اخبار

با حضور رییس مرکز ساخت داخل ،ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت انجام شد

بازدید و بررسی فعالیت های فولاد خوزستان در حوزه بومی سازی

بازدید و بررسی فعالیت های فولاد خوزستان در حوزه بومی سازی
بازدید و بررسی فعالیت‌های فولاد خوزستان در حوزه بومی سازی و بررسی مشکلات اداری در تامین برخی کالاهای استراتژیک از جمله تجهیزات و قطعات خاص با حضور رییس مرکز ساخت داخل ،ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت انجام شد.
6 ارائه گزارش اقدامات شرکت فولاد خوزستان در حوزه بومی سازی با هدف هماهنگی برای تامین قطعات مورد نیاز در جلسه‌ای با حضور گروهی شش‌نفره به سرپرستی سید محمد مهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و استقبال عطا تفضلی معاون خرید، محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت و فرخ جعفری مدیر بخش تعمیرات و نگهداری شرکت فولاد خوزستان 
انجام شد. 
 
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، جلسه یادشده، ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن کنفراس مهمانسرای نور شرکت فولاد خوزستان انجام شد. 
 
سید محمد مهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با ابراز خرسندی از حضور در شرکت فولاد خوزستان و تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و ماه رجب گفت: صنایع سنگین با دارا بودن قدمت و ارزش افزوده بالا نیاز به نوسازی دارند که بومی سازی تجهیزات و ماشین آلات از اهمیت خاصی برخوردار است. 
 
وی افزود: با در نظر گرفتن این مطلب که ما نباید به عقب برگردیم، باید به‌روز رسانی، عمر و بهره‌وری تجهیزات را بالا ببریم. با توجه به اینکه، امر یاد شده در شرکت فولاد خوزستان به خوبی دنبال می‌شود، وزارت صمت در تلاش است که با برقراری ارتباط با دستگاه‌های مربوطه و انتقال تجربه‌های آنان به‌روز رسانی تجهیزات را تسهیل نماید. 
 
هادوی در ادامه اظهار داشت: در جلسه‌ی برگزار شده، مشخص شد که فولاد خوزستان با بهره گیری از بومی سازی، بهره‌وری تولید را در سطح خوبی نگه داشته است. 
 
وی افزود: وزارت صمت بهینه سازی و توسعه صنعت را در دستور کار خود دارد. همچنین در مباحث استفاده از ساخت داخل و فناوری خارج از کشور سعی دارد موانع بر سر راه شرکت فولاد خوزستان را برطرف نماید. 
 
رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت در جلسه یاد شده، به ارائه راهکارهای مناسب در تسهیل روند تامین قطعات و تجهیزات پرداخت.
 
عطا تفضلی معاون خرید با تبریک ایام مبارک دهه فجر و تقارن این بازدید با فرخنده سالروز ولادت امام محمد باقر علیه السلام، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است. صنعتگران به عنوان مدافعان سنگر تولید باید حمایت شوند. انتظار ما حمایت و تسهیل امور از سوی دولت است. 
 
وی در همین راستا ضمن اشاره به سیاست‌های شرکت فولاد خوزستان در حمایت از ساخت داخل و بومی سازی، خواستار توجه جدی به ساخت قطعات و تجهیزات خاص شد.
 
تفضلی افزود: هنوز توانمندی موجود در داخل پاسخگوی نیاز واحدهای بزرگ و حساسی چون فولاد نمی‌باشد، اما به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها، تامین و واردات این کالاهای خاص با گذشت زمان درگیر پیچیدگی‌های اداری و ریسک‌های عدم تامین به موقع شده است که در صورت تداوم موجب خسارت به این واحد تولیدی بزرگ و حیاتی کشور خواهد شد‌.
 
معاون خرید شرکت فولاد خوزستان با ابراز خرسندی از این بازدید که با همت سازمان صمت استان انجام شد، نتیجه آن‌ را شفافیت بیشتر موضوع، لمس از نزدیک برای مهمانان و بازدید میدانی و ارائه راهکارهای لازم از سوی مدیریت محترم ساخت داخل وزارت صمت برشمرد.
 
در ادامه فرخ جعفری مدیر بخش تعمیرات و نگهداری در گزارشی به سابقه و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد خوزستان در حوزه‌های بومی سازی پرداخته و با ارائه آمار و نمونه‌های شاخص بومی سازی به نیازمند‌ی‌ها و زمینه‌های جدید بومی سازی اشاره نمود.  
 
گفتنی است، سید محمد مهدی هادوی رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و هیات همراه از بخش های تولیدی شرکت فولاد خوزستان بازدید نمودند. این بازدید با همراهی عطا تفضلی معاون خرید، محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت و فرخ جعفری مدیر بخش تعمیرات و نگهداری شرکت فولاد خوزستان انجام شد.

 

۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۷۹۱
کد خبر : ۱,۴۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید