اخبار

همزمان با دهه مبارک فجر رقم خورد؛

گام بلند شرکت فولاد لجستیک در ناوگان حمل و نقل کشور

گام بلند شرکت فولاد لجستیک در ناوگان حمل و نقل کشور
همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،‌ گام بلند شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در ناوگان حمل و نقل کشور برداشته شد و مجتمع فنی ماشین آلات سنگین این مجموعه افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آیین افتتاح مجتمع فنی ماشین آلات سنگین شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب، علی قبادی مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک و جمعی از مسئولان و کارکنان این شرکت در پایانه حمل و نقل شهرستان اهواز انجام شد.
 
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در این مراسم با تبریک چهل و‌ سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: عملکرد شرکت فولاد لجستیک و کسب رکوردهای پی در پی از سوی این شرکت قابل تقدیر است. 
 
وی گفت: در افق ۱۴۱۰ مهم ترین مبحث حمل و نقل و لجستیک می باشد، اگر شرایط حمل و نقل و جابجایی مواد اولیه و محصول فراهم نشود، قطعا شرکت های صنعتی همچون فولاد خوزستان با مشکل مواجه خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک پنجم ظرفیت حمل و نقل جاده ای کشور مختص فولاد و صنایع مرتبط با آن است، افزود: در حوزه حمل و نقل جاده ای باید طرح های توسعه ای پیاده سازی و اجرا شوند. همچنین در حوزه ی حمل و نقل ریلی که ظرفیت آن ۵۱ میلیون تن در سال است، سهم فولاد ۳۴ میلیون تن می باشد که چهار میلیون تن آن محصول و ۳۰ میلیون تن آن مواد اولیه به شمار می آید. لیکن با توجه به سهم به سزای صنعت فولاد در این حوزه، باید فکر اساسی برای حمل و نقل ریلی شود تا در افق ۱۴۱۰ جابجایی مواد اولیه و محصول با مشکل مواجه نشود.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به جهش چهار برابری صنعت فولاد در حمل و نقل ریلی گفت: فولاد خوزستان بر اساس سند بالادستی برنامه ای توسعه ای خود را ترسیم نموده است که تا پایان سال۱۴۱۰ بتواند به تولید ۱۳.۶ میلیون تن برسد که برای رسیدن به این هدف، حمل و نقل و لجستیک از مهم ترین مسائل است. در حال حاضر شرکت فولاد لجستیک از شرکت های تابعه فولاد خوزستان نقش بسیار مهمی در رشد تولید داشته و به همین واسطه شاهد رکورد های پی در پی بوده ایم. 
 
ابراهیمی در پایان بر لزوم فعال سازی اسکله تخصصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) علاوه بر حمل و نقل جاده ای و ریلی تاکید کرد.
 
پیش از سخنان مدیرعامل فولاد خوزستان، علی قبادی مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومانی در پروژه مجتمع فنی ماشین‌آلات سنگین این شرکت، گفت: با توجه به اهداف بلند مدت شرکت چند وجهی فولاد لجستیک و در راستای تحقق تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات فولادی، نیازمند ایجاد یک زیرساخت مناسب جهت حمل جاده‌ای مواد اولیه هستیم که امروز توانستیم مجتمع فنی ماشین‌آلات سنگین را ایجاد و به بهره‌برداری برسانیم. 
 
قبادی گفت: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بعد از انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در کشور داشته ایم. خطوط ریلی کشور پیش از آغاز انقلاب اسلامی، چهار هزار و ۵۷۵ کیلومتر بوده که در حال حاضر به حدود ۱۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است. در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز شاهد افزایش تعداد این ناوگان به بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه بوده‌ایم. همچنین ظرفیت بنادر تجاری کشور در حوزه حمل و نقل، رشد یک هزار و ۲۰۰ درصدی طی این مدت داشته است. 
 
وی افزود: شرکت چند وجهی فولاد لجستیک توانسته است علی‌رغم وجود تمامی مشکلات ناشی از بیماری کرونا، به بهترین عملکرد خود در طی ۱۰ سال اخیر دست یابد. همچنین ما موفق به جابه‌جایی و ثبت بهترین رکوردهای حمل و نقل مواد اولیه با حمایت‌ های جناب آقای امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در سال جاری شویم و شادمانی ما زمانی دو چندان شد که در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، توانستیم با دستان پر از مهر مدیرعامل پیشرو و انقلابی شرکت فولاد خوزستان این پروژه مهم را افتتاح کنیم.
 
مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک اظهار داشت: دفتر مرکزی شرکت چند وجهی فولاد لجستیک به خانه اصلی خود یعنی شهر اهواز بازگردانده شده است و موفقیت‌های پی‌درپی این مجموعه با به کارگیری نیروهای ارزشمند بومی که اکثرا از فرزندان بازنشستگان زحمتکش شرکت فولاد خوزستان بوده‌اند، به ثبت رسیده است.

قبادی در ادامه به رشد ۳۳۰ درصدی سوددهی شرکت چند وجهی فولاد لجستیک اشاره کرد و گفت: ما توانستیم با برنامه‌ریزی و ایجاد بستر مناسب در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و سامان‌دهی پایانه شرکت، به رشد ۳۳۰ درصدی در زمینه سوددهی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل دست یابیم. همچنین در همین راستا، زیان مالی پنج میلیارد ریالی در پایان سال ۱۳۹۹ به سوددهی بیش از ۸۰ میلیارد ریال تا پایان دی ماه سال جاری اصلاح شد.

 

وی در ارتباط با آماده به کاری واگن‌ها و ماشین‌آلات ملکی این شرکت، عنوان کرد: بیشترین میزان آماده به کاری واگن‌ها و ماشین‌آلات ملکی در شرکت چند وجهی فولاد لجستیک به ثبت رسیده است.  ضمن اینکه آماده به کاری ناوگان جاده‌ای شرکت، از ۷۰ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۹۴ درصد در سال جاری افزایش یافته است. 

 

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در خصوص افتتاح پروژه مجتمع فنی ماشین‌آلات سنگین این شرکت، مطرح کرد: امروز شاهد افتتاح مجتمع فنی ماشین‌آلات سنگین شرکت چندوجهی فولاد لجستیک با هدف افزایش آماده به کاری ناوگان جاده‌ای کشور و جلوگیری از خروج سرمایه‌های شرکت و انجام سرویس‌های منظم هستیم. همچنین این مجتمع تنها نمایندگی شرکت آریا دیزل در استان خوزستان است و ما می‌توانیم از طریق ارائه خدمات پس از فروش به سایر ناوگان‌های کشور، به درآمدزایی خوبی در این زمینه دست یابیم.

 

قبادی در ادامه ضمن اشاره به اهداف ایجاد مجتمع فنی ماشین‌آلات سنگین در شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، تصریح کرد: با توجه به اهداف بلند مدت شرکت چند وجهی فولاد لجستیک و در راستای تحقق تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات فولادی در شرکت فولاد خوزستان، نیازمند ایجاد یک زیرساخت مناسب در جهت حمل جاده‌ای مواد اولیه این شرکت بودیم. همچنین وجود یک تعمیرگاه تخصصی و مجتمع فنی جزو اهداف اصلی ما در مجموعه بوده است و در یک نگاه کلی، به دنبال ایجاد بازار جدید در عرصه تعمیرات ماشین‌آلات سنگین جاده‌ای علاوه بر تعمیر این ماشین‌آلات در مجتمع فنی ماشین‌آلات سنگین هستیم.

 

 

وی در ارتباط با مشخصات این پروژه، اذعان کرد: این مجتمع شامل ۳۵۰ متر مربع ساختمان اداری (شامل استراحتگاه رانندگان با امکانات رفاهی ، نمازخانه ، اتاق اداری و ...) و ۶۰۰ متر مربع سوله سرپوشیده است که با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان ایجاد شده است. افتتاح این مجتمع، نخستین گام بلند در راستای سراسری شدن شرکت چند وجهی فولاد لجستیک است.

 

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش رسانه‌های بیگانه و برخی رسانه‌های داخلی در فضای مجازی به منظور تخریب عملکرد نیروهای دلسوز و دستاوردهای نظام، مدیران ارشد و فنی و کلیه کارکنان متخصص شرکت چند وجهی فولاد لجستیک با تدابیر و تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانستند گام‌های موثری در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن برداشته و به پیشرفت قابل توجهی در حوزه لجستیک کشور دست یابند.

54

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ۰۰:۲۲
تعداد بازدید : ۵۸۳
کد خبر : ۱,۴۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید