اخبار

قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان:

احترام و ابراز محبت کلامی، دو رکن پایداری یک رابطه اند

احترام و ابراز محبت کلامی، دو رکن پایداری یک رابطه اند
دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی، احترام و ابراز محبت کلامی را دو رکن پایداری یک رابطه دانست.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، صبح امروز ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ و در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر و زن که در تالار طوبی دویست دستگاه برگزار شد، دکتر علیرضا مخبر دزفولی پزشک و‌ دکترای تخصصی روانشناسی در سخنانی که مورد استقبال حاضران قرار گرفت، با اشاره به رفتار عجیب پیامبر خاتم (ص) با حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پیامبر اعظم وقتی حضرت فاطمه (س) وارد می شد جلوی او بر می خاست، به استقبالش می رفت و دست او را می بوسید!
 
قائم مقام مدیر عامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی گفت: این تکریم عجیب و چشم گیر از طرف کسی که خلقت طفیلی وجود اوست، فرهنگ سازی برای تکریم مقام زن در روزگاری بود که دختران را زنده به گور می کردند و نمادی از جایگاه زن و مقام مادر در اسلام است.
 
دکتر مخبر دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وجود ابراز محبت کلامی در هر نوع رابطه ای چه در خانواده و چه در محیط کار گفت: اینکه بعضی افراد می گویند «من با عملم دوست داشتن را نشان می دهم» لازم است، ولی کافی نیست. انسان به تحسین، تشویق و ابراز محبت زبانی نیاز دارد چون ربات نیست! و این ابراز محبت، موجب پایداری و تلطیف فضای هر نوع رابطه می شود و نباید از آن غفلت کرد.
 
این پزشک و روانشناس در پایان صحبت های خود به دو نکته کلیدی روانشناسی و پزشکی اشاره کرد:
نکته اول: اهمیت تمرکز بر نعمت های خدادادی، نقاط مثبت و توانایی های فردی و تکرار آنها در ذهن، به منظور تثبیت آن ها و نقش این کار در کاهش استرس و نیز برشمردن محاسن فرزندان و تکرار آن ها؛ دوم: توصیه اکید به زدن دوز سوم واکسن به منظور در امان ماندن از ویروس سویه جدید ا‌میکرون که متاسفانه در کشور در حال خیز برداری است.
۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۳۶
تعداد بازدید : ۳۷۳
کد خبر : ۱,۴۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید