اخبار

پورسلامات ورزشکار دوومیدانی خانواده فولاد خوزستان؛

استعدادیابی در رده‌های پایه و تشویق نوجوانان به ورزش، آینده ورزش را تامین می‌کند

استعدادیابی در رده‌های پایه و تشویق نوجوانان به ورزش، آینده ورزش را تامین می‌کند
دو ومیدانی ناب ترین و اصیل ترین رشته ورزشی است که از ریشه یونانی اتلوس به معنی مبارزه و تلاش گرفته شده و به اندازه تاریخ آفرینش انسال قدمت دارد. به دوومیدانی مادر ورزش‌ها هم گفته می‌شود.
 
در خانواده ی بزرگ فولاد خوزستان کسب افتخار در زمینه های مختلف: علمی، پژوهشی و ورزشی همیشگی است. به همین بهانه به سراغ یکی از فرزندان خانواده فولاد رفتیم که ورزش دوومیدانی را از خردسالی آغاز کرده و تا به امروز توانسته با تلاش و پشتکار مدال‌های رنگارنگ قهرمانی را کسب کند.
 
🔸 خودتان را معرفی کنید و  فعالیت‌های ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید؟
 
محمد حسین پورسلامات هستم ۱۷ سال سن دارم و دو سال به صورت حرفه ای در زمینه دو‌ومیدانی فعالیت می‌کنم.
 
 
🔸 تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کرده اید؟
 
در چندین مسابقه در سطح مدارس و استانی به صورت آزاد شرکت کرده‌ام و مقام های متفاوتی کسب نموده‌ام.
 
🔸 موفقیت های خود را مدیون  چه کسانی هستید؟
 
حمایت همه‌جانبه خانواده، مربیان سازنده و تلاش و سعی و کوشش  خود می‌دانم. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد. هیچ‌گاه نباید با تصور اینکه موفقیت‌ها کامل شدند، توقف کنیم. قهرمان شدن آغاز مسیر است. 
 
🔸 آیا امکانات موجود در رشته شما در سطح شهرستان و استان جوابگوی نیازهای علاقه‌مندان است؟
 
نیازهای ورزش دو‌و‌میدانی در سطح استان کافی نیست. از آنجایی که ورزش دوومیدانی یک ورزش پایه هست نیاز به حمایت بیشتر مسئولان استان دارد.
 
🔸 برای آینده خود چه برنامه هایی دارید؟
 
آرزوی ورزشکار رسیدن به تیم ملی و شرکت در مسابقات بین‌المللی  المپیک است. شبانه‌روز تلاش می‌کنم که به چنین جایگاه ارزشمندی برسم.
 
 
🔸 در خصوص ترویج ورزش در جامعه، چه کارهایی باید انجام دهیم؟
 
 باید مردم را به ورزش تشویق کرد و فضای ورزشی و امکانات ورزشی را گسترش داد. استعدادیابی در رده‌های پایه و تشویق نوجوانان به ورزش موثر است. یکی از بسترهای اصلی برای توسعه ورزش‌های پایه مدارس هستند. پیاده‌سازی طرح‌های استعدادیابی در مدارس، می تواند سیل عظیمی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف را ایجاد کند. در واقع باید گفت استعدادیابی در رده‌های پایه و تشویق نوجوانان به ورزش، آینده ورزش را تامین می‌کند. 
 
 
🔸 توصیه شما به ورزشکاران چیست؟
 
با تلاش و کوشش تا رسیدن به هدف نهایی قدم بردارید و هیچ گاه تسلیم نشوید. با برنامه و هدفمند گام بردارید و هیج‌گاه از شکست ناامید نشوید.
 
🔸 حرف آخر
 
خوشحال هستم که به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ فولاد خوزستان توانستم در عرصه ورزش کسب افتخار کنم. امیدوارم در آینده بتوانم پیراهن تیم ملی را به تن کنم و در میادین بین المللی پرچم پرافتخار کشورم را به اهتزاز در بیاورم. از مربیان عزیزم که تلاش و کوشش فراوانی در این مسیر انجام دادند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.
۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۴۳
تعداد بازدید : ۴۲۰
کد خبر : ۱,۷۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید