اخبار

رمز پیروزی در ورزش، حفظ روحیه پهلوانی و انسان دوستی است

رمز پیروزی در ورزش، حفظ روحیه پهلوانی و انسان دوستی است
به سراغ کسی رفتیم که در ورزش مقام‌های بسیاری در سطح کشوری و بین‏‌المللی به دست آورده است، اما آنچه برایش مهم‌تر از قهرمانی بوده، پایبندی به روح پهلوانی و جوانمردی است. با اینکه هر ورزشکاری به قصد پیروزی وارد میدان مسابقه می‌شود اما روحیه پهلوانی و شایستگی این ورزشکار و مربی بار دیگر روحیه انسان دوستی را به ما یاد آور می‌شود. یادمان باشد قهرمانی‌ها فراموش می‌شوند، اما مروت و انسانیت هیچ گاه فراموش نخواهد شد.
 
ورزش کاراته ورزشی پویا و بالنده است. تداوم این پویایی روز به روز در بین جوانان و کارکنان شرکت فولاد خوزستان در حال گسترش است. به همین بهانه سراغ یکی از کارکنان شرکت فولاد خوزستان در این ورزش رفتیم که مقام‌های کشوری و جهانی را کسب کرده است.
 
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
 
زین العابدین ترکان؛ دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی ورزشی و کارمند قسمت آتش نشانی شرکت فولاد خوزستان هستم‌.
 
فعالیت ورزشی خود را از چه زمانی آغاز کردید و در چه مسابقاتی شرکت کردید؟
 
از شش سالگی ورزش کاراته را در آکادمی کشور آغاز کردم و از چهارده سالگی به صورت حرفه‌ای در  مسابقات کشوری موفق به کسب مقام شدم. مدال طلای انفرادی و نقره تیمی در کشور گرجستان (باتومی) ۲۰۱۶، مدال طلای آسیایی به میزبانی ایران (کرمانشاه)، مدال نقره انفرادی و تیمی آسیایی ۲۰۱۵، مدال برنز جایزه بزرگ، مدال طلای بین المللی جام دوستی، مدال طلا و نقره و دو مدال برنز بین المللی کاپ ایران زمین، مدال برنز بین المللی جام پایتخت ۲۰۱۴، مدال طلای بین‌المللی شیراز، مدال طلای بین‌المللی تهران، مدال نقره و برنز دانشجویان، مدال طلای مسابقات بین‌المللی (fsk) ۲۰۱۶، مدال طلای مسابقات بین‌المللی (iskf ) ۲۰۱۵، مدال طلای مسابقات بین المللی(fsk) ۲۰۱۹، مدال طلای مسابقات بین المللی (ski) ۲۰۱۴، مدال طلای مسابقات بین المللی (iskf) ۲۰۱۵، مربی و داور رسمی فدراسیون ایران، کارنامه بنده در دوران فعالیت ورزشی ام است و هم‌ اکنون با افتخار ورزشکار شرکت فولاد خوزستان هستم.
 
چه کسانی در موفقیت‌های ورزشی شما نقش داشتند؟ 
 
موفقیت‌های‌ خود را مدیون پدر و مادرم که زحمات زیادی در این مسیر کشیدند و مربیان دلسوز آکادمی کاراته هستم.
 
برای آینده خود چه برنامه‌ای دارید؟
 
ورزشکاران دوست دارند که ثمره تلاش و نتیجه زحمات خود را ببینند. برای به دست آوردن بهترین‌ها تلاش می‌کنم. همیشه هدفم این بوده که بهترین باشم، پرچم مقدس کشورم را بالا ببرم و افتخاری برای ایران و ایرانی باشم. در نظر دارم، در آینده آکادمی کاراته استان را برای استعداد‌یابی و پرورش ورزشکاران مستعد راه‌ اندازی کنم.
 
برای ترویج ورزش در جامعه چه کارهایی باید انجام دهیم؟
 
زندگی ماشینی و بی‌تحرکی دو چالش بزرگ بشر امروزی هستند که سلامت روح و جسم را به خطر می‌اندازد. ورزش یکی از عوامل موثر بر سلامتی جسم و روح انسان است. ترویج ورزش می‌تواند نقش  موثری در زندگی داشته باشد.
 
و سخن پایانی؟ 
 
تشکر ویژه دارم از‌ مدیرعامل‌ محترم شرکت فولاد خوزستان که همواره حامی ورزشکاران هستند. از دکتر توکل فرد مدیریت محترم بهداشت، درمان، ایمنی و محیط زیست و همچنین آقای کلاه کج رئیس محترم آتش‌نشانی که شرایط را برای انجام ورزش مهیا نمودند و آمادگی‌ جسمانی را یکی از شروط کار قرار دادند، تشکر می کنم.
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۲۰
تعداد بازدید : ۲۹۵
کد خبر : ۱,۶۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید