اخبار

بومی سازی درایو KONE CRANE

بومی سازی درایو KONE CRANE
پروژه جایگزینی درایو VACONE به جای درایو KONE CRANE در شرکت فولاد خوزستان با موفقیت انجام شد.
نقش جرثقیل‌های سقفی در تولید فولاد بسیار حیاتی بوده و بدون این تجهیزات تولید فولاد ناممکن می باشد. جرثقیل‌های سقفی شماره ۴۲۸۱ و ۴۲۸۳ مربوط به حمل بیلت در فولادسازی شرکت فولاد خوزستان هر کدام از ۵ عدد درایو ساخت شرکت KONE CRANE در سیستم کنترل خود بهره می برند. این درایوها عضو حیاتی سیستم کنترل جرثقیل‌ها بوده و ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار با دانش فنی روز می باشند که توابع حرکتی جرثقیل را مدیریت می نمایند. این درایوها در شرایط آب و هوایی خوزستان و تراکم کاری جرثقیل های یاد شده اخیرا به سرعت دچار خرابی‌های مکرر شده و باعث توقف و کاهش آماده به کاری جرثقیل ها می گردند، به گونه ای که علاوه بر اتلاف زمان، انرژی و هزینه،  وضعیت ناپایداری در عملکرد تولید به دلیل تقلیل آماده به کاری جرثقیل‌ها بوجود آورده اند. 
 
تامین درایوهای اصلی KONE CRANE به دلیل تحریم‌های ظالمانه مدت ها است با مشکل مواجه شده و درایو برندهای دیگر، موجود در بازار نیز عمر کاری پایینی داشته و مشکل موجود را حل نمی‌کردند. 
 
ابراهیم دادرس مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ با تشکیل جلسات و پیگیری های انجام شده در یک اقدام دسته جمعی و هم افزایی کم نظیر با همکاری مهندسان و کارکنان تلاشگر واحدهای اتوماسیون و ابزار‌ دقیق، نت جرثقیل‌ها، یک شرکت دانش بنیان و مدیریت تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی، زوایا و جزییات جایگزینی درایوهای KONE CRANE بررسی شد و طی یک پروژه پژوهشی ۹‌‌ ماهه با حداقل هزینه ممکن، درایو دیگری ساخت شرکت VACONE از نوع NXP که امکان تامین آن در بازار وجود داشته و از نظر عملکرد نیز  نزدیک به درایوهای اصلی بوده، به عنوان مبنای ساخت درایو بومی، انتخاب شد. 
 
وی افزود: سخت افزار و نرم افزار عملکردی درایوهای VACONE  انتخابی با سیستم موجود هم خوانی نداشته و خوانش نرم افزار و کدهای قابل اتصال به شبکه پروفی باس آن نیز در حالت عادی ناممکن بود. لذا اتصال درایو به PLC موجود و سخت افزار و نرم افزار آن  تغییرات اساسی را طلب نمود که این مهم به صورت پایلوت بر روی یکی از درایوها انجام شد و 
با تلاش کم نظیر تیم پژوهشی و با استعانت از خداوند متعال و تلاش شبانه روزی به نتیجه مطلوب رسید.
 
دادرس در ادامه گفت: هم اکنون با گذراندن موفقیت آمیز مراحل تست و عملکرد درایو ساخته شده افق روشنی برای غلبه بر مشکل تامین یکی از حساس‌ترین قسمت‌های کنترل جرثقیل‌ها برای اولین بار در کشور ایجاد شده که به یاری خدا به کلیه جرثقیل‌های مشابه نیز تعمیم داده خواهد شد. این اقدام علاوه بر صرفه جویی موثر در هزینه و زمان، تاثیرات مثبتی بر روند تولید از محل آماده به کاری مطلوب جرثقیل‌ها خواهد داشت.
 
مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی با تشکر از مدیریت‌های نگهداری و تعمیرات، نت جرثقیل‌های فولادسازی، مجموعه تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی و شرکت پیشتاز الکترونیک سپاهان ابراز امیدواری نمود که اعتماد به نفس و دانش بدست آمده بتواند راه گشای مشکلات مشابه در سراسر کشور باشد. 
 

دادرس در پایان خاطر نشان کرد: پروژه یادشده را می‌توان در سطح گسترده، تجاری سازی نمود.

56

65

 

۱۶ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۱۳۵
کد خبر : ۱,۲۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید