اخبار

کارشناس برنامه به سمت خدا؛

اعتماد و شناخت خداوند، ظرفیت روح انسان را افزایش می‌دهد

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ماندگاری کارشناس برنامه به سمت خدا در آیین سوگواری ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در فولاد خوزستان گفت: اعتماد و شناخت خداوند، ظرفیت روح انسان را افزایش می‌دهد.
اعتماد و شناخت خداوند، ظرفیت روح انسان را افزایش می‌دهد
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آیین یاد شده با حضور جمعی از کارکنان شرکت فولاد خوزستان، بعد از نماز ظهر و عصر روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) این شرکت برگزار شد.
 
وی افزود: نخستین نکته قرآن برای بزرگ شدن روح، داشتن روحیه شکرگذاری می‌باشد. اگر شکرگذار باشید، رزق شما افزایش می‌یابد. ما باید همواره شکرگذار خداوند باشیم. زیرا نعمت دست خداوند است و تمامی مخلوقات، وسیله‌ی رساندن نعمت به شما هستند.
 
وی افزود: دومین نکته صبر است. اگر ما صابر باشیم، روح ما بزرگتر شده و خداوند برای ما تقدیرنامه می‌فرستد. خداوند در قرآن می‌فرماید: صبور و شکرگذار باشید. 
 
ماندگاری افزود: در جواب خانمی که سوال داشت که چرا شب خواب راحت ندارد و حجاب مناسبی هم نداشت گفته شد: انرژی میان انسان‌ها در تبادل است. زمانی که با دیدن یک خانم با آرایش زیبا در اجتماع ذهن ۱۰ نفر درگیر شود، در زمان خواب انرژی منفی از طرف آن‌ها به سوی خانم رفته و خواب وی را نا آرام می‌کند. البته خواب آن خانم بعد از مراعات نمودن به حالت عادی برگشت.
 
وی افزود: سومین عاملی که انسان را بزرگ می کند، فهم و معرفت است. هر که فهمش بیشتر شود، سهم رزقش نیز بیشتر می‌شود. 
 
ماندگاری در ادامه گفت: اگر فهم ما زیاد بشود، فهم ما از خداوند زیاد شده و می‌دانیم که تمام نداشته‌هایمان در دنیا را در آخرت جبران می‌کند. نکته چهارم، داشتن امید است. این‌که بدانیم خداوند پشتیبان ما است. امید داشتن و اعتماد به خداوند، نشانه ایمان است و از خزانه غیب به بنده‌اش رزق می رساند. در دعای جوشن کبیر می‌خوانیم، یا من یشقله سمع عن سمع یعنی این‌که اگر تمامی عالم همزمان با او سخن بگویند، سخنان هیچکدام را اشتباه نمی‌کند. اگر تسبیحات اربعه را درک کنیم، روح ما بزرگ می‌شود.
 
وی گفت: در شبهای قدر، از خدا روحیه شکر، صبر و تسبیح، عاقبت بخیری خود و اهل خانواده را بخواهیم. در شب قدر خبرهای خاصی می‌باشد، عالمان و بزرگان دین برای درک شب قدر، تمامی سال را شب زنده‌داری می کردند.
 
ماندگاری در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که با عمل به دستورات قرآن، ظرفیت روحی خود را بالا برده و به خداوند نزدیک شویم. 
 
گفتنی است، در حاشیه این مراسم از زحمات دکتر حمداله جعفری تقدیر شد.

67
45

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۳۰۶
کد خبر : ۱,۵۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید