اخبار

محفل انس با قرآن شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد برگزار شد

در آستانه شب ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی (ع) «محفل اُنس با قرآن» با تلاش پایگاه بسیج شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد برگزار شد.
محفل انس با قرآن شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد برگزار شد

890
7658
5432
765
98
876
87
56
رسانه جدید به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این آیین با حضور ابراهیم دادرس مدیرعامل و جمعی از کارکنان تلاشگر شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد، چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
 
مدیرعامل شرکت ایده پردازان صنعت فولاد در این مراسم اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه زندگی پاک است. از فرصت موجود در ماه مبارک رمضان، باید برای مقابله با هوای نفسانی استفاده شود. در این ماه به قرائت قرآن و دعا بپردازیم. ماه تلنگر به غفلت و زدودن غبار دنیا زدگی از جان بندگان می‌باشد. 
 
سید شهاب الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان در این مراسم اظهار داشت: انس با قرآن سرمایه جاودان هر مومن است. وجه تمایز ماه مبارک رمضان در نزول قرآن است.
 
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: کسی که با قرآن انس بگیرد، دوری از دوستان و جدایی عزیزان وی را پریشان نمی‌کند. قرآن اگر با زندگی کسی ممزوج شد، خداوند به وی حیات طیبه عطا می‌فرماید. چنین کسی از عذاب خداوند به دور خواهد بود. 
 
طباطبایی در ادامه گفت: کسی که به دیگران و خود ظلم بکند، بهره‌ای از قرآن نمی‌برد. زیرا خود قرآن می‌فرماید: در این کتاب برای آنان که ایمان دارند، شفا و رحمت می‌باشد. زبانی که با گناه و لهو و لعب آلوده شود، نمی‌تواند از قرآن بهره‌مند شود. اما زبانی که پاک نگه داشته شود، با قرائت قرآن شفا بخش می‌شود. 
 
وی در پایان با اشاره به شب‌های قدر، حاضران را به استفاده از قرآن و محبت و اطاعت از امیرالمومنین علی (ع) برای رسیدن به خوشبختی و سعادت توصیه نمود.
 
بر پایه این گزارش، این محفل انس با قرائت قرآن، اجرای سرود جمهوری اسلامی و خیرمقدم گویی مجری آغاز و با قرائت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید به وسیله محمد عبادی و محمد امین صادقی از قاریان ممتاز استان خوزستان ادامه یافت؛ همچنین گروه کشوری اهل بیت (ع) با تواشیح خوانی، اجرای برنامه نمودند. حسن صفری از مداحان اهل بیت (ع) خوزستان نیز به مرثیه سرایی پرداخت. 
 
گفتنی‌است، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین طباطبایی اقامه شده و صرف افطار در تالار چند منظوره فرهنگسرای فولاد پایان بخش این محفل با شکوه بود.

 

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۲۱:۵۹
تعداد بازدید : ۲۳۰
کد خبر : ۱,۶۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید