اخبار

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

ابر چالش خوزستان مشکل مدیریتی است/ اشتغال زایی و کارآفرینی در دستور کار صنایع قرار گیرد

ابر چالش خوزستان مشکل مدیریتی است/ اشتغال زایی و کارآفرینی در دستور کار صنایع قرار گیرد
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مهم ترین مشکل استان خوزستان را مشکل مدیریتی دانست.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، آیت الله عباس کعبی ضمن تشکر از تلاش های مهم و زیربنایی در حوزه صنعت فولاد خوزستان گفت: یقین بدانید این کارها نزد خداوند ثبت می‌شود، به هر جهت برخی از فعالیت ها دیده نمی شوند و انسان ها نمی بینند اما خدا می بیند و می داند.
 
🔸 کار برای خدا شکست ندارد
 
وی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که "کار برای خدا شکست ندارد" افزود: منظور از این کلام این است که اگر کسی تصمیم بگیرد که با خدا معامله کند و خدا را در نظر بگیرد خدا هم برای او در نظر دارد و او را حمایت می کند و اگر زمین و زمان بسیج شوند تا به کسی ضربه بزنند نمی‌توانند ضربه بزنند، بنابراین به خدا اعتماد کنید و بر اساس تقوا و قانون کارها را انجام دهید.
 
آیت الله کعبی ادامه داد: امیرمومنان (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می فرماید بهترین ساعت شبانه روز خود را برای خلوت با خدا انتخاب کنید و با خدا صحبت کنید چرا که این ارتباط خیلی موثر است و لذت بخش و الهام بخش و کارگشاست.
 
🔸 ابر چالش خوزستان مشکل مدیریتی است
 
وی ابر چالش استان خوزستان را مسئله مدیریت دانست و بیان داشت: ما در استان خوزستان فقر سرمایه نداریم و فقر مدیریتی داریم؛ چه در حوزه های کلان و چه خُرد و اگر این مشکل اساسی حل شود تمام مشکلات ما مرتفع خواهند شد.
 
آیت الله کعبی با اشاره به موفقیت های مدیریتی در فولاد خوزستان گفت: اگر به صورت حرفه ای امکانات و منابع انسانی مدیرت شود، اتفاق های خوبی رخ می دهد و علاوه بر حل مشکلات مردم و امیدواری آنان به آینده، موجب تولید ثروت و قدرت خواهد شد.
 
وی افزود : روایات مختلفی درباره سوء مدیریت وجود دارد از جمله اینکه از امیر المومنین علی (ع) روایت داریم که سوء مدیریت باعث هلاک و نابودی جامعه می شود و همین امر از سوی رسول اکرم (ص) نیز تاکید شده و می فرمایند که نگرانی ما از فقر امت نیست بلکه از سوء مدیریت است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در خوزستان هم منابع انسانی و هم مادی خیلی زیاد وجود دارد اما مدیریت ناصحیح منجر شده که گرفتاری های زیادی وجود داشته باشد که باید با حرکت به سمت تعهد و تخصص و مدیریت علمی این مشکلات را برطرف کنیم.
 
🔸 مسئولیت های اجتماعی سازمان ها در جهت توسعه استان باشد
 
وی توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی صنایع را مهم تلقی کرد و گفت: اگر صنایع مختلف مثل فولاد برای توسعه شهری گام بردارند و سرمایه گذاری کنند این سرمایه از بین نخواهد رفت و علاوه بر پیشرفت صنعت فولاد سرمایه نیز تولید می شود.
 
آیت الله کعبی ادامه داد: پارادوکس های موجود را باید با برنامه ریزی درست در حوزه مسئولیت اجتماعی رفع کرد و مشکلات مختلف و متعدد شهرهایی مثل کارون را بررسی و حل کرد و به همان میزانی که برای تولید تلاش می کنید، به همان میزان برای توسعه هم کار کنید.
 
وی بر اشتغال زایی نیروهای بومی و انجام کار آفرینی برای آنها تاکید کرد و بیان داشت: از صنعت فولاد انتظار داریم با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از منابع انسانی و از افرادی که تخصص های مختلف دارند نسبت به استخدام افراد بومی اقدام کنند و حتی اگر شرایط جذب نداشتید می توانید از طریق آموزش دادن آن ها بازار و سود آوری برای آن ها ایجاد کنید.
 
🔸 جذب نیروهای بومی از طریق کانون های کاریابی
 
مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در این دیدار گفت: یکی از دغدغه های ما بحث اشتغال است و جذب نیروهای جوان بومی شهرستان اهواز و کارون همواره در دستور کار ما قرار دارد.
 
امین ابراهیمی افزود: برای اینکه مشکلاتی در این خصوص به وجود نیاید تصمیم گرفتیم تمامی جذب نیروهای خود را با همکاری مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و از طریق کانون های کاریابی آن ها انجام دهیم.
۲ دی ۱۴۰۰ ۰۰:۰۵
تعداد بازدید : ۵۲۷
کد خبر : ۱,۳۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید