اخبار

صرفه جویی 17 میلیون یورویی احیا مستقیم در فولاد خوزستان

صرفه جویی 17 میلیون یورویی احیا مستقیم در فولاد خوزستان
با یک ابتکار فنی در تعمیرات بخش احیا مستقیم فولاد خوزستان، برای اولین بار، 17 میلیون صرفه‌جویی ارزی در هزینه تعمیر کمپرسورهای پروسِس احیا حاصل شد.
حسین تقی کهزاد، مدیر بخش احیا شرکت فولاد خوزستان، در این خصوص به خبرنگار ما گفت: همکاران پرتلاش واحد آماده‌سازی و پشتیبانی فنی احیا در خردادماه سال جاری موفق شدند با استفاده از شیوه‌ای جدید و جایگزینی تعمیر با تعویض، هزینه تعمیرات کمپرسورهای یاد شده را تا میزان 17 میلیون یورو معادل 68 میلیار تومان کاهش دهند. 
کهزاد گفت: در بخش احیا تجهیزاتی به نام کُمپرسُور پروسس وجود دارد که وظیفه آن، جابجایی و تامین گاز پروسِس در فرآیند احیا مستقیم می‌باشد. این کمپرسورها با ظرفیت‌های متفاوت خود، نقش مهمی در راندمان تولید واحدهای احیا ایفا می‌کنند و آماده بکاری آنها از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد. 
مدیر بخش احیا با ذکر اینکه بر اساس توصیه سازنده، عمر مفید این دستگاه ها 12 سال می‌باشد تاکید نمود: پس از مدت یاد شده به تدریج بر اثر ارتباط قطعات داخلی با گاز و بروز خوردگی و سایش قطعات، راندمان کمپرسورها کاهش یافته و با پایین آمدن ظرفیت و توان جابجایی گاز کُمپرسور، بالطبع توان و تناژ تولیدی واحد احیا مستقیم نیز کاهش می‌یابد. به گفته کهزاد، به ازای هر هزار متر مکعب برساعت جابجایی گاز، یک تن آهن اسفنجی بطور نرمال تولید می‌شود.
کهزاد گفت: بیشترین ظرفیت جابجایی گاز این کمپرسورها در بخش احیا فولاد خوزستان، در واحدهای زمزم با حدود 140 هزار نرمال متر مکعب بر ساعت انجام می‌شود و کمترین ظرفیت آن‌ها در مدول های قدیمی تر واحدهای احیا شماره 2 می‌باشد که ظرفیت آن‌ها 85 هزار نرمال متر مکعب بر ساعت می‌باشد.
مدیر بخش احیا اظهار داشت: به لطف خداوند و همزمان با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان برای اولین بار در کشور و به ابتکار همکاران پرتلاش و مبتکر ما در فولاد خوزستان با جایگزینی طرح تعمیر بجای تعویض با هزینه بالای کمپرسورهای یاد شده هزینه چشمگیری بالغ بر 17 میلیون یورو معادل 68 میلیارد تومان صرفه جویی در تعمیرات این بخش به انجام رسیده است. 
کهزاد تصریح کرد ابتکار یاد شده شامل تعمیر کمپرسورها به شیوه‌ای جدید و توسط چسب مخصوصی که همکاران ما بر روی آن تحقیقات ویژه‌ای انجام داده بودند، آغاز شده و در مجموع برای تعمیر 17 عدد کمپرسور موجود در بخش احیا مستقیم به انجام می‌رسد.
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۴۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۰۳
کد خبر : ۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید