اخبار

تلاش مستمر و هدفمند راز موفقیت و رسیدن به قله افتخار است

تعیین اهداف واقع‌بینانه، صبور بودن، الگو داشتن، تمرین مستمر و اطمینان به مهارت های خود، مواردی هستند که برای دستیابی به قهرمانی در ورزش می‌بایست در نظر داشت. ورزش علاوه بر تاثیر بر سلامت جسم، فرد را به سمت منش پهلوانی و جوانمردی سوق می‌دهد.
تلاش مستمر و هدفمند راز موفقیت و رسیدن به قله افتخار است
به گزارش روابط عمومی در میان خانواده‌ی بزرگ فولاد خوزستان کسب افتخار در زمینه‌های مختلف: علمی، پژوهشی و ورزشی همیشگی است. به همین بهانه به سراغ یکی از فرزندان خانواده فولاد خوزستان رفتیم که ورزش را از خردسالی آغاز کرده و تا به امروز توانسته با تلاش و پشتکار، مدال‌های رنگارنگ قهرمانی را کسب کند.
 
در ابتدا خودتان را معرفی کنید؟  
 
بهنام درویشی هستم. پانزده سال سن دارم. از پنج سالگی و با تشویق پدر، ورزش کردن در رشته جودو را شروع کردم. بهترین دوستم تا به امروز ورزش است. اوایل ورزش را به صورت تفریحی و برای حفظ سلامتی انجام می‎‌دادم. در ادامه با تشویق پدرم که مربی‌ام‎‌ هم بود، در مسابقات شرکت کردم. ورزش حرفه‌ای نیاز به تمرین و تلاش مضاعف دارد. خوشبختانه پس از چند مسابقه به مقام قهرمانی استان دست پیدا کردم. از ده سال پیش تا به امروز، ده مدال استانی کسب کردم.
 
آیا در  سطح کشور هم مقامی به دست آورده‌اید؟ 
 
بله. به غیر از جودو در رشته‌های رزمی سامبو و کوراش فعالیت دارم.  در رشته سامبو ۲ مدال طلای کشوری کسب کردم و در کوراش نیز یک مدال نقره‌ی استانی به دست آورده‌ام. در سه سال اخیر تمرینات را به صورت حرفه‌ای شروع کردم و بیشترین مدال‌هایی که به دست آورده‌ام در این سه سال اخیر است. وقتی به سطح کشوری می‌رسید، کسب مقام بسیار سخت می‌شود از طرفی باید تمرینات منظم را انجام داد و از طرفی حریفان را در نظر داشت. در حال حاضر در رده‌ی سنی نوجوانان رقابت می‌کنم. 
 
آیا امکانات و دسترسی به باشگاه ورزشی در شهرستان اهواز مناسب فعالیت رزمی به ویژه رشته سامبا و کوراش است؟
 
ورزشکاران استان خوزستان در رشته‌های رزمی در میان مدال‌آوران قرار دارند. جذابیت رشته جودو به همراه کوراش و سامبا، علاقمندان بسیاری را در شهرستان اهواز و استان خوزستان به خود جلب کرده است. چند باشگاه معتبر در اهواز هستند که با تکیه بر استادان مجرب و صاحب‌نام و امکانات مناسب، ورزشکاران مدال‌آور را تربیت کرده‌اند. باشگاه بدر (خانه جودو)، در شهرستان اهواز بیشترین سهم را در تربیت ورزشکاران ملی داشته است. تا به امروز مربیان مختلفی در پیشرفتم تاثیرگذار بوده‌اند، که در این میان، پدرم اسفندیار درویشی و استاد حمید سخیفر بیشترین تاثیر در دستیابی به مقام قهرمانی و ادامه مسیر ورزشی‌ام داشته‌اند.
 
و سخن پایانی؟ 
 
 خوشحال هستم که به عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی بزرگ فولاد خوزستان، توانستم در عرصه ورزش کسب افتخار کنم. ورزش کردن به بخشی از زندگی من تبدیل شده است. انجام تمرینات منظم، شرکت در مسابقات مختلف و توجه به تغذیه برای حضور در رده‌ی قهرمانی ضروری است. امیدوارم با تلاش و کوشش بتوانم در آینده‌ی نزدیک پیراهن تیم ملی را به تن کنم و در میادین بین‌المللی پرچم پرافتخار کشورم را به اهتزاز در بیاورم.
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۳۴
تعداد بازدید : ۶۰۵
کد خبر : ۱,۵۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید