اخبار

فولاد خوزستان در نخستین ماه سال 96، حدود 326 هزار تن فولاد تولید کرد

فولاد خوزستان در نخستین ماه سال 96، حدود 326 هزار تن فولاد تولید کرد
با پایان یافتن فروردین ماه سال 96، اولین گزارش‌ عملکرد ماهانه شرکت‌های بورسی بر روی کدال قرار گرفت. بررسی تولید و فروش شرکت فولاد خوزستان نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع 3 هزار و 263 میلیارد ریال درآمد در نخستین ماه سال جدید کسب کرد که با افزایش نرخ فروش محصولات همراه بود.

مجتمع فولاد خوزستان بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در ایران است. این مجتمع نخستین بار در سال 1368 تولید خود را به روش احیا مستقیم و قوس الکتریکی شروع کرد. در حال حاضر محصولات شرکت شامل گندله، اسلب، بیلت و بلوم است. ظرفیت تولید شرکت طی انجام فازهای توسعه‌ای هم اکنون به بیش از 3 میلیون و 700 هزار تن فولاد رسیده است.

در سال گذشته شرکت موفق شد بیش از 4 میلیون و 700 هزار تن محصول را به فروش برساند که یک میلیون تن آن را گندله تشکیل می‌داد. همچنین حدود یک میلیون و 795 هزار تن از محصولات نیمه‌تمام فولادی شامل بلوم، بیلت و اسلب در بازار داخلی با نرخ حدود 13 میلیون و 180 هزار ریال به فروش رسید. در سال گذشته شرکت، بیش از نیمی از تولیدات فولادی خود را صادر کرد که مقدار آن به حدود یک میلیون و 900 هزار تن رسید و بیشترین سهم از صادرات محصولات نیمه‌تمام فولادی کشور را از آن خود کرد. شرکت محصولات داخلی را با نرخ بیشتری به فروش رساند. محصولات صادراتی با نرخ متوسط 12 میلیون و 375 هزار ریال به فروش رسیدند. به همین دلیل با وجود حجم بیشتر صادرات، درآمد شرکت از فروش داخلی حدود 20 درصد بیشتر بود.

پیش‌بینی فروش شرکت برای سال جاری 4 میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات نیمه‌تمام فولادی و گندله است. نرخ فروش محصولات فولادی برای بازار داخلی، 13 میلیون و 511 هزار ریال و برای محصولات صادراتی، 13 میلیون و 795 هزار ریال درنظر گرفته شده است که برخلاف سال گذشته، نرخ فروش صادراتی بیشتر از قیمت داخلی پیش‌بینی شده است.

اولین گزارش فعالیت شرکت‌ها در سال جدید نشان می‌دهد که فولاد خوزستان، در دوره یک ماهه منتهی به فروردین ماه 96، حدود 163 هزار تن اسلب و 162 هزار و 800 تن بلوم و بیلت تولید کرد که از این مقدار، در مجموع حدود 220 هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند. طی این مدت، متوسط نرخ فروش اسلب بیش از 15 میلیون و 650 هزار ریال بود که با توجه به پیش‌بینی‌ها، شرکت عملکرد واقعی بهتری داشت و محصولات خود را با نرخ بالاتری به فروش رساند.

نمودار 1 تناژ متوسط فروش ماهانه شرکت در سال 1395 را با دوره یک ماهه منتهی به فروردین سال 96 مقایسه می‌کند. مطابق با نمودار 1، متوسط تناژ ماهانه فروش در سال گذشته حدود 300 هزار تن بود، در حالی که طی فروردین ماه امسال، شرکت موفق شدنزدیک به 220 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند. با مشاهده وضعیت شرکت در سال گذشته، در 3 ماهه اول سال 95، بیش از یک میلیون تن فروش در کارنامه عملکرد شرکت ثبت شده بود که حاکی از متوسط فروش ماهانه 330 هزار تنی در سه ماه نخست سال 95 از محصولات شرکت بود که در مقایسه با عملکرد فروردین ماه امسال، 50 درصد بیشتر بود. در هر صورت تا پایان سال زمان بسیار زیادی باقی مانده و قطعاً نمی‌توان عملکرد سال جاری شرکت را براساس عملکرد یک ماهه شرکت پیش‌بینی کرد.
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۹
کد خبر : ۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید