اخبار

کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (پلنکس ۲۰۲۱) آغاز به کار کرد

کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد  و مواد اولیه (پلنکس ۲۰۲۱) آغاز به کار کرد
کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه (پلنکس ۲۰۲۱) در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش با حضور فعال فولاد خوزستان آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد  و مواد اولیه (پلنکس ۲۰۲۱) ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیران شرکت‌های فولادی و جمعی از فعالان بین‌المللی عرصه فولاد، در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش آغاز شد.
 
در ابتدای کنفرانس مسعود عبد‌یزدان سردبیر گروه خبری تحلیلی Planner با تحلیلی از آخرین وضعیت بازار جهانی و داخلی فولاد گفت: شرکت‌های بزرگ سنگ آهنی در دنیا محدوده قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر تن را منطقی می‌دانند. از طرفی کاهش قیمت سنگ آهن به محدوده ۵۰ دلار بعید به نظر می‌رسد.  
 
در ادامه ابوتراب فاضل مدیرعامل هولدینگ غدیر از ذخیره ۱۳۰ میلیون تُنی سنگ آهن تا افق ۱۴۰۴ گفت و ادامه داد: تا پایان امسال تنها در کنسانتره ۷۱ میلیون تُن ظرفیت ایجاد شده و تولید واقعی ۶۸ میلیون تُن است. با ۴۷ میلیون تُن ظرفیت تولید فولاد، تنها ۳۵ میلیون تُن فولاد تا پایان سال خواهیم داشت.
 
مدیرعامل هولدینگ غدیر یکی از راهبردهای متوازن‌سازی زنجیره فولاد را ایجاد ائتلاف‌های بزرگ معدنی و فولادی دانست و ادامه داد: بسط و توسعه فعالیت‌های اکتشافی در کشور، افزایش عمق و دقت اکتشاف، راهبری دولت در جهت تکمیل زنجیره فولاد (ارائه تسهیلات و کاهش مداخله‌گری)، تشویق مجموعه‌های فولادی و معدنی داخلی به حضور در معادن فرا مرزی، ایجاد بستر امن سرمایه‌گذاری بخش‌های بزرگ اقتصادی در موضوع اکتشاف، فعال سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقایس، صدور مجوزهای ایجاد واحدهای فولادی با توجه به تعادل زنجیره و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به موضوع اکتشاف، توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز برق، آب و گاز در صدور مجوزهای فولادی را دیگر راهبردهای متوازن‌سازی زنجیره فولاد برشمرد.
 
در ادامه بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان مبحث مبانی حکمرانی متعالی (با نگاهی به صنعت فولاد) را ارائه کرد و اظهار داشت: چهار مدل حکمرانی در قیمت‌گذاری فولاد وجود دارد؛ حکمرانی فرآیند اعمال قدرت در حوزه‌های اداری، سیاسی و اقتصادی از طریق نهادهای رسمی (دولت) و غیر رسمی (بخش خصوصی) است. انتظار حاکمیت صادرات هدفمند زنجیره فولاد با در نظر گرفتن  نسبت ارزش افزوده است. 
 
تجلی‌زاده در ادامه گفت: باید سود منصفانه و هدف‌دار بر اساس اولویت توسعه در بین زنجیره فولاد شکل گیرد. قیمت محصولات در بورس کالا واقعی باشد و جامعه از سود زنجیره فولاد و انرژی منتفع شود. از طرفی صادرات در زنجیره به صورت هدف‌دار توسعه یابد.
 
سپس دکتر سبحانی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، عمده‌ترین چالش پیش‌روی صنعت فولاد ایران را پراکندگی واحدها دانست و افزود: افزایش بی‌رویه هزینه‌ها، عدم اطمینان تامین‌کنندگان مواد اولیه، ، نبود فضای رقابتی مناسب در کشور است. یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان فولاد، محدودیت انرژی و به ویژه برق و گاز است.  دستوری بودن قیمت فولاد و تاب‌آوری صنعت فولاد در مقابل کمبود انرژی از دیگر چالش‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.
 
پایان بخش رور اول کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس ۲۰۲۱ برگزاری پنل‌های تخصصی بود.
 
گفتنی است کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس ۲۰۲۱ با حمایت شرکت فولاد خوزستان و سایر تولیدکنندگان فولاد و مواد اولیه از ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در حال برگزاری است.

56

۲۶ آبان ۱۴۰۰ ۲۲:۵۸
تعداد بازدید : ۳۷۶
کد خبر : ۱,۲۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید