اخبار

برگزاری مراسم شب‌های قدر در شرکت فولاد خوزستان

برگزاری مراسم شب‌های قدر در شرکت فولاد خوزستان
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، مراسم یادشده با حضور جمعی از کارکنان فولاد خوزستان به همراه خانواده آنان، به مدت سه شب در حسینیه سیدالشهدا (ع) منازل دویست دستگاه انجام شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین موسی بهاالدینی سرپرست امور ایثارگران شرکت فولاد خوزستان، سخنران این مراسم اظهار داشت: شب قدر در طول تاریخ همواره تکرار شدنی است. شب قدر، شبی است که در آن رزق توزیع می‌شود. خوش به حال آنان که امشبی را به عبادت پرداخته و به یاد گناهان خود می‌افتند، به گونه‌ای که از این یاد آوری گریان و پشیمان شده و توبه می‌نمایند. این امر غضب خدا را به رحمت تبدیل می‌نماید. 
 
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: اگر شخصی شب بیست و سوم را به عبادت بپردازد، این امیدواری وجود دارد که مورد رحمت خداوند قرار گیرد. خداوند به برخی بندگان، رحمت خاص عنایت می‌نماید. خداوند در شب قدر به بندگان پرهیزکار، رزقی که به دیگران داده نمی‌شود، به آنان  می‌دهد. بخشش و ترحم، موجب نازل شدن رحمت خداوند می‌شود. بنابراین به ضعیفان، درماندگان و والدین رحم کنید و دعای طلب رحمت برای دیگران داشته باشیم. 
 
بهاالدینی افزود: فرزندان خود را به مساجد برده و همراه آنان در محافل مذهبی شرکت کنید، چرا که در تربیت آنان تاثیر مثبتی دارد. کسی که محبت امیرالمومنین علی (ع) را داشته باشد، مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد. 
 
بهاالدینی در اشاره به مظلومیت امیرالمومنین (ع) گفت: ایشان با اینکه خلیفه حکومت اسلامی بودند، همچون همسر مظلومه خود، در شب تشییع و تدفین شدند.
 
در سومین احیای شب قدر، حجت الاسلام و المسلمین رضا توانانیا کارشناس خانواده، شب‌های قدر را فرصت مناسبی برای پشیمانی و توبه از گناهان دانست و اظهار داشت: در شب قدر، به تناسب توسلی که به امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) اتفاق می‌افتد، درک این شب اتفاق می‌افتد. حضرت موسی (ع) از خدا خواست که محضر خدا را درک نموده و شامل رحمت خداوند شود و از درختان بهشتی متنعم شود و از آتش جهنم بی‌نیاز گردد؛ ندا آمد که شب قدر را درک کن، رحمت من به کسانی تعلق می‌گیرد که به مساکین صدقه می‌دهند و استغفار می‌کنند. 
 
وی در ادامه گفت: از دیگر اعمال در شب قدر، توسل به امیرالمومنین (ع) و طلب استغفار است. ما در مورد، انتخاب همسر، خوراک، محل تحصیل فرزندان و غیره مراقبت می‌کنیم. اما در مورد نفس مراقبت نمی‌کنیم. در عالم پس از مرگ، تنها عمل خالصانه به درد انسان می‌خورد. 
 
وی افزود: محبتی که خداوند به بنده خود دارد، هفتاد برابر از محبت مادر نسبت به فرزند بیشتر است. بنابراین باید همیشه به رحمت خداوند امیدوار بوده و نسبت به حکمت خداوند شکرگزار باشیم.
دین اسلام دین پرکاری است. بنا بر توصیه‌ی اهل بیت (ع) مومن پرکار بوده و هیچ‌گاه خسته نمی‌شود. در دین اسلام بازنشستگی معنا ندارد. بزرگان دین به عنوان الگوی رفتاری، تا زمان مفارقت از دنیا دست از تلاش و کوشش بر نمی داشتند. با استفاده از دستورات قرآن و پیروی از رفتار اهل بیت (ع)، عاقبت بخیری را برای خود رقم بزنیم.
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است،‌ مراسم احیای شب های قدر به مدت سه شب با سخنرانی، مرثیه سرایی و سوگواری، تلاوت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر در حسینیه سید الشهدا (ع) مجتمع دویست دستگاه برگزار شد.

90
12
54
90
21
32
76
33
55
رسانه جدید

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۴۸
تعداد بازدید : ۲۰۹
کد خبر : ۱,۶۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید