اخبار

به همت شرکت فولاد خوزستان و در سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)؛

آیین اهدای ۹۰ سرویس جهیزیه به زوج‌های جوان خوزستانی برگزار شد

آیین اهدای ۹۰ سرویس جهیزیه کامل به زوج‌های جوان خوزستانی در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، از سوی فولاد خوزستان برگزار شد.
آیین اهدای ۹۰ سرویس جهیزیه به زوج‌های جوان خوزستانی برگزار شد
گزارش تصویری
 
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان مراسم اهدای ۹۰ سرویس جهیزیه به زوج های جوان خوزستانی، ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۵ رمضان و میلاد کریم اهل بیت (ع)، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رحیمی مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، مهرداد کریمیان سرپرست اداره کل بهزیستی استان، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، امین ابراهیمی مدیرعامل، دکتر مخبر‌ دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و شرکت فولاد خوزستان در مجتمع دویست‌ دستگاه برگزار شد.

 

w

 
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این مراسم خطاب‌ به زوجین اظهار داشت: ازدواج امری فطری است و بر آن اساس پایه‌گذاری شده است. خانواده پایه و اساس جامعه بشری است و بدون ازدواج هرگز خانواده و در پی آن جامعه‌ی بشری تحقق نخواهد یافت. خانواده‌‌ها به سمت تشکیل زندگی و ازدواج آسان گام بردارند. تفاهم و شناخت دو اصل مهم در تشکیل خانواده است. توجه به معنویات و حفظ احترام متقابل به دوام زندگی می‌انجامد. فرزند صالح ثمره‌ی ازدواج با عشق و محبت است.
 
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ارگان های مختلف را به توجه به مناطق محروم تشویق کرد و افزود: شرکت فولاد خوزستان در سال‌های اخیر منشا خیر و خدمات ماندگار بوده است. ساخت درمانگاه در مناطق کم‌برخوردار، ورود به مسائل اجتماعی، مشارکت در کمک‌های مومنانه و اهدای جهیزیه بخشی از خدمات فولاد خوزستان است. انتظار می‌رود دیگر ارگان ها نیز در برگزاری چنین برنامه‌هایی مشارکت کنند.

 

6

 
سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) نیز در این مراسم ضمن تبریک ماه رمضان و میلاد کریم اهل بیت (ع) اظهار داشت: از بانیان این مجلس صمیمانه تشکر می‌کنم. شرکت فولاد خوزستان همواره در ‌ کمک‌های مومنانه پیشتاز است. کارکنان و مسئولان فولاد خوزستان ثابت کردند،‌ هم در جبهه‌ی اقتصادی و تولید مستمر و هم در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز هستند.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) در ادامه گفت‌: زن و شوهر هنگامی‌‌ که پیمان مقدس ازدواج می‎بندند، همدل و همراه می‎شوند تا زندگی سالمی را در جهت رشد و تکامل سامان دهند. توصیه می‌شود زوجین به یکدیگر احترام بگذارند و در تربیت فرزندان صالح همت کنند. مهم‌ترین سرمایه امروز نیروی انسانی است. امنیت کشور مرهون تربیت سرمایه نیروی انسانی متعهد است.

 

78

 

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در جمع زوج‌های جوان اظهار داشت: فولاد خوزستان ۱۵ درصد ظرفیت تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده است. با اجرای طرح‌های توسعه، تولید شرکت در افق ۱۴۱۰ به سیزده میلیون و ششصد هزار تُن می‌رسد.

 

وی افزود: شرکت فولاد خوزستان در راستای ایجاد کمربند سبز آمادگی دارد زمین‌های اطراف شرکت را به فضای سبز تبدیل نماید. این شرکت در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری سعی نموده در کمک به ازدواج آسان همواره گام برداشته، چنان‌که امروز میزبان ۹۰ زوج جوان خوزستانی بوده و ۹۹۰ قلم کالای ضروری، معادل ۱۵ میلیارد ریال جهیزیه را در اختیار آنان قرار  می‌دهد.

 

7

در بخش دیگری از این مراسم دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی گفت: اگر چه آمادگی برای تغییر و انعطاف پذیری بخشی از آمادگی های ازدواج است ولی هدف ازدواج این نیست که یکی از زوجین توان خود را بر تغییر دیگری و‌ کپی برداری از خودش معطوف کند. 

 

این پزشک و‌ متخصص روانشناسی یکی از دلایل طلاق را عدم تمایز یافتگی و عدم استقلال فکری و عاطفی زوجین دانست و گفت: امروز از هر ۴ ازدواج، یکی به طلاق می انجامد؛ و زوج‌هایی که از هم طلاق می گیرند، در ابتدا با عشق و علاقه وارد این رابطه شدند اما فقدان مهارت های ارتباط موثر، حل تعارض و مدیریت خشم و... رابطه آنها را به شکست کشانده است. موفقیت رابطه در میان زوجین در توانایی حل مشکلات با هم می‌باشد. 

 

دکتر مخبر دزفولی افزود: زوجین موفق زوجینی نیستند که با هم تعارضی نداشته باشند؛ بلکه زوجینی هستند که آموخته اند چگونه تعارضات خود را مدیریت و‌ حل کنند. 

 

این پزشک و روانشناس در بخش پایانی سخنانش گفت: زوج های موفق پنجره ای گشوده برای گفت و گو و تبادل عاطفی و تحسین و گلایه و... بین خود دارند؛ و دیواری بلند به اطراف خود!... آن ها می دانند که مسائل و اختلاف سلیقه های خود را باید با گفت و گوی موثر، محترمانه، بدون مقایسه و بدون انتقال آن ها به دیگران حل کنند.

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است،در این مراسم ۹۰ سرویس جهیزیه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، به زوج‌های جوان خوزستانی از سوی فولاد خوزستان اهدا شد.


88
8
44



777


44

 

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۴۱۷
کد خبر : ۱,۵۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید