اخبار

شرکت فولاد خوزستان رتبه اول کشور را در حمل ریلی محصول صادراتی دارد

شرکت فولاد خوزستان رتبه اول کشور را در حمل ریلی محصول صادراتی دارد
شرکت فولادخوزستان با حمل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول صادراتی خود از طریق ریلی، رتبه اول را در سال ۹۵ در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

شرکت فولادخوزستان با حمل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول صادراتی خود از طریق ریلی، رتبه اول را در سال ۹۵ در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

این مطلب را مدیرکل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست سیزدهم کارگروه کشوری در اهواز ذکر کرد و از آمادگی راه آهن برای ارایه خدمات لازم برای حمل دو میلیون تن از محصولات صادراتی فولاد خوزستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، سیزدهمین جلسه ارتقای بهره وری ناوگان ریلی درحمل و نقل موادمعدنی و محصولات صنایع معدنی کشور، روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه به میزبانی شرکت فولاد خوزستان در اهواز انجام شد.

مرتضی علی احمدی همچنین از استقبال فولاد خوزستان در استفاده از حمل ریلی در جابجایی مواد اولیه و محصولات فولادی تقدیر کرد و همکاری این فولادساز بزرگ را در توسعه زیرساخت های لازم در این زمینه بسیارخوب ارزیابی نمود.

بر پایه این گزارش، در نشست یاد شده اعضای کارگروه کشوری مربوطه حضور داشتند و به تفصیل، آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی و چشم انداز آینده این بخش مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این همایش فصلی، عباس رنجبر، مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدرو، برای شرکت کنندگان پیرامون سیاست های حمل و نقلی این سازمان در چارچوب طرح های توسعه معدنی و فولادی برای حاضرین سخن گفت.

 

حمل ریلی

به گزارش خبرنگار ما علی مصیبی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان نیز با حضور در مراسم به میهمانان و نمایندگان حاضر خیر مقدم گفت و سپس گزارشی از عملکرد سال 95 شرکت و نیازهای حمل ونقل این شرکت در برنامه های توسعه ظرفیت تا 5 میلیون تن و نیز افق 1404 ارائه گردید.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهران عباس زاده مدیر استراتژی و تعالی درگزارشی که از سوی فولاد خوزستان در نشست سیزدهم کارگروه یادشده ارائه داد، تصریح کرد: فولادخوزستان با استفاده از امکانات موجود تاکنون توانسته است حدود دو میلیون از ۵ و ۷ دهم میلیون تن یعنی بیش از ۳۶ درصد از کل حمل مواد و محصولات خود را از طریق ریل جابجا نماید و درنظر دارد برای طرح های توسعه خود این میزان را نیز گسترش دهد.

عباس زاده گفت: شرکت فولاد خوزستان تنهخا فولادساز بزرگ کشور است که توانسته است با اتکا به تلاش و همدلی مدیریت و کارکنان خود و با استفاده از سیستم ها و نظام های مدیریتی نوین پیاده شده در این سازمان دانش بنیان و اقتصادی، طی پنج سال متوالی گذشته بالاترین رتبه های تعالی سازمانی در سطح کشور و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان را در زمینه توجه به نیازهای ذینفعان و مشتری مداری کسب نماید.

حمل ریلی

این گزارش حاکی است، فعالان فولادی، معدنی و شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد سال قبل، برنامه های سال جاری شبکه ریلی کشور را با نگاه توسعه ای و رویکرد حمل مواد معدنی در افق ۱۴۰۴ مورد بحث و بررسی قرار دادند. همچنین طرح احداث مسیر جدید راه آهن اهواز اصفهان از طریق مسیر کوهستانی استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد و شرایط اجرا و مزایای آن به لحاظ طرف های ذینفع به صورت تضمین شرایط برد- برد ارزیابی شد.

سیزدهمین جلسه ارتقای بهره وری ناوگان ریلی درحمل و نقل موادمعدنی و محصولات صنایع معدنی کشور، پس از بیش از چهار ساعت بحث و بررسی با جمع بندی نیازها و مطالبات توسعه ای دست اندرکاران در صورتجلسه ای ده ماده ای به کار خود پایان داد.

 

حمل ریلی

به گزارش خبرنگار ما، شرکت کنندگان در پایان نشست امروز، با حضور در سایت صنعتی فولاد خوزستان روند فعالیت های تولیدی این شرکت را از نزدیک مشاهده کردند.

کارگروه کشوری ارتقاء بهره وری ناوگان ریلی با مشارکت سازمان ایمیدرو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، فعالان فولادی، معدنی و شرکتهای خصوصی حمل و نقل ریلی سابقه چندین ساله دارد و برای بررسی و ارائه راهکارهای توسعه و ارتقاء حمل ریلی در سطح کشور نشستهای فصلی خود را در واحدهای یاد شده در سراسر کشور برگزار می کند.
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۵۵۰
کد خبر : ۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید