اخبار

داریوش احمدی مدیرعامل تعاونی تولیدی توزیعی کارکنان فولاد خوزستان:

خرید آسان، تنوع در کالا و تجهیزات، کیفیت و خدمات پس از فروش اهداف اصلی نمایشگاه عیدانه هستند

خرید آسان، تنوع در کالا و تجهیزات، کیفیت و خدمات پس از فروش اهداف اصلی نمایشگاه عیدانه هستند
در چند روز گذشته نمایشگاه عیدانه تعاونی تولیدی توزیعی، محل رفت و آمد و تهیه کالا و تجهیزات مختلفی بود که با شرایط اقساطی و پرداخت آسان، برای کارکنان و خانواده بزرگ فولاد خوزستان مهیا شده بود. نمایشگاهی که با گذشت چند سال  در شرایطی که محدودیت‌های کرونایی کمتر شده بود، با حضور غرفه‌های مختلف در حال برگزاری است. به همین بهانه گفتگویی با داریوش احمدی مدیرعامل تعاونی صورت گرفت تا از کم و کیف برگزاری نمایشگاه بیشتر مطلع شویم.
 
 هدف از برگزاری نمایشگاه عیدانه از سوی تعاونی تولیدی توزیعی کارکنان فولاد خوزستان چه بود؟
 
هدف از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم و بدون واسطه‌ی کالای خانگی و دیگر ملزومات مورد نیاز خانه با حضور نشان‌های معتبر و تولیدکنندگان برتر استان و کشور است. از طرفی شرایط متنوع پرداخت باعث شد که کارکنان مجموعه فولاد خوزستان، تعیین‌کننده‌ی نحوه پرداخت باشند. اقساط بلندمدت، وام یکصد میلیونی چهار درصد و پراخت ۲۴ ماهه چکی، مواردی هستند که تعاونی برای غرفه‌داران تعیین کرده است تا کارکنان بتوانند بهترین نحوه خرید را انتخاب کنند.
 
 نحوه انتخاب غرفه‌های حاضر در نمایشگاه چگونه بود؟
 
سوابق و خدمات پس فروش،  نشان‌های برتر استانی و کشوری، در نظر گرفتن ذائقه مشتری، تعهد در فروش، خوشنامی، برخورد مناسب، در کنار رضایت‌مندی کارکنان از خرید‌های گذشته مواردی بودند که از سوی تعاونی ملاک قرار داده شد. 
 
 از شرایط خرید کارکنان بگویید و اینکه چه شرایطی برای بازپرداخت در نظر گرفته شده است؟
 
شرط اصلی برای خرید از نمایشگاه عیدانه عضو بودن خریدار است. البته برای افرادی که عضو نیستند، شرایطی در محل نمایشگاه در نظر گرفتیم که به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان، عضویت فرد انجام می‌شود. غرفه‌ها اقساط مختلفی دارند. شروع اقساط از چهار تا دوازده قسط است. در مورد سه نشان بُست، اسنوا و دوو، بانک قرض‌الحسنه مهر با ارائه کالاکارت تا سقف یکصد میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۸ ماهه، شرایط خرید را فراهم کرده است. نکته‌ی مهم در استفاده از کالا‌کارت اعتبارسنجی دریافت‌کننده‌ از سوی تعاونی است. یکی دیگر از شرایط پرداخت ۲۴ ماهه به صورت چکی با تنفس سه‌ماهه است. پرادخت ۱۲ قسط با کارمزد دو درصد (کمتر از بازار) نوع دیگر بازپرداخت است.
 
 غرفه‌های شرکت‌کننده به تفکیک ارائه کالا و تجهیزات در نمایشگاه شامل چه مواردی است؟
 
در نمایشگاه سعی شد، کالا و تجهیزات پرمصرف و ضروری ارائه شود. پوشاک رده‌های سنی مختلف، پوشاک سنتی اقوام مختلف، عینک و ساعت، لوازم خانگی شامل: یخچال و فریزر، تلویزیون، جاروبرقی، فر، چینی‌آلات، انواع غذاساز و سرخ‌کن، انواع لوازم الکترونیک، شوینده‌ها، مبل و سرویس خواب به همراه قالی، با تنوع در نشان‌ در نمایشگاه حاضر شدند. به غرفه‌داران تاکید شد، علاوه بر سهولت در پرداخت،  نشان‌های برتر و با کیفیت را در نمایشگاه عرضه کنند. 
 
 استقبال کارکنان از نمایشگاه با توجه به اینکه بعد از دو سال محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، چگونه بود؟
 
در زمان برنامه‌ریزی نمایشگاه یکی از دغدغه‌ها این بود که در فصل تابستان قرار داریم، فصلی که موسم مسافرت‌هاست. از طرفی گرما هم مزید بر علت می‌شود. با شروع نمایشگاه و استقبال بی‌نظیر همکاران شگفت‌زده شدیم. در زمان کاری (۱۷ الی ۲۲) نمایشگاه، همکاران به همراه خانواده‌ها در محل حاضر می‌شدند و بسته به نیاز و سلیقه از غرفه‌های مختلف خرید می‌کردند. حضور گرم و صمیمانه‌ی کارکنان مجموعه فولاد خوزستان موجب دلگرمی همکاران تعاونی شد. به منظور تشویق مراجعین، هر شب و به قید قرعه به خریداران و حاضرین در نمایشگاه هدایایی اهدا می شود. نکته‌ی قابل توجه حضور بیش ده هزار بازدید‌کننده بود که شگفتی برگزارکنندگان را به همراه داشت. تا به امروز نزدیک به هزار خرید به ارزش شانزده میلیارد تومان انجام شده که آمار قابل توجهی است.
 
 آیا برنامه‌ای برای تداوم برگزاری نمایشگاه به مناسبت‌های مختلف (پاییزه، شروع مدارس، بهاره) در دستور کار تعاونی است؟
 
استقبال کم‌نظیر همکاران کار تعاونی را سخت‌تر کرد، دستور مدیرعامل فولاد خوزستان مبنی بر تداوم چنین نمایشگاهی، موجب شد برای مناسبت‌ها و فصول مختلف نمایشگاه برگزار کنیم. از طرفی در نمایشگاه‌های آتی با توجه به نظرات و پیشنهادات کارکنان، تنوع بیشتری برای غرفه‌ها در نظر گرفته می‌شود. 
 
 
 فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان طرف قرارداد تعاونی کدامند و بر چه اساسی انتخاب شدند؟
 
با در نظر گرفتن جامعه‌ی آماری و اعضای تعاونی، ذائقه مشتریان، خرید آسان، تنوع در کالا و تجهیزات و کیفیت، خدمات پس از فروش، امکان خرید گروهی و شناسایی تولیدکنندگان و عقد قرارداد مستقیم، به سراغ فروشگاه و شرکت‌هایی رفتیم که در بلندمدت کیفیت و کمیت کالا را تضمین کنند‌. غرفه‌داران نمایشگاه بخشی از طرف قرارداد تعاونی هستند. تعاونی به منظور تامین نیازهای مختلف اعضا به سراغ کالا، تجهیزات و خدماتی رفته است که در استان و کشور خوشنام و با سابقه هستند. 
 
 یکی از فعالیت‌های مهم تعاونی عرضه‌ی مستقیم کالا از تولیدکننده است، در این مورد توضیح دهید؟
 
در یکسال گذشته و با توجه به مصوبه‌ی هیئت مدیره و با هدف حذف واسطه و خرید مستقیم از تولیدکننده و به منظور کاهش هزینه‌ها، با تولیدکنندگان برتر استان و کشور وارد مذاکره شدیم. خوشبختانه تصمیم هیئت مدیره با استقبال تولیدکنندگان لوازم خانگی مواجه شد و در کوتاه‌ترین زمان و تامین نقدینگی به زودی شاهد عرضه کالای خانگی بدون‌ واسطه و به قیمت کارخانه در فروشگاه خواهیم بود.
 
 و سخن پایانی؟
 
در ابتدا باید از کارکنان مجموعه فولاد خوزستان به خاطر استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه عیدانه تشکر کنم. سرمایه  تعاونی اعتماد و حضور کارکنان مجموعه فولاد خوزستان است. این حجم از استقبال علاوه بر دلگرمی به کارکنان تعاونی، وظیفه‌ی سنگینی بر دوشمان قرار می‌دهد. ذکر این نکنه ضروریست که  همکارانم در تعاونی برای برگزاری نمایشگاه از چند هفته قبل از شروع، به صورت مستمر و فوق‌العاده تلاش کردند و در طول برگزاری در مواقعی به صورت شبانه‌روزی  در محل نمایشگاه حاضر بود‌ند. البته در این میان از همکاری پایا‌پای واحد خدمات و امور اجتماعی و مدیریت روابط عمومی نمی‌توان گذشت. واحد نظارت و بازرسی نیز صمیمانه یاری‌رسان بودند. حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل و معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خوزستان که مجدانه پیگیر بودند در کیفیت برگزاری موثر بود. سعی مجموعه و برگزارکنندگان این بود که بهترین‌ها رقم بخورد. بدون شک کاستی‌هایی در روند نمایشگاه بود که شاید از دید پنهان بود. از همکاران تلاشگر مجموعه فولاد خوزستان درخواست دارم با نظر، پیشنهاد و انتقاد سازنده، تعاونی را در بهبود روند یاری کنند. تعاونی متعلق به اعضاست و سرلوحه‌ی کارمان خدمت صادقانه و ارائه خدمات ماندگار است.
۵ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۳۲
تعداد بازدید : ۴۵۵
کد خبر : ۱,۷۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید