اخبار

12/5 درصد رشد در زمزم دو 4 در صد افزایش تولید در زمزم یک

12/5 درصد رشد در زمزم دو  4 در صد افزایش تولید در زمزم یک
همکاران واحدهای احیا مستقیم زمزم شرکت فولاد خوزستان، موفق شدند در سال 95 برای اولین بار، میزان تولید محصول اسفنجی کوره¬های یاد شده را با حفظ نسبی شرایط کیفی، تا 5/12 درصد در زمزم شماره دو و 4 درصد در زمزم شماره یک افزایش دهند.

خسرو یوسفی، مدیر احیا مستقیم زمزم شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این مطلب را اعلام کرد.

یوسفي گفت: زمزم شماره دو طی سال 95 بالغ بر 975 هزار و 385 تن آهن اسفنجی تولید داشت که نسبت به تولید همین کوره در سال 93 رشد تولیدی به میزان  5/12 درصد را نشان می دهد.

وی افزود: در همین مدت با تلاش کارکنان متبحر احیا در کوره زمزم شماره یک نیز بیش از 4 درصد رشد تولید نسبت به سال 91 حاصل شده است.  944 هزار و 783 تن آهن اسفنجی تولید زمزم یک در سال 95 به ثبت رسیده است.

به گفته یوسفی، رکورد پیشین تولید زمزم دو،  856 هزار و 784 تن مربوط به سال 93 بوده که خوشبختانه این رکورد در سال 95 ، به 975 هزار و 385 تن رسید . همچنین در واحد زمزم یک تولید  911 هزار و 345 تن در سال 91 بارشدی فزاینده  در سال 95 به عدد 944 هزار و 783 تن رسید .

زمزم  

 

مدیر احیا مستقیم زمزم مهمترین عوامل این موفقیت را به شرح زیر برای خبرنگار ما برشمرد :

 

افزایش راندمان تولید با هماهنگی کامل بین مدیریت و کارکنان واحد، همچنین تلاش و همدلی میان گروه های تولید، تعمیرات و پشتیبانی.

کاهش توقف­های کلی واحد نسبت به سال های گذشته. در خط تولید دو نوع توقف وجود دارد ، توقف های اضطراری و توقف های برنامه ای، که خوشبختانه با افزایش دقت کارکنان و نظارت حداکثری، تعمیرات اضطراری یا ناخواسته و برنامه ای کاهش یافته و این امر به جای توقف­ ها در واحد موجب تولید بیشتر و ثبت افزایش بازدهی گردیده است.

 افزایش سطح دانش کارکنان، بدین ترتیب که از سوی کارشناسان واحد آموزش هایی به صورت تئوری و با استفاده از برگزاری کلاس های آموزشی برای اپراتورها به صورت عملی درسطح واحد زمزم اجرا شد. این آموزش ها با هدف افزایش دانش کارکنان نت و تولید برنامه ریزی و اجرا شد که در مجموع با ارتقاء سطح دانش کارکنان باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید واحد به صورت همزمان گردیده است.

تداوم آموزش استاندارد های بهره برداری به کارکنان که با هدف افزایش نرخ تولید انجام شد. به هراندازه که بتوانیم استانداردهای تولید را به طور کامل اجرایی کنیم و به رکوردهای استاندارد نزدیک­ شویم، این ارتقا باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید می­شود . در این آموزش دستور العمل ها، استانداردها، نحوه کارکردن با تجهیزات و کنترل روند تولید، به صورت عینی و مشهود در اتاق کنترل و در کنار تجهیزات به­ صورت آموزش حین کار، به افراد ارائه داده می شود و قطعاً می­تواند تأثیر بهتری در افزایش راندمان داشته باشد .

 اتوماتیک نمودن سیستم، به معنای خودکار کردن روندهای کنترلی سیستم که خارج از سرویس بودند، این روندها باتلاش واحد های بهره برداری و تعمیرات به صورت خودکار درآمدند. بطوری که این اقدام منجر به افزایش کمیّت تولید شده است.

 

مدیر احیاء مستقیم زمزم خطاب به تمامی همکاران این واحد توصیه کرد همواره در زمان ورود به سایت و شروع به ­کار، اولویت ایمنی را در نظر داشته باشند. یوسفی تصریح کرد: ایمنی در قدم اول، در حوزه فردی است، یعنی خود همکار، سپس ایمنی وارد حوزه تجهیزات و سیستم ها می شود، چرا­ که اگر رعایت نشود، صدمه ­های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. و همین طور ضرورت ایمنی تمام واحد را تحت پوشش قرار داده و هیچگاه هیچ اولویتی بالاتر از آن قرار نمی گیرد.

 

یوسفی درباره ­ی طرح های این واحد در سال 96 به خبرنگار روابط عمومی گفت: در سال جاری ، تمامی تلاش مان را به­کار می­گیریم تا با همدلی کارکنان واحد های مختلف، تولید را از نظر کیفی بهبود دهیم. در سال 96 دو برنامه تعمیرات سالیانه در پیشِ رو داریم که به خاطر فرارسیدن زمان تعویض نسوز کوره زمزم­1 پس از 15 سال، انجام آن زمان­بر خواهد بود.

مدیر احیاء زمزم در پایان با بیان اینکه درسال 95 تلاش و همدلی تمامی کارکنان باعث شد تا تولید خوبی حاصل شود، ابراز امیدواری نمود این همدلی در بین همه واحدها ادامه داشته باشد و به یاری خدا باتلاش و همت یکپارچه فولادمردان بتوانیم در سال جاری و برنامه های آینده شرکت علاوه بر بهبود شاخص های بهره برداری، شعار تولید سبز و ایمن را بطور کامل محقق سازیم
۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۲۲
کد خبر : ۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید