اخبار

محفل اُنس با قرآن در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد؛

در آستانه ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) محفل اُنس با قرآن در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

در آستانه ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) محفل اُنس با قرآن در شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این آیین به همت شورای عالی فرهنگی شرکت فولاد خوزستان و با حضور عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، مهدی علیدادی فرمانده حوزه بسیج شهید بقایی و جمعی از کارکنان و خانواده آنان عصرگاه سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین صادق امینی استاد حوزه و دانشگاه سخنران این مراسم دلیل گرفتاری جامعه به جهل، ستم و فقر را دوری از سبک زندگی قرآنی دانست و اظهار داشت: این سبک زندگی قرآنی شامل، قرائت، تفسیر و عمل به قرآن همزمان است. قرائت یک آیه در قرآن در ماه مبارک رمضان، ثواب یک ختم قرآن را دارد.
 
وی با شاره به حدیثی از امیرمومنان حضرت علی (ع) گفت: قرآن را دریابید که دشمنان در عمل به آن از شما سبقت نگیرند. از سه زاویه می‌توان قرآن را مورد توجه قرار داد، نخست به وسیله‌ی مصلحان اجتماعی است، آن عمل که مد نظر مصلحان می‌‌باشد، مدل و نوع نگاه به قرآن می‌باشد. دوم رجوع به کتابخانه‌ها و درس و بحث و سوم با سلوک معنوی و قلبی به سمت قرآن می‌شود رفت. بنا بر روایت‌های مستند، قرآن مجید ۷ بطن دارد. یعنی آیات در ۷ لایه تعبیر و تفسیر می‌شوند.
 
امینی تصریح نمود: هر آن‌چه که به روح و روان و اعتماد به نفس نسل جدید ما ضربه بزند، حکم (نفاثات فی العقد) دارد. زمانی که حضرت حجت (عج) ظهور نموده جهان را پر از علم و عدل و داد می‌کند، مردم سوال می‌کنند که چگونه این اتفاق می افتد که امام (عج) در جواب می‌فرمایند با همان قرآنی که در اختیار شما بود. اگر قرآن این گونه به جامعه بشری ارائه شود، بسیار دلچسب و جذاب می‌شود. 
 
بر پایه این گزارش، محفل انس با قرائت قرآن، اجرای سرود جمهوری اسلامی و خیرمقدم گویی محمدباقر تاجر مجری صدا و سیمای خوزستان  آغاز و با قرائت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید بوسیله خلیل سواری و محمد امین صادقی از قاریان ممتاز استان خوزستان ادامه یافت؛ همچنین گروه کشوری سبطین با تواشیح خوانی، اجرای برنامه نمودند. در ادامه مراسم راهی مالکی از مبتهلان بین المللی به ابتهال خوانی پرداخت. همچنین دو تن از کودکان حافظ جزء ۳۰ قرآن در فولاد خوزستان به قرائت آیاتی چند از جزء یادشده پرداختند.
 
گفتنی‌ است، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، به امامت حجت الاسلام و المسلمین صادق امینی و صرف افطار در تالار چند منظوره فرهنگسرای فولاد، پایان بخش این محفل با شکوه بود.
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۱۹۷
کد خبر : ۱,۵۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید