اخبار

کسب مقام دوم جهانی از سوی مبتکر شرکت فولاد خوزستان

کسب مقام دوم جهانی از سوی مبتکر شرکت فولاد خوزستان
در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری ها، ویژه اعضای فدراسیون جهانی در کشور سوییس، مبتکر فولاد خوزستان موفق به کسب مقام دوم جهانی شد.
حسن کاوسی بلوتکی سرپرست مکانیک و سیالات شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب از شرکت های تابعه فولاد خوزستان و دارنده دکتری مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف، در نخستین دوره مسابقات بین المللی اختراع و نوآوری، ویژه اعضای INV در کشور سوییس، موفق به کسب مقام دوم جهانی شد.
کاوسی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: فدراسیون جهانی مخترعان یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه اختراع و نوآوری در جهان می‌باشد و یکی از مهمترین اهداف اصلی این فدراسیون بسترسازی و قدردانی از جامعه مخترعان و نوآوران است.
بر همین اساس فدراسیون پس از دریافت مصوبات لازم با اعمال تمهیدات ویژه، فرصت عضویت در بخش INV را برای مخترعان سراسر جهان فراهم نمود.
وی افزود: در همین راستا مخترعان ایرانی حائز شرایط عضویت در این بخش نیز مانند سایر مخترعان از سراسر جهان در ابتدا موفق به دریافت گواهی عضویت گردیده و همچنین حضوری پررنگ در این عرصه داشته اند.
کاوسی در ادامه اظهار داشت: در جریان این مسابقات، ۶۵۰ اختراع از  ۳۵ کشور جهان ثبت نام شد. کشورهایی مانند ایران، آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، مراکش، قطر، لبنان، بحرین، لهستان، چین و غیره در این عرصه حضور داشتند.
مخترعان برگزیده طبق قوانین جشنواره اقدام به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال فیلمی کوتاه و کاربردی از نوآوری و اختراع خود نموده و سپس اعضای هیات داوران فدراسیون در مدت ۳ روز به ارزیابی و بررسی طرح‌های ارسالی پرداختند. معیارهای اعضای هیات داوران در نظر گرفتن جنبه های مختلف و مهم هر اختراع و نوآوری نظیر بررسی میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، دوست داری با محیط زیست و غیره بود.
وی درباره تعداد و عنوان نوآوری‌ها گفت: اختراعات و نوآوری ها در ۱۵ کلاس مختلف از جمله علوم کامپیوتر، ماشین آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی و غیره دسته بندی شده بود. باعث افتخار است که اعلام نماییم مخترعان و نوآوران کشورمان توانستند نتایج موفقیت آمیزی را در این عرصه مهم کسب نمایند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، تمامی مراحل ثبت نام و داوری و در نهایت اعلام نتایج به برگزیدگان از طریق فدراسیون جهانی مخترعان در کشور سوییس صورت پذیرفته است. همچنین این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱ برابر با ۲۷ الی ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

66

۲۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۳۹
تعداد بازدید : ۵۷۲
کد خبر : ۱,۱۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید