اخبار

مراسم اختتامیه بسته آموزشی و آزمون پایش وضعیت ماشین آلات دوار condition monitoring (cm)

مراسم اختتامیه بسته آموزشی و آزمون پایش وضعیت ماشین آلات دوار condition monitoring (cm)
این بسته آموزشی از مهر ماه ۱۳۹۵ با استفاده از برجسته ترین استادان دانشگاه های کشور با حضور۴۵تن از کارکنان زبده بخش های مختلف معاونت بهره برداری که از سوی مدیران بخش برای شرکت در این دوره معرفی شدند، آغاز گردید و در این میان هر کدام از فراگیران حدود ۲۰۰ساعت دوره آموزشی نظری و عملی و کاملا کاربردی را پشت سر گذاشتند

بر اساس این گزارش، معاونت بهره برداری،  مدیرآموزش، تحقیقات و توسعه منابع انسانی ، مدیران بخش های بهره برداری و فراگیرانی که ماه ها زمان و توان خود را صرف یادگیری یکی از مهمترین موضوعات و آموزش های حوزه بهره برداری کردند، در این مراسم باشکوه حضور داشتند .

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و توضیحات اولیه  رییس برنامه ریزی آموزشی بخش های آغازین این برنامه بود .

سپس مخبردزفولی مدیر آموزش، تحقیقات و توسعه منابع انسانی شرکت سخنان خود را با عرض تسلیت درگذشت همکار بازنشسته مرحوم مهدی صاکی آغاز نمود وی تلاش برای آموزش های اثربخش و یادگیری، تحقق عدالت آموزشی و ایفای نقش پیشرانیِ سازمان برای آموزش را جزو اهداف دوره اخیر این مدیریت دانست و شکل دهی به آموزش های در محل کار (ojt) ، برگزاری دوره مربی گری ویژه سرپرستان، اجرای دوره های مساله محور ویژه مدیران و روسا و درنهایت تدوین برنامه آموزش فردی (IDP) برای مدیران عالی شرکت را به عنوان نمونه هایی از تلاش در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست . مخبردزفولی با اشاره به نقش آموزش در سازمان تصریح کرد: برخی نقش پشتیبانی را برای آموزش در سازمان  در نظر میگیرند؛ که دراین صورت سازمان حرکت میکند و آموزش پشتیبانی می کند. سازمان درخواست میکند و آموزش اجابت میکند. در حالی که نقش واقعی آموزش، پیشتازی و پیشرانی در سازمان است. مدیرآموزش در ادامه سخنان خود به اجرای دوره های مساله محور برای ۲۰۰تن از مدیران و روسا در سال گذشته که مرحله تکمیلی و نهایی آن در مشهدمقدس برگزار  و منجر به تعریف پروژه های متعدد در جهت اقتصادمقاومتی و مدیریت بهای تمام شده گردید اشاره کرد و افزود:برگزاری منظم بسته آموزشیcmکه با حضور برجسته ترین استادان کشور به منظور پرورش نیروهای فنی و خبره و خالی نشدن دست بهره برداری از نیروهای متخصص و ماهر با ابتکار و پیشنهاد آموزش و حمایت معاونت بهره برداری و سایر مدیران این معاونت، مصادیقی از تلاش این مدیریت درایفای این نقش اساسی و دشوار است .

وی درپایان ازمساعدت معاون بهره برداری و همراهی مدیران بخش های بهره برداری و تلاش واحد برنامه ریزی و اجرای آموزشی خصوصا" آقایان ارمغان و تمیمی قدردانی کرد .

مخبردزفولی با اشاره به نقش آموزش در سازمان تصریح کرد: برخی نقش پشتیبانی را برای آموزش در سازمان  در نظر میگیرند؛ که دراین صورت سازمان حرکت میکند و آموزش پشتیبانی می کند. سازمان درخواست میکند و آموزش اجابت میکند. در حالی که نقش واقعی آموزش، پیشتازی و پیشرانی در سازمان است. مدیرآموزش در ادامه سخنان خود به اجرای دوره های مساله محور برای ۲۰۰تن از مدیران و روسا در سال گذشته که مرحله تکمیلی و نهایی آن در مشهدمقدس برگزار  و منجر به تعریف پروژه های متعدد در جهت اقتصادمقاومتی و مدیریت بهای تمام شده گردید اشاره کرد و افزود:برگزاری منظم بسته آموزشیcmکه با حضور برجسته ترین استادان کشور به منظور پرورش نیروهای فنی و خبره و خالی نشدن دست بهره برداری از نیروهای متخصص و ماهر با ابتکار و پیشنهاد آموزش و حمایت معاونت بهره برداری و سایر مدیران این معاونت، مصادیقی از تلاش این مدیریت درایفای این نقش اساسی و دشوار است .

وی درپایان ازمساعدت معاون بهره برداری و همراهی مدیران بخش های بهره برداری و تلاش واحد برنامه ریزی و اجرای آموزشی خصوصا" آقایان ارمغان و تمیمی قدردانی کرد .

این گزارش همچنین حاکی است، در ادامه این مراسم محمدنیکوکار معاونت بهره برداری با تشکر صمیمانه از مجموعه مدیریت آموزش و فراگیران این بسته آموزشی اظهار داشت: تولید پایدار، ارتقای ایمنی، کاهش هزینه ها، دوری از استرس و جلوگیری از خسارت های توقفات، دستاورد نگهداری خوب است و این هدف بدون آموزش های اثربخش و منظم محقق نخواهد شد .

برپایه این گزارش،نیکوکار از همراهی و همکاری مدیران بهره برداری به منظور برگزاری این دوره ارزشمند و حضورمنظم و  منسجم نیروهای این واحد قدردانی کرد و با استناد به گفته های مدیرآموزش مبنی بر این که این بسته آموزشی پرمحتوی، بدون یک نفر غایب برگزار شده است ،این نکته را نشان از هدف گذاری درست و درک اهمیت موضوع نگهداری ماشین آلات دانست و خواستار ادامه این دوره ها و همچنین گسترش آن به سایر موضوعات مورد نیاز بهره برداری گردید .

گفتنی است پس از پایان سخنان معاونت بهره برداری، برگه های سوالات آزمون فراگیرانی که با انگیزه ای مثال زدنی در این دوره ٢٠٠ساعته  شرکت نموده بودند، توزیع گردید و نورالدین ولی اللهی مدیربازرسی و خدمات فنی نیز توضیحات لازم را برای شرکت کنندگان ارائه داد و سپس آزمون نهایی برگزار شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۸۱
کد خبر : ۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید