اخبار

پنجمین نمایشگاه و همایش صنعت دیرگداز آغاز به کار کرد

پنجمین نمایشگاه و همایش صنعت دیرگداز آغاز به کار کرد
پنجمین نمایشگاه و همایش صنعت دیرگداز با حضور ۵۶ شرکت فعال در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، این نمایشگاه از ۲۹ مهرماه ۹۸ به مدت سه روز و با حضور شرکت های تولید کننده و مصرف کننده مواد دیرگداز در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
هدف از این نمایشگاه آشنایی با آخرین فن آوری صنعت دیرگداز، تبادل اطلاعات کارشناسان، شناسایی محصولات با کیفیت و کاربردی است. در حاشیه این نمایشگاه،‌ همایش دیرگداز با محوریت: مواد اولیه، چالش ها، بومی سازی و نقشه راه آینده، بازیافت، اقتصاد و محیط زیست، نوآوری، تحقیق و توسعه برگزار می شود.
شرکت فولاد خوزستان علاوه بر برپایی غرفه، به منظور حمایت از صنایع دیرگداز، از حامیان طلایی نمایشگاه است.
مواد دیرگداز یا نسوز موادی هستند که به عنوان لایه و آستر دیواره کوره‏ های صنعتی به کار می‏ روند. نقطه ذوب این مواد بالای ۱۵۰۰ درجه سانتی‏گراد است و در بعضی شرایط، موادی که بتوانند در محیط های خورنده و شرایط حساس محیط از لحاظ دما و ترکیب شیمیایی تا ۱۰۰۰ درجه سانتی‏گراد تحمل داشته باشند، جزو مواد دیرگداز طبقه‏ بندی می‏ شوند. دیرگدازها عمدتا از مواد معدنی تهیه می‏ شوند که نه تنها دارای درجه حرارت ذوب بالایی هستند، بلکه باید بتوانند در مقابل عوامل مخرب دیگری چون سایش، فشردگی، شوک های حرارتی و تاثیر مواد سرباره کوره‏ ها در صنایعی چون ذوب آهن، فولاد، سرامیک، سیمان، شیشه و پتروشیمی مقاومت داشته باشند. مگنزیت و کرومیت مهم‏ترین تامین کننده مواد معدنی مورد نیاز صنایع دیرگداز محسوب می‏ شوند که از اهمیت اقتصادی بسیار بالایی برخوردارند. علاوه بر ذخایر معدنی مگنزیت و کرومیت، ذخایر آلومینو سیلیکاتی (شاموتی)، بوکسیتی و آندالوزیتی نیز در صنعت مواد دیرگداز قابل ذکر هستند.

5

368

123

۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۰۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۸۲۰
کد خبر : ۴۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید