اخبار

طی بازدید وزیر صمت از شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد؛

دومین طرح عظیم زیست‌محیطی شرق کشور ابتدای سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی می‌شود

طی بازدید وزیر صمت از شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو)، دومین طرح عظیم زیست‌محیطی شرق کشور ابتدای سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی می‌شود.
دومین طرح عظیم زیست‌محیطی شرق کشور ابتدای سال ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش خبرنگار روابط عمومی،‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به شهرستان خواف از مجتمع دولتی معادن سنگ آهن سنگان و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو) بازدید کرد.
 
در جریان این بازدید محمد مدنی‌فر، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) با توضیح در خصوص مجتمع کارخانجات عنوان کرد: کارخانه های کنسانتره سازی و گندله‌سازی سیمیدکو با ظرفیت هر کدام ۲.۵ میلیون تن تولید سالانه فعالیت دارند.
 
مدنی فر با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت و در راستای ارتقا تولید کشور، برنامه افزایش تولید از ۲.۵ میلیون تن به ۵ میلیون تن برای واحدهای تولیدی کنسانتره و گندله این شرکت را یادآور شد.
 
‌وی خاطرنشان کرد: شرکت سیمیدکو در نیمه اول سال جاری موفق به بهره‌برداری یکی از بزرگ ترین طرح‌های زیست‌ محیطی کشور شد. با راه‌اندازی این طرح استفاده از منابع آبی شهرستان به حداقل مقدار ممکن رسید. به دلیل نیاز صنایع معدنی به استفاده از منابع آبی و با توجه به خشکسالی و کمبود شدید آب در این منطقه، با راه اندازی طرح بزرگ فیلتراسیون و آبگیری از باطله ی سیمیدکو، بیش از ۸۵ درصد آب مصرفی در این شرکت احیا و به چرخه تولید بازگردانی می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) افزود: طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهرستان خواف و تصفیه‌خانه و انتقال آب جهت مصارف صنعتی است که البته بخشی از آب تصفیه شده آن به شهرستان خواف بازخواهد گشت. این طرح بزرگ را از ماه پایانی امسال در دستور کار قرار داده ایم که دومین طرح زیست‌محیطی شرق کشور است و سیمیدکو طی سالی که گذشت طرح عملیاتی آن را آغاز کرده و این طرح عظیم با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و سرمایه‌پذیری شرکت آبفای خراسان رضوی محقق می‌گردد.
 
مدیرعامل سیمیدکو افزود: شرکت سیمیدکو طی تفاهم نامه مشترک با شرکت آبفای استان خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری در این طرح بزرگ زیست‌محیطی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در خصوص کمک به بهداشت و سلامت منطقه، ضمن تامین بخشی از آب مورد نیاز خطوط تولید خود به حفظ منابع آبی زیر زمینی جهت کمک به مباحث کشاورزی و دامپروری گام بزرگی بر خواهد داشت. کلنگ زنی این طرح همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی با حضور مسئولین کشوری و استانی انجام خواهد شد.
 
گفتنی است، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) یکی از شرکت های تابعه فولاد خوزستان است که وظیفه تامین و تولید کنسانتره و گندله آهن را در منطقه معدنی سنگان شهرستان مرزی خواف در استان خراسان رضوی بر عهده دارد.

سناباد

۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲
تعداد بازدید : ۴۲۸
کد خبر : ۱,۵۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید