اخبار

میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها:

پایداری شبکه برق‌رسانی به پمپ خانه مرکزی

پایداری شبکه برق‌رسانی به پمپ خانه مرکزی با اتمام پروژه احداث رینگ ۶.۶ کیلو ولت حاصل شد.
پایداری شبکه برق‌رسانی به پمپ خانه مرکزی
میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها:
 
میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها در گفت و گو با خبرنگار روابط‌عمومی با اعلام این خبر افزود: پمپ‌خانه‌ی مرکزی از مهم ترین بخش‌های شبکه تامین آب مورد نیاز واحد‌های تولیدی شرکت است، که دارای شبکه برق‌رسانی با کابل‌های قدیمی، سایز نامناسب، معیوب و غیر قابل دسترس بود. در این شرایط، بهره‌برداری از این بخش با مشکل و ریسک بالایی مواجه بود. با توجه به موارد گفته شده، نوسازی کامل مسیر، شامل احداث کاندوئیت بانک بتنی و اجرای کابل با ظرفیت مناسب به عنوان یکی از پروژه‌های طرح پایداری تولید در دستور کار معاونت برنامه ریزی و اجرای پروژه ها قرار گرفت و اجرای آن به تیم مدیریت پروژه های برق رسانی سپرده شد. 
 
در ادامه صادق طاهری مدیر پروژه‌های برق‌رسانی گفت: با توجه به پیچیدگی‌های مسیر عملیات رینگ ۶.۶ کیلو ولت، نوسازی مسیر  در دو فاز و در قالب دو پروژه تعریف و انجام شد. فاز اول کار در قالب پروژه احداث دو مسیر پست شماره ۱۳به پمپ خانه مرکزی و مسیر پست شماره ۱۴ به پمپ‌خانه مرکزی تعریف شد و اجرای آن از طریق مناقصه به شرکت پیمانکاری فولادتوان نیروگاهی واگذار شد که در سال ۹۷ عملیات اجرایی آن به پایان رسید.
 
وی افزود: فاز دوم کار در قالب پروژه احداث دو مسیر پست ۹ به پست ۱۳ و مسیر پست ۱۴ به پست ۱۷ تعریف شد و اجرای آن نیز از طریق مناقصه به شرکت پیمانکاری فولاد توان نیروگاهی واگذار شد که در اسفندماه جاری به پایان رسید و تحویل بهره‌بردار شد.
 
طاهری ادامه داد: از چالش‌های جدی این پروژه وجود معارضین در طول مسیرهای اجرای پروژه بدلیل قدیمی بودن مسیرها و تراکم لوله های تاسیساتی مثل گاز و آب و عبور از شبکه فاضلاب و جاده‌های اصلی و بریج‌های موجود و همچنین مواجه شدن با معارضین پیش‌بینی نشده در هنگام حفاری بود‌. از دیگر چالش های اجرایی پروژه می‌توان به خطرات حفاری مسیرها بدلیل وجود شبکه متراکم گاز و کابل های برق‌دار موجود در منطقه حفاری مسیرها، به خصوص در زیر زمین و اطراف پست ۹ اشاره نمود، که با مدیریت ریسک و از طریق تمهیدات ایمنی و تلاش مستمر تیم پروژه و همکاری تنگاتنگ بهره بردار، خوشبختانه بدون هیچ گونه حادثه‌‌ای پروژه به اهداف و نتایج تعریف شده رسید.
 
وی افزود: ایجاد مسیرهای استاندارد با لوله های ذخیره کافی و با سایز کابل مناسب و با قابلیت افزایش ظرفیت در آینده و ایجاد رینگ پایدار برق رسانی به پمپ خانه مرکزی شرکت فولاد خوزستان، اهداف اصلی پروژه بودند.
 
صادق طاهری در پایان از حمایت های مدیرعامل، معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه ها، همکاری های مستمر بهره‌بردار و تلاش های تیم پروژه پیمانکار، مشاور و کارفرما تشکر و قدردانی نمود.

 

 

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶
تعداد بازدید : ۴۹۹
کد خبر : ۱,۵۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید