه خود دارم.
 
مددی در خصوص دوره‌های آمورزشی کوهنوردی گفت: دوره‌های آموزشی کوهپیمایی، پزشکی کوهستان، سنگ نوردی مقدماتی و پیشرفته، جستجو و نجات، یخ و برف مقدماتی و پیشرفته، محیط زیست کوهستان، هواشناسی کوهستان و دوره قطب نما و دوره GPS را با موفقیت گذراندم.
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، این بانوی ورزشکار فولادی برای نخستین بار در تابستان ۱۳۹۸ به صورت مستقل به قله دماوند صعود موفقیت‌آمیز داشت و همچنین در مسابقات آمادگی جسمانی ایمیدرو در سال ۱۴۰۰ اولین مقام قهرمانی رشته آمادگی جسمانی برای شرکت فولاد خوزستان را کسب نمود.
 
گفتنی است، در این صعود هومن بخشی از کارکنان بخش فولاد سازی به عنوان سرپرست گروه در کنار کوهنوردان حضور داشت.
۸ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۶
تعداد بازدید : ۳۳۳
کد خبر : ۱,۷۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید