اخبار

وقتی تهدید محدودیت‌های انرژی در فولاد خوزستان به فرصت تبدیل می‌شود؛

تداوم اجرای طرح‌های توسعه فولاد خوزستان در سایه محدودیت‌های انرژی

تداوم اجرای طرح‌های توسعه فولاد خوزستان در سایه محدودیت‌های انرژی
با اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های توسعه در فولاد خوزستان، تهدید محدودیت‌های انرژی به فرصت تبدیل شد.
میثم شهنیانی معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط‌ عمومی با اعلام این مطلب به تشریح جزئیات اقدامات مستمر انجام شده در طرح‌های توسعه در زمان محدودیت‌های انرژی اعمال شده به تولید پرداخت.  
 
وی گفت: این اقدامات پروژه‌های مهمی مانند پروژه پست مقسم ۴۰۰ کیلوولت که در مراحل پایانی کار خود، مدت ها به واسطه وجود بخشی از دکل‌های فشار قوی معارض، متوقف شده بود را بار دیگر فعال نمود.
 
شهنیانی افزود: دکل‌های برق فشار قوی می‌بایست با اعمال بی‌برقی به شرکت و اجرای واریانت خط ۲۳۰ کیلو ولت پست برق اهواز دو  جابجا می‌شدند. در شرایطی که اعمال محدودیت گاز و برق تهدیدی برای تداوم تولید بود، با همکاری معاونت بهره‌برداری و بسیج نیروهای پیمانکار، مشاور و کارفرما در یک کار گروهی هماهنگ و شبانه‌روزی، تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و از تاریخ چهارم بهمن ماه به مدت ۶ شبانه‌روز، خطوط ۲۳۰ کیلو ولت شماره ۸۲۸ و ۸۲۹، ورودی پست صنایع فولاد از پست اهواز ۲، از مسیر جدید واریانت با موفقیت برقرار شدند.
 
شهنیانی در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای طرح گفت: طرح پست ۴۰۰ کیلو ولت، از سه پروژه اصلی: پست مقسم ۴۰۰ کیلو ولت آرنا، توسعه پست اهواز ۲ و احداث خط ۴۰۰ کیلو ولت از پست اهواز ۲ تا پست ۴۰۰ به طول ۱۸ کیلومتر را شامل می‌شود، که از پروژه های مهم طرح پایداری تولید فولادخوزستان به شمار می‌آید. بهره برداری از این طرح علاوه برافزایش پایداری شبکه برق، باعث افزایش دیماند برق شرکت تا ۸۵۰ مگاوات خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: امید که با اتمام فعالیت‌های تکمیلی این سه پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۱ شاهد بهره مندی از مزایای آن و کاهش محدودیت‌های برقی باشیم. 
 
 
معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های شرکت فولادخوزستان از جمله فعالیت‌های مهم دیگری که در حوزه اجرای طرح‌های توسعه و در زمان محدودیت‌های گاز و برق اجرا شدند، این چنین نام برد: عملیات نصب تابلوهای ۳۳ و ۶.۶ کیلوولت کوپلر و رایزر مربوط به پروژه توسعه پست ۸۰۰ به مدت ۸ ساعت در توقف مشترک فولادسازی، عملیات انتقال بار فیدرهای پست زمزم ۲ به سوئیچگیر جدید مربوط به پروژه تکمیل و راه اندازی سوئیچگیر ۳۳ کیلوولت پست اصلی برق به مدت ۳ ساعت، اتمام پروژه ارتقای سیستم دبل دک‌رولراسکرین گندله سازی ۲ که این پروژه در توقف تولید به مدت ۵ شبانه روز بصورت ۲۴ساعته و با طرح نصب و راه اندازی شوتهای تاور ۱۸ با استفاده از توقفات سالیانه واحد زمزم ۲ انجام شد.
 
شهنیانی گفت: در پایان لازم است از حمایت‌های مدیرعامل و همکاران عزیز در واحدهای مختلف بهره‌برداری، بازرسی و نظارت، ایمنی، و عزیزان در طرح‌های برق، مواد اولیه و فولادسازی از پیمانکاران، مشاوران و کارفرما و به ویژه مدیران پروژه این نواحی که در این شرایط سخت به میدان آمدند و از محدودیت اعمال شده به تولید، فرصتی برای  اجرای طرح‌ها خلق نمودند، تشکر و قدردانی نمایم.
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۲۰
تعداد بازدید : ۳۴۲
کد خبر : ۱,۴۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید