اخبار

شب شعر ققنوس به میزبانی فولاد خوزستان برگزار شد

شب شعر ققنوس به میزبانی فولاد خوزستان برگزار شد
به مناسبت بزرگداشت سیزده آبان و دانش‌آموز شهید علی لندی، شب شعر ققنوس با حضور جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ به میزبانی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی، شب شعر ققنوس ۱۳ آبان ماه با حضور جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ و خانواده‌ ی کارکنان فولاد خوزستان در فضای باز فرهنگسرای مجتمع دویست‌ دستگاه برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان، انقلاب اسلامی را منشا خدمت و برکت به جامعه دانست و افزود: انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف صنعت، آموزش، فرهنگ و ... کارهای بنیادینی از جمله شکوفایی در صنعت و پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی در جامعه انجام داده است. از طرفی در حوزه‌ی شعر و ادب، گستره‌ی پهناوری فراهم کرده است. در این حوزه سوژه‌های واقعی بسیاری تولید شده است و شاعران با تاسی از آن، سروده‌های حماسی، ملی و مذهبی بسیاری را برای دهه‌های متوالی به رشته تحریر درآورده‌اند. تا پیش از انقلاب، شعر و ادب به حوزه خیال و تصور، آرزوها محدود می‌شد، اما پس از انقلاب با رقم خوردن حماسه‌هایی مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم سوژه‌های واقعی شکل گرفت و دست شاعران باز شد.
 
حجت‌الاسلام شفیعی در ادامه گفت: بخشی از اهالی هنر اقبال بیشتری  به امور تصوری و توهمی نسبت به صحنه‌های واقعی دارند، این رویه از کسانی که به معنای کلمه در دنیای شعر و هنر فعالیت دارند پذیرفتنی نیست. در نامه‌ای که امام خمینی (ره) به سید حمید روحانی نگاشته‌اند، آمده؛ تاریخ انقلاب مستضعفان و پابرهنگان را مستکبران نمی‌توانند، بنویسند، بلکه کسانی نگارش می‌کنند که از جنس همین قشر هستند. همین مورد در عرصه ادب و هنر نیز قابل تسری است.
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان خطاب به شعرای حاضر در جمع گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا را از اولویت‌های اصلی در نظر بگیرید. شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال، دیدار با خانواده‌های شهدا را در برنامه‌ی اصلی قرار می‌دهند. حضور در مناطقی که پیام ایستادگی، عزت و آزادگی را با خود به همراه دارد، باعث رشد و تعالی روح انسان می‌شود. کسانی که در عرصه شعر و ادب انقلاب اسلامی گام نهادند، انتظار تشویق و تحسین نداشته باشند، چرا که همواره‌ در طول تاریخ کسانی که در مسیر حق و بیان واقعیت گام برداشته‌اند، مورد استهزاء قرار گرفته‌اند، چنین موارد نباید اهالی فرهنگ که در این مسیر هستند، را دلسرد کند.
 
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در این مراسم جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ سراسر کشور، شعرهای خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی، دانش آموز شهید علی لندی و گرامیداشت ۱۳ آبان سرودند.

41

۱۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸
تعداد بازدید : ۳۷۵
کد خبر : ۱,۲۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید