اخبار

محمدرضا مدرس خیابانی: کارخانه فولاد شادگان به تولید ۷۰ تن درساعت رسید

محمدرضا مدرس خیابانی: کارخانه فولاد شادگان به تولید ۷۰ تن درساعت رسید
محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد: کارخانه فولاد شادگان به تولید ۷۰ تن درساعت رسید.تنها پنج هفته پس از راه اندازی گرم اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی ‘پرد’ (PERED) در جهان، کارخانه احیا مستقیم ایرانی در فولاد شادگان به تولید ۷۰ تن در ساعت رسید.

محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان(سهامدار عمده شرکت فولاد شادگان) با اعلام این مطلب گفت: سرمایه گذاری بجا و مدیریت تجربه فولاد خوزستان در شادگان سرانجام به ثمر نشست. مدیریت راهبردی ، دانش و تجربه فولاد خوزستان بار دیگر با سرمایه گذاری اثربخش، بهینه نمودن مدیریت پروژه  و رسیدن به سطح تولید 70 تن در ساعت در اولین ماه راه اندازی این کارخانه که اولین تجربه جهانی نیز محسوب می شود ، همگی نشان از مدیریت اثربخش دانش در شرکت فولاد خوزستان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان وی افزود: بسیار خرسندیم که همکاران تلاشگرمان در کنار کارکنان سخت کوش طرح فولاد شادگان، مزد فعالیت های خود را در پیشبرد برنامه راه اندازی این کارخانه مهم فولاد استانی در آستانه عید سعید فطر با نتایج عالی در تثبیت شرایط تولید گرفتند.

 مدرس خیابانی


 مدرس خیابانی تصریح کرد: هم اکنون بخش احیا مستقیم فولاد شادگان آماده افتتاح رسمی است و در پی آن تکمیل احداث بخش فولاد سازی ،این طرح نیز با بسیج امکانات و توانمندی های مجموعه فولاد خوزستان در کنار همیاری های استانی و مساعدت سازمان  ایمیدرو با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد بلافاصله شروع خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، شرکت فولاد خوزستان به همراه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، بترتیب سهامدار 65 و 35 درصد از شرکت صنعت فولاد شادگان می باشند و فولاد خوزستان بطور جدی از زمان تشکیل فولاد شادگان آغاز سرمایه گذاری  در سال 1393عملا مسئولیت مدیریت اجرایی، تکمیل و راه اندازی این طرح استانی را برعهده گرفته است.

شرکت صنعت فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی مهم کشور با ظرفیت تولید 800 هزار تن شمش فولادی و برآورد اولیه سرمایه گذاری بالغ بر 10،472  میلیارد ریال ، تاکنون 8350 میلیارد ریال هزینه نموده که بالغ بر 5000 میلیارد ریال ان توسط شرکت فولاد خوزستان سرمایه گذاری شده است

این گزارش حاکیست، علاوه بر سرمایه گذاری های مالی، فولاد خوزستان با دانش  ارزشمند متخصصان مجرب به یاری این طرح آمده و درجبران تاخیرهای ناخواسته گذشته ، با پشتوانه تجارب موفق در اجرای پروژه های توسعه و افزایش ظرفیت که طی سالیان گذشته اغلب طرح های فولادی کشور نیز از این دانش و تجارب ارزنده برخوردار شده اند ، گامی مهم در جهت تحقق مقاصد استراتژیک ترسیم شده در چشم انداز گروه فولاد خوزستان برداشته شده است.  

برپایه این گزارش از مهمترین خصوصیات فولاد شادگان، ساخت اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی 'پرد' (PERED) در این طرح استانی است. نخستین مرحله از راه اندازی گرم کارخانه احیا مستقیم فولاد شادگان با روشن شدن مشعل های ریفرمر، در تاریخ 24 اردیبهشت ماه انجام شد و اکنون با گذشت پنج هفته از آن زمان، تولید  به میزان 70 تن آهن اسفنجی در ساعت رسیده است. این یک موفقیت بسیار بزرگ تکنولوژیک برای مهندسین ایرانی مبدع این روش به حساب می آید که به نام کشور عزیزمان ایران در جهان به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر، مهندس عباس تفضلی مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان ضمن تقدیر از حضور موثر فولاد خوزستان در تمام مراحل طی شده و موفقیتها، در خصوص نحوه تامین مواد اولیه مورد نیاز طرح اظهارداشت: فولاد شادگان برای رسیدن به ظرفیت تولید کامل خود نیازمند رقمی بیش از یک میلیون تن گندله سنگ آهن در سال است که درحال حاضر براساس یک قرارداد تهاتری، از فولاد خوزستان تامین می شود و  اما براساس مفاد قرارداد مشارکت فی مابین پیش بینی شده، تامین کنسانتره سنگ آهن مورد نیاز این طرح در تعهدات سازمان ایمیدرو منظور شده است که پیگیرهای لازم در این خصوص در جریان است.

تفضلی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه واحد احیا مستقیم فولاد شادگان ظرف مدت یکماه به ظرفیت کامل برسد ،افزود: برای افتتاح رسمی کوره با حضور مقامات عالی دول محترم، منتظر اعلام برنامه از طرف استانداری و سازمان ایمیدرو هستیم که احتمال زیاد در هفته سوم تیرماه سال جاری خواهد بود.

همچنین وی افزود گام بعدی تمرکز بر اجرای پروژه  فولادسازی می باشد که قطعا با حمایت و برخورداری از تجارب شرکت فولاد خوزستان همانند کارخانه احیاء مستقیم در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه خواهد رسید .

۲ تیر ۱۳۹۶ ۱۷:۲۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۷۸۵
کد خبر : ۸۵

نظرات بینندگان

ناشناس
۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
0

باسلام امیدواریم این طرح به جوانان بیکار کمکی کرده باشد مسولان باید از ظرفیت بومی استفاده کنند

ناشناس
۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
0

سلام مرا به مدرس برسانید


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید