اخبار

محمد رضا مدرس خیابانی:حداکثر ظرفیت تولید و رکورد تاریخی صادرات فولاد خوزستان

محمد رضا مدرس خیابانی:حداکثر ظرفیت تولید و رکورد تاریخی صادرات فولاد خوزستان
علیرغم ادامه رکود اقتصادی و بحران‌های گریبانگیر فضای کسب و کار در سال 95 همت یکپارچه مدیران و کارکنان شرکت بر معضلات فائق آمد، حداکثر ظرفیت تولید حاصل شد، رکوردهای تاریخی در صادرات بدست آمد و هم اکنون نیز این تلاش‌ها ادامه دارد.
 مدیرعامل فولاد خوزستان روز شنبه دهم تیرماه این مطلب را در مقدمه گزارش عملکرد سال پیش هیات مدیره شرکت به مجمع عمومی عادی سالیانه در اهواز اعلام نمود.

محمدرضا مدرس خیابانی همچنین تصریح کرد: کیفیت جهانی محصولات و مشتری مداری براساس انعطاف پذیری در نوع تولید محصول مطابق با نیاز بازار، دو مزیت مهم و راهبردی شرکت فولاد خوزستان است که محصولات فولاد را راهی مقاصدی در پنج قاره جهان نمود تا برای اولین بار در سال 95 صادرات شرکت بر فروش داخلی پیشی گیرد.

 

 

به گزارش خبرنگار ما، مدیرعامل پیش از تشریح جزییات عملکرد و دستاوردهای سال 95 شرکت در جلسه مجمع، بر نقش تعیین‌کننده و زحمات شبانه روزی کارکنان در رقم خوردن کارنامه‌ای درخشان در این سال صحه گذارد و از تلاش‌های طاقت‌فرسای آنان بطور ویژه یاد کرد.

 

برپایه این گزارش، مهندس مدرس خیابانی در ادامه با ذکر موفقیت چشمگیر واحدهای بهره‌برداری با تولید سه میلیون ششصد هزارتن شمش فولاد مطابق برنامه سال 95 تاکید نمود، این دستاورد مهم بیش از هر چیز، حاصل هماهنگی و تلاش مداوم بخش‌های بهره‌برداری، پشتیبانی و تدارکات شرکت بوده و رکوردهای بدست آمده، برابر با حد اکثر ظرفیت تولید تمامی خطوط در همه واحدها می باشد.

مدیرعامل با تاریخی خواندن رکورد تولید سال 95، لزوم تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری جدید در طرح‌های توسعه شرکت را خطاب به سهامداران حاضر در جلسه یادآور شد و از آنان خواست تا در ادامه کار، خصوصاً در تقسیم سود حاصله، این مهم را مد نظر داشته باشند.

 

مدرس خیابانی با ذکر تاریخ آغاز بهره‌برداری شرکت در سال 68 در خصوص افزایش بیش از هشتاد درصدی سرمایه شرکت که پس از نزدیک به سه دهه در سال گذشته انجام شد، اظهارداشت: خوشبختانه یکی از مهمترین موفقیت‌های فولاد خوزستان در سال 95  این بود که علیرغم همه مشکلات اقتصادی در کشور، هیات مدیره محترم توانست ضمن آینده نگری با اتخاذ یک ابتکار بجای مالی در مجمع فوق العاده سال پیش، سرمایه ثبتی شرکت را از 800 میلیارد تومان به میزان 81 درصد رشد داده و آن را به یک هزار و 447 میلیارد و 200 میلیون تومان برساند.

 

گزارش خبرنگار ما حاکیست، مدرس خیابانی در ادامه این گزارش، سهم 25 درصدی فولاد خوزستان را در تولید کل فولاد کشور طی سال های پیش یادآور شد و افزود: اخیرا با ورود بخش‌های جدید و بعضاً خصوصی به عرصه فولاد کشور، سهم یاد شده به 19 و نیم درصد تقلیل یافته است.

 

وی ابراز امیدواری نمود با خوشفکری و همراهی سهامداران شرکت فولاد خوزستان موفق به افزایش بموقع ظرفیت‌های تولید خود شود و جایگاه شایسته پیشین را در تولید فولادخام کشور مجددا احیا نماید. مدرس گفت: از سوی دیگر، این همراهی و نظر مساعد سهامداران محترم در زمینه سرمایه گذاری، به شرکت کمک خواهد کرد تا ضمن رسیدن به رتبه قبلی خود قادر باشیم، نقشه استراتژی فولاد خوزستان را برای سال‌های 96 تا 98 براحتی دنبال نموده و بتوانیم ظرفیت 13 میلیون و 600 هزارتن درافق چشم انداز 1404 در حوزه فولاد کشور را برای شرکت محقق سازیم.

 

مدرس خیابانی با اشاره به روند تولید شمش فولاد خوزستان در پنج سال اخیر اظهار داشت: در سال گذشته با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شرکت به تولید 3 میلیون و ششصد هزارتن دست یافتیم که در مقایسه با تولید سال قبل از آن که 3 میلیون و 439 هزار تن بود، رقمی نزدیک به 5 درصد رشد تولید بدست آمد.

 

وی افزود: رشد یاد شده و تولید حداکثری در سال 95 از جنبه‌ای مثبت تلقی می‌شود که شرکت از همه‌ی ظرفیت‌های خود استفاده نموده است، در عین حال به ما نشان می‌دهد هم اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برای افزایش ظرفیت مجدد، ضروری است برنامه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کنیم تا با اجرای آن، به یاری خداوند منان راه شرکت را برای هدف‌گذاری 13 میلیون و 600 هزار تُن در اُفق 1404 هموار نماییم.مدیر عامل تاکید نمود : البته در سال 1396 با تغییراتی که در بخش بهره‌برداری توسط همکاران تلاشگر این بخش انجام شده و حرکتی که این عزیزان در ماه‌های اخیر آغاز نموده اند، امیدوار هستیم در پایان سال جاری مطابق برنامه تنظیم شده به ظرفیت تولید 3 میلیون و 700 هزار تن دسترسی پیدا کنیم که در این صورت تولیدمان مطابق با حداکثر توان و بالاترین ظرفیت خطوط تولید موجود در شرکت فولاد خوزستان خواهد بود.

 

مدیر عامل در ادامه گزارش خود به مقایسه میزان فروش پرداخت و خطاب به مجمع عمومی بیان داشت: شرکت در سال گذشته از منظر ارزش فروش رشدی معادل 15 درصد داشته که در مقایسه با سال قبل از آن یعنی 4 هزارمیلیارد تومان مجموع فروش سال 94، در سال مورد گزارش به مجموع فروش 4 هزار و 416 میلیارد تومان رسیده است.از نظر مقداری نیز فروش محصول 3 میلیون و 630 هزار تن در همین مدت بوده که در مقایسه با سال قبل 3 درصد تغییرات وزنی را شاهد بودیم.

 

مدیرعامل در زمینه فروش محصول میانی گندله گفت: در سال 95 با فروش گندله  به مبلغ 192 میلیارد تومان، مجموع فروش شرکت به 4 هزارو 807 میلیارد تومان بالغ شد و در مقایسه با سال پیش از آن به رشد 5 درصدی رسید.محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به روند مطلوب رشد صادرات شرکت اظهار داشت: با تلاش ثمربخش همکاران در حوزه فروش و بازاریابی، در سال 95 برای اولین بار میزان فروش محصولات صادراتی، از فروش داخلی پیشی گرفت. این موفقیت بزرگ در حالی بدست آمد که در سال‌های گذشته فروش داخلی بیشتر از خارجی بود و همواره رقم صادرات شرکت بسیار کمتر از 50 درصد از کل محصولات تولیدی را شامل می‌شد.

 

مدرس خیابانی گفت: خوشبختانه به همت کارکنان متخصص و پرتلاش در حوزه فروش موفق شدیم 52 درصد از محصولات شرکت را طی سال 95 منتج به فروش صادراتی نماییم و 48درصد مابقی در داخل به فروش رفت. لذا در سال گذشته فروش صادراتی شرکت جمعاً یک میلیون و 900 هزار تن بود که در نتیجه این موفقیت چشمگیر و تاریخی برای اولین بار رقم بالاتری نسبت به فروش داخلی در تاریخ صادرات شرکت به ثبت رسید.وی سپس به مقاصد صادراتی متعدد شرکت در سراسر جهان به عنوان موفقیت مهم دیگر شرکت در حوزه فروش اشاره کرد و گفت: صادرات شرکت به کشور های متعددی انجام شد که خوشبختانه نام 13 مقصد مختلف و بعضا جدید در تمامی پنج قاره جهان به استثنای اقیانوسیه در این بین وجود دارد. البته در همین سال یکی از مقاصد مهم صادراتی شرکت را بخاطر قطع روابط سیاسی با کشورمان از دست دادیم که خوشبختانه بلافاصله تایوان و برزیل به عنوان دو مشتری مهم با حجم فروش 231 هزارتن از محصولات شرکت جایگزین آن مقصد گردید.

 

مدیرعامل در خصوص ابعاد ملی صادرات شرکت ادامه داد: فولاد خوزستان در سال 95 بزرگترین صادر کننده فولاد کشور شد و از افتخاراتی که در این سال نصیب ما گردید، صدور محصول شمش به قاره دوردست آمریکا بود که از بابت تولید محصول با کیفیت جهانی و توان بازاریابی در سراسر جهان، یکی از بزرگترین افتخارات شرکت نه تنها در فروش که در حوزه‌ بهره‌برداری نیز هست.مدرس تاکید نمود: این موفقیت قطعاً یکی از افتخارات بزرگ حوزه فروش از دیدگاه توانمندی در فروش به کشورهایی مثل برزیل و کانادا بوده و طبق اسناد فروش، مشتریان ما در برزیل و کانادا تاکنون بیش از 200هزار تُن، از محصولات شرکت را خریداری کرده‌اند. البته در این سال همچنین برخی از مقاصد صادراتی مانند پاکستان، سودان و سریلانکا در این سال حذف و به‌ جای آنها مقاصد دیگری افزوده شده‌اند.

 

مدیرعامل در ادامه به موفقیت‌های منابع انسانی شرکت پرداخت و گفت: تلاش پیگیر همکاران در حوزه‌های مختلف باعث شد که فولاد خوزستان به موفقیت‌های چشمگیری در ارتقاء بهره‌وری منابع انسانی دست یابد. از جمله با ارتقاء وضعیت بهره‌وری نیروی انسانی و رشد 10 درصدی در این زمینه، سرانه تولید از 480 تُن به ازای هر نفر در سال 94 به 523 تُن به ازای هر نفر در سال 95  افزایش یافت.وی خطاب به مجمع تصریح نمود: دستیابی به این رشد خوب و امیدوار کننده، از طریق ارتقاء تولید و استفاده بهینه از زحمات کارکنان ارجمند و تلاشگر فولاد خوزستان حاصل شد ودر این راستا انتظار است همین تلاش ها در سال جاری نیز تداوم یابد.

 

مدرس سپس به موفقیت‌های شرکت در زمینه توجه به محیط زیست اشاره کرد و اظهارداشت: در عرصه زیست محیطی، با توجه به افزایش‌های مستمر تولید، شاهد روند کاهشی انتشار گرد و غبار در سایت صنعتی شرکت بودیم و ارقام و نمودارهای این بخش نشان‌دهنده توجه خاص همکاران مرتبط به حوزه محیط زیست و کاهش انتشار گرد و غبار واحدهای بهره برداری در عین افزایش تولید می‌باشد.مدیرعامل اضافه کرد: شرکت فولاد خوزستان با دور اندیشی مدیران آینده نگر خود در سالیان گذشته، پانصد هکتار فضای سبز معادل یا بیش از پنج برابر استانداردی که از طرف سازمان‌های نظارتی تدوین شده احداث نموده و هم اکنون متأثر از دیدگاه‌های بلندی که در شرکت حاکم می باشد، تلاش‌های مستمری در جهت توسعه فضای سبز در جریان است و امیدواریم علاوه بر آن، در بهبود محیط زیست به سهم خود کارهای سودمند و ماندگار دیگری نیز به انجام برسانیم.

 

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت پیگیری طرح‌های توسعه شرکت فولاد خوزستان خطاب به مجمع بیان داشت: پس گذشت سال ها از آغاز سرمایه گذاری‌های اولیه و راه اندازی شرکت در سال 68، اکنون به نظر می رسد که لازم است این سرمایه گذاری‌ها مجدداً توسعه و تدوام پیدا کند تا هم سهامداران کنونی و هم آیندگان از سرمایه‌گذاری‌های دور اندیشانه‌ای که انجام می‌شود، منتفع شوند.وی تصریح نمود: در حال حاضر توسعه سرمایه‌گذاری‌های شرکت در فاز سوم، به اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 345 میلیارد تومان نیازمند است، علاوه بر آنکه تاکنون حدود 12درصد از طرح ها با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد تومان به اجرا درآمده، تاکید ما این است که رقم یاد شده به عنوان سرمایه‌گذاری جدید، نیاز ضروری شرکت در حوزه پایداری تولید و توسعه فعالیت‌ها خواهد بود.

 

گزارش خبرنگار ما حاکیست، مدیرعامل در ادامه گزارش مشروح خود، فهرستی از مهمترین دستاوردهای کلیدی شرکت در سال پیش را جهت اطلاع مجمع عمومی به این گونه برشمرد:

 

.     تحقق 3 میلیون و 600 هزار تُن میزان کل تولید محصول شمش.

.    تحقق 1 میلیون و 900 هزار تُن صادرات محصول تولیدی به خارج که بر مبنای آن فولاد خوزستان بزرگترین صادر کننده فولاد کشور به شمار می‌رود.

.     دریافت تندیس سیمین و بالاترین سطح تعالی کشور در جایزه ملی تعالی سازمانی.

.     دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کننده برای پنجمین سال متوالی

.     اصلاح بخشی از ساختار مالی شرکت که مستلزم افزایش سرمایه مجدد می‌باشد.

.     برقراری سیستم آنلاین برگزاری کلیه استعلام‌ها و مناقصات، با امکان مشارکت عموم متقاضیان.

.     کاهش سطح موجودی انبارها که در سال 95 محقق شد و در سال جاری تداوم خواهد داشت.

.     تلاش برای اتمام پروژه­های نیمه‌تمام که بخشی از آن ها به اتمام رسید و بخشی نیز در اوایل سال جاری به نتیجه رسانده شد.

.    از جمله راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان، در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با همت همکاران تلاشگر از فولاد خوزستان شاهد آن بودیم.

.     همچنین از اولویت‌های سال جاری است که پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته تا پایان امسال به اتمام برسند.

.     از پروژه‌های دیگری که بزودی در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، احداث سیستم مدارباز واحد زمزم می‌باشد که در شرف انجام می‌باشد.

.     همچنین جمع آوری دود کوره‌ی چهارم که ظرف ماه‌های آتی به یاری خداوند منان بهره‌برداری خواهد شد.


۱۸ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۸۱
کد خبر : ۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید