اخبار

برنامه های کلان شرکت ایده پردازان صنعت فولاد در مسیر توسعه اقتصادی

مهم ترین فعالیت های این شرکت: طراحی، ایجاد و نگهداری فضای سبز، طراحی و اجرای پروژه های مختلف عمرانی، فنی و مهندسی، تامین نیروی متخصص، تامین و فرآوری آهن قراضه، اجرای پروژه های حمل و نقل و تامین ماشین آلات سبک و سنگین و تهیه، پخت و توزیع غذا در مقیاس صنعتی است.
برنامه های کلان شرکت ایده پردازان صنعت فولاد در مسیر توسعه اقتصادی
گفتگوی اختصاصی با مدیر عامل شرکت ایده پردازان:
شرکت ایده پردازان صنعت فولاد یکی از شرکت های تابعه فولاد خوزستان، با قدمت چندین ساله در حوزه های فنی ،مهندسی ، امور خدماتی و فراوری اهن قراضه ایفای نقش می نماید. 
 
مهم ترین فعالیت های این شرکت: طراحی، ایجاد و نگهداری فضای سبز، طراحی و اجرای پروژه های مختلف عمرانی، فنی و مهندسی، تامین نیروی متخصص، تامین و فرآوری آهن قراضه، اجرای پروژه های حمل و نقل و تامین ماشین آلات سبک و سنگین و تهیه، پخت و توزیع غذا در مقیاس صنعتی است.
 
از این رو با ابراهیم دادرس مدیرعامل شرکت ایده پردازان صنعت فولاد به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید. 
 
جناب مدیرعامل لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
 
ابراهیم دادرس هستم حدود ۲۳ سال سابقه کار در شرکت‌ ملی نفت جنوب، صنایع تولید شکر، قند و محصولات جانبی، صنایع پتروشیمی و شرکت معظم فولاد خوزستان را دارم. افتخار دارم که فعالیت خود را در فولاد خوزستان در مدیریت مهندسی صنایع آغاز نمودم. پس از گذشت ۱۳ سال از مدیریت مهندسی صنایع به  واحد تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی منتقل و در سال جاری نیز حسب تکلیف مدیرعامل محترم فولاد خوزستان، از تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به سمت مدیرعاملی شرکت ایده پردازان صنعت فولاد منصوب شدم. این مجموعه از سال گذشته با حمایت شرکت فولاد خوزستان توانسته فعالیت ها و پروژه های مهمی در توسعه کسب و کار خود و فولاد خوزستان به انجام برساند. 
 
 از زمان حضور جنابعالی در شرکت ایده پردازان صنعت فولاد چه اقداماتی در این مجموعه صورت گرفته است؟
 
از زمان دریافت پست مدیریت در این شرکت با نگرشی که از ماموریت و چشم انداز شرکت ایده پردازان صنعت فولاد و نیازمندی‌های شرکت فولاد خوزستان و صنایع فولاد داشته ایم، اقدام به تدوین اهداف جدید و تغییراتی در حوزه سیستمی این شرکت نمودیم که به شرح زیر است:
 
 - طراحی مجدد ساختار سازمانی شرکت ایده پردازان صنعت فولاد بر اساس نیازهای حوزه فعالیت های این شرکت.
 
- بازنگری مجدد فضای ستادی برای کارکنان با کمک معاونت فناوری که قرار شد، فضای اداری شرکت، متناسب با الگو‌های تعریف شده در حوزه منابع انسانی، توسعه یابد. 
 
- راه اندازی بزرگ ترین طرح تجاری تامین آهن قراضه و فرآوری آن با تکنولوژی شردر
- احداث کارخانه تولید فروالیاژ برای تامین نیاز فولاد خوزستان
- استقرار سیستم ERP  و سیستم ویژه مدیریت و کنترل پروژه EPM بر اساس PMBOK 
 
- برقراری ارتباط موثر با تامین کنندگان و ایجاد سیستم ارزیابی تامین کنندگان ، برای ایجاد یک سیستم تجاری برد برد و متعهدانه بین شرکت ایده پردازان صنعت فولاد و تامین کنندگان با قیمت رقابتی و اقتصادی. 
- ایجاد ردیف بودجه مسئولیت پذیری اجتماعی 
- تصحیح طرح انطباق مشاغل و بهبود شرایط نیروی انسانی 
 
 یکی از وظایف شرکت ایده پردازان صنعت فولاد تامین غذای کارکنان است،‌ در این خصوص توضیحاتی بفرمایید.
 
برای افزایش کیفیت غذا به صورت اجرایی، تعدادی کارشناس متخصص برای بررسی وضعیت کیفی خدمات و رستوران‌داری در نظر گرفته شده تا در آینده بسیار نزدیک، کیفیت، پخت و توزیع غذا به‌ صورت مطلوب انجام شود.
 
 در حوزه فضای سبز چه اقداماتی صورت گرفته است؟
 
طراحی و تکنولوژی جدیدی برای صرفه جویی انرژی و آب در نظر گرفته ایم. مساله محیط زیست و توسعه فضای سبز یکی از مهم ترین مواردی است که در شرکت های صنعتی از جمله فولاد خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این خصوص نیز اقداماتی در دستور کار قرار داده شده است.
 
 
 منابع انسانی در هر سازمانی یکی از ارکان اصلی پیشرفت سازمان محسوب می شود، در این خصوص چه برنامه هایی مدنظر است؟
 
در حوزه منابع انسانی در حال دسته بندی صحیح و سازماندهی به کمک متخصصین منابع انسانی هستیم و به زودی با اجرای برنامه، به بهره وری مطلوب در حوزه منابع انسانی دست خواهیم یافت.
 
 
 اهداف کلان این مجموعه در سال ۱۴۰۱ چیست؟
 
از آنجایی که مبنای شرکت ایده پردازان صنعت فولاد، نیروی انسانی  است، تامین، توسعه و نگهداشت منابع انسانی، در سال آینده برای این مجموعه بسیار پراهمیت است. 
شایان ذکر است در این راستا، مجموعه تاکنون نقش موثری در  توسعه اشتغال‎زایی در اهواز ، کارون و سایر شهرستان های اطراف داشته است. 
مبحث مهم دیگر در سال آینده ثبات اقتصادی شرکت، کنترل و افزایش نقدینگی است که باید پویاتر از گذشته و به‌صورت سیستمی انجام شود. در این مورد در تمامی ابعاد سازمان، توسعه نقدینگی در دستور کار قرار دارد.
 
 
با توجه به اینکه ایمنی از مسائل مهم هر مجموعه ای به شمار می رود، آیا در حوزه HSE اقداماتی صورت گرفته است؟
 
با تمهیدات جدید که انجام شده، واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست به دلیل اهمیت و حساسیت، در ساختار سازمانی به صورت مستقیم تحت کنترل مدیرعامل قرار گرفته است تا موضوع HSE در جایگاه واقعی خود و به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات در دستور کار قرار گیرد. 
 
 در حوزه ارزیابی عملکرد سازمان چه برنامه هایی مدنظر است؟
 
تعریف پروژه‌های بهبود برای دستیابی به رشد و توسعه‌ی سیستماتیک در دستور کار قرار داده شده که این مهم منجر به دریافت گواهی‌نامه ۳ ستاره در همایش ملی مدیریت عملکرد سازمان شد.
 
 مشتری مداری و ارتباط سازنده یکی از ارکان اصلی سازمان است، در این خصوص توضیحاتی بفرمایید.
 
در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان، با آموزش منابع انسانی سعی داریم دانش ارتباط با مشتریان در شرکت را جاری سازی نماییم. همچنین مدیریت موثر با تامین کنندگان نیز به طور جدی دنبال می‌شود. 
 
 
 برنامه شما در حوزه مالی و اقتصادی مجموعه چیست؟
 
در این‌باره با برگزاری جلسات متعدد، برای استقرار نظام مالی و اقتصادی، تصمیماتی گرفته شده که در سال آینده اجرا خواهد شد. در امر کاهش هزینه‌ها با بررسی‌های انجام شده بر حساب‌های مالی و مشخص نمودن حساب‌های کلان، نقطه به نقطه آیتم های هزینه‌ بر را کنترل نموده ایم و با تجزیه و تحلیل و مدیریت مناسب، به لطف پروردگار هزینه‌های شرکت کاهش خواهند یافت.
 
 مجموعه تحت مدیریت جنابعالی قصد ورود به بازارهای غیر از فولاد خوزستان را دارد و آیا در این خصوص برنامه ای در سال جدید مدنظر است؟
 
شرکت ایده پردازان صنعت فولاد با ورود به بازار صنعت استان و کشور و با بهره مندی از منابع موجود، پروژه های بزرگی را برای سودآوری، ثبات اقتصادی و توسعه کسب و کار در دستور کار دارد و انتظار می رود با ارائه قیمت‌های رقابتی در بازار، در سال جدید دستیابی به سود مطلوب محقق گردد. این شرکت در نظر دارد، بازار خدمات خود را به‌صورت رقابتی با ارائه خدمات با کیفیت و به موقع و قیمت مناسب توسعه دهد.
 
شما به عنوان متخصص حوزه نوآوری و با کوله باری از تجربه در این خصوص، چه برنامه ای در این زمینه دارید؟
 
در امر نوآوری و خلاقیت که از مهم ترین بحث‌های شرکت‌های بزرگ است، با طراحی سیستم جدید، از دریافت ایده تا مرحله تجاری سازی، در حال جاری سازی تئوری نوآوری باز هستیم. در حوزه خلاقیت کارکنان، ایده های جدیدی برای رشد و توسعه دانش و مهارت آنان ارائه شده و آموزش های مناسبی در نظر گرفته شده است. یقینا سرمایه انسانی خلاق در هر سازمان موتور محرک پیشرفت آن مجموعه خواهد بود.
 
 
 درباره ضرورت به کارگیری سیستم IT در مجموعه ایده پردازان توضیحاتی بفرمایید.
 
شرکت ایده پردازان صنعت فولاد به دنبال پیاده سازی سیستم هوش تجاری می باشد. این شرکت به دنبال آن است که با داده هایی که در سیستم وجود دارد، آن ها را بصورت آنلاین تحلیل نموده و تصمیمات مناسب را در هر حوزه اتخاذ نماید. همچنین با مکانیزه نمودن فرآیندها بسیاری از فعالیت های زمان بر و اضافه را بهبود داده یا حذف خواهیم کرد و طبیعتا  سرعت عملیات‌ها را افزایش خواهیم داد 
 
جناب مهندس در پایان اگر‌ نکته ای مدنظر است بفرمایید.
 
ضمن تشکر از اعتماد مدیرعامل محترم جناب مهندس ابراهیمی و هیات مدیره محترم فولاد خوزستان به بنده،‌ سعی داریم با یاری خداوند متعال و همت و همدلی سایر همکارانم در آینده ی نزدیک با توسعه‌ همه جانبه و نظام مند در شرکت ایده پردازان صنعت فولاد، برگ زرینی بر افتخارات گروه فولاد خوزستان و توسعه اقتصاد و اشتغال کشور بیفزاییم.
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۲,۵۷۴
کد خبر : ۱,۵۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید