اخبار

با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز و قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد؛

همایش بزرگداشت مقام معلم در شرکت فولاد خوزستان

همایش بزرگداشت مقام معلم در شرکت فولاد خوزستان
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، همایش بزرگداشت مقام معلم با حضور محمدرضا تقی زاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز، علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیر عامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی و جمعی از معلمان موسسه آموزشی پیشگامان علم و صنعت "مجتمع آموزشی امام حسین (ع) دویست دستگاه" و مسئولان شرکت فولاد خوزستان عصرگاه روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تالار طوبی برگزار شد.
 
قائم مقام مدیرعامل در همایش بزرگداشت مقام معلم در فولاد خوزستان:
 
تزکیه، مقدم بر تعلیم است
 
دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی در همایش بزرگداشت مقام معلم با اشاره به آیات قرآن، تزکیه را مقدم بر تعلیم دانست و گفت: علم بدون تزکیه فاجعه بار است و نمونه آن تولید بمب اتم و قتل عام مردم است که نشان می دهد علم بدون تزکیه تا چه حد خسارت بار است. 
 
قائم مقام مدیرعامل با اشاره به وجه تسمیه روز معلم، علامه شهید مطهری را معلم فرهیخته و معمار فکری انقلاب دانست و گفت: او تنها کسی است که امام خمینی در موردش گفت: تمام آثار او بی استثنا خوب و انسان ساز است و او را پاره تن خود نامید و مقام معظم رهبری هم کتاب های او را چارچوب فکری نظام اسلامی دانست. 
 
دکتر مخبر دزفولی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: معلمی تنها شغلی است که آن را شغل انبیا دانسته اند و نیز تنها شغلی است که در موردش بدون استثنا می شود گفت که هر فردی در هر کجا به جایگاه مهمی رسیده، مدیون نقش معلم است. این جمله را در مورد هیچ شغل دیگری نمی توان گفت. 
 
قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود نکته ای اساسی در حوزه روانشناسی تدریس و تعلیم بیان کرد و با اشاره به عوامل موثر در انتقال پیام گفت: کمترین نقش را در انتقال موثر یک پیام، کلمات دارند و بیشترین نقش را زبان بدن و سپس لحن ایفا می کند؛ در حالی که کمتر به این دو بخش مهم در هنگام ارائه مطلب توجه می شود.
 
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز:
 
قلم یک معلم می‌تواند به اندازه خون شهید تاثیرگذار باشد
 
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در این مراسم گفت: اولین معلم خداست و معلمی شغل انبیاست. خداوند در قرآن کریم به قلم قسم خورده است. 
 
محمدرضا تقی زاده اظهار داشت: معلمی هنر تربیت انسان است. اگر درد معلم درد دانش آموز و دغدغه دین نباشد، تاثیرگذاری مناسبی نخواهد داشت. 
 
وی افزود: هر شخصیتی اگر در جامعه به جایگاهی رسید، از زحمات معلمان او می‌باشد.
 
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در پایان خاطر نشان کرد: در مقطع ابتدایی مجموعه آموزشی فولاد خوزستان، معلمان دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان قبول شوند و همچنین معلمانی که ضریب نمره‌ای دانش آموزان آنان ارتقا یابد، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
 
مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی فراگیر وفا:
 
ایران قوی در گرو فرزندانی دانا و توانمند خواهد بود
 
هومن خورشید مدیرعامل شرکت توسعه فراگیر وفا در این مراسم اظهار داشت: ایران قوی در گرو فرزندانی دانا و توانمند خواهد بود.
 
وی از قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان درخواست نمود که بیش از پیش از معلمان مجموعه مدارس امام حسین (ع) دویست دستگاه حمایت نماید. 
 
خورشید در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم به برکت حضور و نفس معلمان، دانش و تربیتی که برای فرزندان فولاد رقم می‌خورد در چشم انداز توسعه ۱۴۱۰ شرکت فولاد خوزستان تاثیرگذار بوده و موجب شادی فرزندان و رضایت‌مندی خانواده‌ها گردد. 
 
مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بانوان:
 
آینده کشور در دستان معلمان است
 
زینب هدایت پور مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان در همایش بزرگداشت معلم گفت: آینده کشور و فرزندان ما در دستان معلمان است. 
 
وی با مخاطب قرار دادن معلمان گفت: مهم ترین ابزار تحول جوامع بشری، آموزش است. این ابزار در دستان توانمند شما معلمان است و باید به فرزندان این آب و خاک منتقل نمایید. 
 
هدایت پور ضمن آرزوی موفقیت و تندرستی برای معلمان مجموعه، اظهار داشت: امیدوارم پهنه‌ای از بهشت و صدها اردیبهشت در انتظار معلمان در آینده باشد. 
 
دبیر شورای عالی فرهنگی شرکت فولاد خوزستان:
 
حلال ترین و پر برکت‌ ترین درآمد، مخصوص معلمان است
 
حجت الاسلام بهاءالدینی عاملی دبیر شورای عالی فرهنگی شرکت فولاد خوزستان درآمد معلمان را حلال ترین و پر برکت‌ ترین درآمد دانست.
 
وی به نقل از شهید رجایی گفت: معلمی شغل نیست، عشق است. موفقیت در شغل معلمی ۳ رمز دارد.
نخست، عشق ورزیدن؛ در واقع به معلمی فقط به عنوان یک شغل نگاه نکنیم. معلم اگر عاشق شغلش باشد، حوصله، خلاقیت و آسان‌گیری را به همراه خواهد داشت. دوم اهل عمل بودن است و سوم با اخلاق بودن است. رفتار، گفتار، سکوت و نگاه کردن معلم به دانش آموز درس می‌آموزد. 
 
عاملی افزود: مجموعه آموزشی امام حسین (ع)، سرمایه‌های انسانی و معنوی بسیار خوبی دارد. زمانی تنها بحث آموزش مطرح بود. اما اکنون بار تربیت هم تا حدودی بر دوش معلمان است. جوانان بیشتر از خوشحالی به حال خوش یعنی آرامش نیاز دارند. معلمان با تشویق دانش آموزان به فراگیری هنر و مهارت آموزی می توانند حال آنان را خوش نمایند. یک معلم موفق، نیاز به آن دارد که در حرفه‌ی خود به روز باشد. آموخته های خود را به اشتراک بگذارد. موانع تفکر خلاق را از بین ببرد. دوره‌های مهارت آموزی را بگذراند و خلاقیت را به عنوان هدف روزانه خود قرار دهدو در تدریس خود تامل نماید. 
 
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این همایش دانش آموزان مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه به اجرای سرود گروهی و دو تن از معلمان و دانش آموزان دختر به اجرای دکلمه پرداختند. 
 
گفتنی است، در پایان با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز، قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی، دیبر شورای عالی فرهنگی و مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی فراگیر وفا، از ۵ تن از معلمان برتر در لیگ کشوری پایا و برگزیدگان رتبه انسانی در جشنواره جلوه‌های ویژه علمی و همچنین حمیدرضا ارمغان مدیر موسسه پیشگامان علم و صنعت فولاد با اهدای لوح، تقدیر شد.











۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۳۷
تعداد بازدید : ۳۴۳
کد خبر : ۱,۶۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید