اخبار

مدیرعامل در همایش پایان سال شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود

مدیرعامل در همایش پایان سال شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود
شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در شرکت فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود و باعث شد فولاد خوزستان در بالاترین سطح تعالی کشور جای گیرد.

شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در شرکت فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود و باعث شد فولاد خوزستان در بالاترین سطح تعالی کشور جای گیرد.

محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل فولاد خوزستان این مطلب را در همایش پایان سال مدیران شرکت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار رویداد، همایش یاد شده روز چهارشنبه 18 اسفند ماه با عنوان تبیین اهداف و برنامه‌های عملیاتی سال 1396 در محل تالار طوبای فرهنگسرای فولاد برگزار شد.

در این همایش جمع کثیری از معاونین، مشاورین، مدیران، مدیران عامل زیرمجموعه‌ها، روسا و سرپرستان گروه فولاد خوزستان حضور داشتند.

 

 مدیرعامل در همایش پایان سال شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود

 

 

گزارش خبرنگار ما حاکیست، همایش پایانی سال 95 مدیران فولاد خوزستان ضمن بررسی گزارش دستاوردها و عملکرد سال جاری شرکت، تداوم شعار مدیریت بهای تمام شده، تولید ایمن و سبز را برای سال 1396 شرکت تعیین نمود و اقتصاد درونزا و برون نگر را به عنوان راهبرد تولید و توسعه پایدار در سال جدید در چارچوب استراتژی کلی و رهنمود مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، برای این مجموعه‌ی عظیم صنعتی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار رویداد، نشریه داخلی شرکت فولاد خوزستان، محمدرضا مدرس خیابانی مدیر عامل، طی بیاناتی در این همایش، دستاوردهای فولاد خوزستان در سال جاری را برشمرد و ضمن تشریح نحوه غلبه بر شرایط دشوار محیطی و چالش‌های اقتصاد جهانی و داخلی در زمینه فعالیت این فولاد‌ساز بزرگ، رویکرد بلند مدت شرکت را تامین منافع کلیه ذینفعان در معادله برد برد عنوان نمود.

مدیرعامل گفت: شکستن رکورد‌های تاریخ تولید و صادرات شرکت با رسیدن به رقم سه میلیون و ششصدهزارتن تولید و یک میلیون نهصد هزارتن فروش صادراتی شمش فولاد در کنار دستیابی به تندیس سیمین برترین جایگاه تعالی کشور در قالب جایزه ملی تعالی سازمانی و همچنین دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کننده برای پنجمین سال متوالی نشانه عملکرد توانمندتر فولاد خوزستان نسبت به سایر شرکت‌های همطراز و محصول تلاش زایدالوصف تمامی کارکنان حوزه‌های مختلف شرکت در عرصه کیفیت محصول است.

مدیرعامل فولاد خوزستان در تشریح دیگر دستاوردهای شرکت در سال 95 اظهارداشت: علیرغم تمامی موانع و چالش‌های محیطی در سال جاری تلاش پیگیر همکاران به موفقیت‌های چشمگیری منتج شد. به عنوان مثال در حوزه منابع انسانی با ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی با افزایش سرانه تولید از 480 تن به 523 تن رسیدیم و امیدواریم این ارتقاء در سال جدید نیز تداوم یابد.

 

 

 مدیرعامل در همایش پایان سال شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود

 

 

انجام اقداماتی در جهت اصلاح ساختار سازمانی با هدف چابک‌سازی سازمان یکی از عملکردهای مهم در حوزه منابع انسانی به شمار می‌رود که در این خصوص موفق شدیم در سال 95 از وجود آقایان صالحی در بخش بازرسی و نظارت، مهندس خرم‌نیا در برنامه‌ریزی و توسعه و لندی در فولاد‌سازی استفاده نماییم و در بخش مواد اولیه مهندس نیک بخش بازنشسته شدند و همکار دیگری جایگزین شد. اگر چه در شرکت فولاد خوزستان باید آمادگی بیشتری برای جانشین پروری وجود داشته باشد به علت بنیه قوی‌ای که در ساختار کارشناسی و نیروی انسانی زبده آن وجود دارد، جابجایی‌های مدیریتی یاد شده باعث گردید سازمان موفق تر عمل کند و چابک‌تر باشد ولی به نظر می‌رسد باز هم در حوزه‌ی جانشین پروری و رشد و توسعه مدیریت نیازمند کار بیشتری هستیم.

 

 مدیرعامل در همایش پایان سال شکستن رکوردهای تاریخی تولید و صادرات در فولاد خوزستان دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان در سال 95 بود

 

 

در حوزه اقتصادی موضوع ثبت سرمایه از 8000 میلیارد ریال به 14 هزار و 470 میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین در حوزه ایمنی جای خرسندی است که نسبتاً سال کم حادثه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم. انشاء الله بتوانیم با کمک هم این مسیر ادامه دهیم مثل بهمن ماه و اسفند ماه که تاکنون بدون حادثه بوده و امیدواریم چند روز باقی مانده از سال نیز به همین منوال طی شود. البته معتقدیم که در موضوع ایمنی باید تمامی همکاران به گونه‌ای کار کنند و دقت داشته باشند که فرهنگ آن نهادینه شود و برنامه عملیاتی برای همه دستیابی به تولید با هدفگذاری حادثه صفر باشد.

مدرس خیابانی افزود: در حوزه تدارکات و تامین از داخل، بحمدلله بخشی از تدارکات شرکت داخلی بوده و بنابر ضرورت تامین سنگ آهن از معادن داخلی، از حدود دو سال پیش بخشی از سهام معدن سنگ آهن مرکزی را خریداری نمودیم که متاسفانه به دلایل گوناگون از جمله مواردی که وزیر امور اقتصادی گفتند، عدم تمایل به خصوصی‌سازی و علیرغم پیش پرداخت و امادگی برای پرداخت اقساط مربوطه این معامله لغو شد و اکنون دیگر مسجل شده که سهام خریداری شده قطعاً برگشت شده است.

مدیرعامل به وصول بخشی از مطالبات شرکت به عنوان یک اقدام مهم مالی اشاره کرد و اظهارداشت: پس از قریب به دو سال، بخش اعظم مطالبات از شرکت فولاد اکسین خوزستان با رقم تقریبی یکصد و 40 میلیارد تومان وصول شد و امیدواریم در آینده نه چندان دور مابقی نیز وصول شود.

البته امروز کماکان با مطالبات 70 میلیاردی از گروه ملی فولاد مواجه هستیم که در حال پیگیری آن هستیم. از مشکلات دیگر در حوزه مالی باید به جرایم بناحق مالیاتی اشاره شود که به شرکت تحمیل شد. شاید فولاد خوزستان از معدود شرکت‌هایی باشد که بدهی مالیاتی خود را بطور کامل پرداخته است ولی به هر حال این جرائم نیز از حساب شرکت برداشت شده است.

مدیرعامل در ادامه به تشریح شرایط دشوار سال 95 پرداخت و گفت: تداوم رکود اقتصادی و مشکلات نقدینگی بنگاه‌ها و بانک‌ها در سال 95 مشابه سال قبل از آن بود. فضای پرابهام پس از توافقات هسته‌ای دولت و ابهامات طرف‌های تجاری بعد از انتخابات امریکا در همه حوزه‌های کاری شرکت تاثیر‌گذار بود.

مدرس خیابانی به موضوع تاخیر در راه اندازی فولاد شادگان به عنوان یکی از طرح‌های موثر در پایداری تولید شرکت اشاره نمود و گفت: یکی از دلایل تاخیر پروژه شادگان مباحثی بود که طرف‌های تجاری بعد از انتخابات ریاست جمهوری امریکا با آن مواجه شدند و تامین تجهیزات راه‌اندازی را با مشکل روبرو ساختند. این پروژه قرار بود بهمن ماه سال جاری افتتاح شود و امیدواریم با تمهیدات دیده شده تا نیمه بهار آتی شاهد شروع به کار رسمی آن باشیم.

وی افزود: نوسانات نسبتاً شدید قیمت‌های جهانی فولاد در سال 95 فراز و فرود‌های زیادی داشت هرچند که در مجموع میانگین قیمت فروش خوب بود اما به هر صورت نوسانات یک ساله گذشته بی‌سابقه بود. موضوع زیست محیطی گرد و غبار و نیز حادثه داخلی پست برق از حوادث تاثیر‌گذار در این سال بود.

مدرس خیابانی با اشاره به احتمال تداوم شرایط رکود تا نیمه سال آینده اظهارداشت: با وجود تمام موفقیت‌ها و دستاوردهای افتخارآمیز شرکت در سال جاری، همه باید برای مقابله با مشکلات آینده همچون سال قبل کاملاً مهیا باشیم و کمربندها را محکم‌تر از پیش ببندیم. به عنوان مثال در فروش محصول با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در بانک‌های عامل در زمینه نقدینگی وجود دارد، در کنار شعار تولید ایمن و سبز، برای فروش ایمن نیز راهکارهایی مانند اخذ ضمانت نامه بانکی، فروش نقدی یا اعتبار اسنادی داخلی را مدنظر قرار داده‌ایم.

لیکن این باورکردنی نیست که امروز فولاد خوزستان بابت ضمانت نامه‌های اخذ شده در معاملات داخلی خود، از تعدادی از بانک‌ها طلبکار باشد. پس باید با نگاه به تجارب سال جاری خود را برای مشکلات احتمالی آماده کنیم و ماموریت همه حاضرین در این همایش، رساندن پیام این جلسه و تمامی مسائل به همه حوزه‌های شرکت است.

وی تاکید کرد: برای آنکه بر تمامی مشکلات فائق آییم و به اهداف ترسیم شده برای شرکت در سال جدید برسیم، لازم است تا تمامی عوامل از تک تک عناصر شاغل و حتی همه ذینفعان شرکت نسبت به شرایط و امکانات توجیه باشند و همه اراده‌ها همسو و هم جهت باشد. باید توجه داشته باشیم که اگر حتی یکی از طرف‌های ذینفع در شرکت با مشکل مواجه شود، همه با مشکل مواجه خواهیم شد.

اگر امروز شرکت فولاد خوزستان یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند دستمزد کارکنان را به عنوان گروه مهمی از ذینفعان بموقع پرداخت کند، حاصل چنین نگرشی است. لذا امروز باید همه نسبت به موضوعات مشترک توجه و درک کافی داشته باشیم و به وظایف خود عمل نموده و کمک کنیم تا شعار مدیریت بهای تمام شده، تولید ایمن و سبز محقق شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به مشکلات اخیر محیط زیستی ناشی از گرد و خاک در استان اظهار داشت: در این چالش عمومی همه متوجه شدیم که ریشه مسئله در اقداماتی نهفته بود که از آن غفلت شده بود.

در خصوص مواجهه با مسائل زیست محیطی، مدیر عامل تاکید کرد: هم اکنون ما به عنوان فولاد خوزستان باید به سهم خود همراهی کنیم و موثر باشیم و با احساس وظیفه نسبت به محیط زیست، مزید بر علت مشکلات نباشیم. لذا ضروری است پروژه‌های زیست محیطی اجرا شده را حفظ نموده و طرح‌های آینده را با قدرت دنبال کنیم و به پیش ببریم تا در آینده نه چندان دور بتوانیم با قاطعیت به عنوان یک صنعت سبز در استان مطرح باشیم.

خیابانی خطاب به مدیران حاضر به عنوان متولیان فولاد خوزستان تاکید نمود: این اصل باید برای همه ما نهادینه شود که برای کسب موفقیت باید منافع همه ذینفعان را رعایت نماییم، اگر جامعه، دولت، محیط زیست، مشتریان و همکاران خود را در نظر گرفتیم، آنگاه موفق خواهیم بود. اگر ما بخواهیم مراعات همکاران را نکنیم یا خدای ناکرده همکاران منافع شرکت را یا دیگر ذینفعان در نظر نگیرند، کارها پیش نخواهد رفت. لذا باید کاری کنیم که تا سالیان سالیان بتوانیم در عرصه فولاد خوزستان مفید و موثر باشیم.

لذا اگر با همه همکاران هم جهت حرکت کنیم این کشتی به ساحل امن می‌رسد و یقین بدانید همه منتفع خواهند شد. در رعایت منافع ذینفعان معادله برنده برنده حتما باید رعایت شود و موضوعاتی مانند پرداخت بموقع دستمزد و عیدی کارکنان از همین دست و برای تضمین امروز و فردای شرکت است.

مدیرعامل با تاکید بر لزوم عزم جدی و همگانی تک تک کارکنان در تحقق اهداف شرکت افزود: تمامی حوزه‌های شرکت باید با قدرت، حس مسئولیت‌پذیری و با سرعت عمل بیش از پیش پروژه‌های بهبود، بهای تمام شده و طرح‌های پایداری تولید و توسعه از جمله پروژه شادگان را دنبال نمایند تا برخی عقب ماندگی‌ها جبران شود. در این صورت می‌شود انتظار داشت که سال جدید و سال‌های آینده شرکت فولاد خوزستان در تلاطم‌های محیطی با آرامش حرکت کند.

اگر این کار را نکنیم و در وقت لازم تصمیم‌گیری مناسب را انجام ندهیم، دچار موضوعاتی مانند مشکل محیط زیستی شهر اهواز که ریشه در عدم تصمیم‌گیری مناسب داشت، پیش خواهد آمد. پس ما در بنگاه خودمان باید مراقبت کنیم و آنچه را که باید تصمیم‌گیری و عمل کنیم، یقیناً خداوند هم به کارمان برکت خواهد داد و موفق خواهیم شد. به نظر بنده نشانه این موفقیت، رکوردهای بزرگ و تاریخی است که در تولید و صادرات سال 95 بدست آمد. اگر عزم تک تک همکاران جزم شود به یاری خدا حتماً اهداف سال 96 برای تولید سه میلیون و 700 هزارتن تولید و دو میلیون تن صادرات شمش محقق خواهد شد.

مدرس خیابانی خطاب به معاونان و مدیران حاضر تاکید کرد، شما به عنوان سفیران حوزه‌هایی که نمایندگی آن را برعهده دارید باید این موارد و مباحث را در حوزه‌هایتان منعکس کنید، تا بتوانیم به یاری خدا با همراه نمودن همه کارکنان، ماموریت‌ها و برنامه‌های تدوین شده برای سال 1396 را محقق و منافع ذینفعان را تامین کنیم.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۸۶
کد خبر : ۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید