اخبار

ارتباط موثر با گروه‌ فولاد خوزستان از اهداف این شرکت است

ارتباط موثر با گروه‌ فولاد خوزستان از اهداف  این شرکت است
تلاش برای ایجاد ارتباط موثر با گروه‌ فولاد خوزستان به منظور تعامل، حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها از اهداف تعیین شده شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد است.
میثم شهنیانی، مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در گفت و گو با خبرنگار رویداد، گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۸ با مشارکت شرکت فولاد خوزستـان با ۵۱% سهام و شرکت فرهنگی  ورزشی آینده سازان فولاد خوزستان با ۴۹% سهام و با هدف گردآوری تجربیات ارزنده متخصصان و مدیران باسابقه و با دسترسی به نیروهای متخـصص در مدیریت و عملیات بهره‌برداری در صنعت تولید آهن و فولاد و ارائه خدمات فنی، مهندسی و مشاوره و انتقال دانش فنی  با کیفیت بالا، قیمت رقابتی و بموقع به صنایع تولید آهن و فولاد تشکیل گردید.
از سال ۱۳۹۵ نیز میزان ۹۷ درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت توسعه تجارت فراگیر فولاد خوزستان، یک درصد شرکت آینده سازان فولاد خوزستان، یک درصد شرکت صنعت فولاد شادگان و یک درصد شخص حقیقی است.
فعالیت این شرکت در راستای چشم انداز، ماموریت، اهداف، سیاست‌ها و راهبرد های مورد تصویب هیات مدیره آن و به منظور انجام فعالیت‌هایی که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ثبت شرکت‌ها در اهواز به ثبت رسیده است، می‌باشد. مجموعه فعالیت‌های شرکت ایده پردازان صنعت فولاد در جهت دستیابی به اهداف، انجام ماموریت و وظایف تعیین شده در قالب سه ارکان اصلی و دوازده گروه فرآیندی یا عملیات اصلی ارائه می‌گردد.
وی با اشاره به عملیات‌های اصلی شرکت گفت: حوزه مدیرعامل، اداری و خدمات، مالی و اقتصادی، امور بازرگانی (تامین کالا، مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و خدمات بازاریابی و فروش)، دفتر فنی پروژه‌ها، مدیریت پروژه‌ها(پروژه‌های خدمات، پروژه‌های ساختمانی، پروژه‌های تولید و تعمیرات) سیستم‌های مدیریت اطلاعات، سیستم‌های راهبردی و مدیریت نظام‌های کیفیت، بهداشت حرفه‌ای و زیست محیطی از فرآیندهای اصلی این شرکت است.
شهنیانی گفت: این شرکت به اقتضای نوع فعالیت هر پروژه، وظایف را تقسیم و مأموریت‌ها را واگذاری کرده و طبق همین برنامه، بودجه سال به تفکیک هر مدیریت را تهیه، تصویب و ابلاغ می‌نماید. بر این مبنا کارکنان بر اساس عناوین، پست‌های سازمانی و در راستای اثربخشی و بهره‌وری فرآیندها ساماندهی و بکارگیری می‌شوند.
وی با اشاره به تهیه‌ی دستورالعمل اجرایی پروژه‌ها گفت: جدول زمان‌بندی نظارت و عملیاتی نمودن فرآیند نظارت تخصصی از پروژه‌های عمرانی و خدماتی تهیه گردید و به منظور تعامل با تأمین‌کنندگان و مشتریان و بخش‌بندی آنان بر اساس شاخص‌ها و الگوی تعیین شده، برنامه‌ریزی هدفمندی صورت پذیرفت. همچنین فرآیند خرید و استانداردسازی استعلامات مرتبط به منظور شناسایی و کشف قیمت‌های واقعی نیز ساماندهی شد.
وی افزود: پتانسیل‌های موجود در استان از تامین کالا و خدمات مورد نیاز شرکت تا معرفی تامین‌کنندگان جدید و ارزیابی به صورت تخصصی و دقیق در پروسه‌های سفارش تا تحویل کالا بروزرسانی و شناسایی شد؛ همچنین جهت کاهش زمان تأمین و خرید سفارشات و اقلام مورد نیاز از یک ماه به یک هفته برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
شهنیانی با بیان پروژه‌های رفاهی در دست اقدام گفت: ساخت و آماده‌سازی آشپزخانه مرکزی و انبار در مجموعه سایت مرکزی شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد یکی از فعالیت‌های در دست اجراست و در راستای ارتقاء کیفیت و صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت، اقدام به ساخت یک واحد پخت نان و بسته‌بندی صنعتی نموده‌ایم که پیگیر اخذ مجوز از سازمان صنایع و معادن و صنف نانوایان اهواز و همچنین هماهنگی با نماینده بهداشت جهت بازدید از ساختمان در حال ساخت هستیم. در بخش پخت غذا، برای کارکنان شرکت فولاد خوزستان، هزینه لوازم و تجهیزات مورد نیاز مرتبط با شست و شو و پخت و پز در رستوران‌ها برآورد و به مدیریت خدمات اعلام شد.
مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد با اشاره به بازنگری محتوای قراردادها گفت: بر اساس استانداردهای تعیین شده، برآورد و پیش‌بینی قیمت‌ها، متره آیتم‌ها، بررسی علمی متن و محتوای قراردادهای انعقادی فی مابین کارفرما و پیمانکاران جزء، بازنگری و اجرا گردید.
شهنیانی افزود: با بررسی و تحلیل شرایط اقتصادی و به منظور کشف منابع و پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در عرصه‌های اقتصادی، رصد و شناسایی شدند و برای تعامل با شرکت‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی جهت انعقاد قرارداد با هدف مشارکت در ساخت و ساز و ارائه خدمات برای کسب سود بیشتر برنامه‌ریزی مناسبی صورت پذیرفته است.

 

وی با اشاره به پروژه‌های صنعتی کار شده گفت: لاین جدید اکسیژن سایت برش قراضه به طول 200 متر جهت تسریع در عملیات برش قراضه احداث شد. همچنین بخشی از زمین ضلع شمالی پروژه قراضه شرکت فولاد خوزستان با استفاده از تجهیزات ماشین‌آلات تخلیه شد و زمین مذکور در اختیار کارفرما قرار گرفت.

گفتنی است، نیروهای پاکساز در بخش احیاء در تعمیرات واحدهای زمزم، کولینگ تاور و رفع گرفتگی و پاکسازی کلوخ‌های سیلوهای اسفنجی واحدهای احیاء فعالیت مستمر داشته و در همین راستا سری دوم نیروهای پاکساز مورد نیاز واحد حمل مواد آموزش دیده و در اختیار این واحد قرار گرفتند.

شهنیانی در ادامه افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سوق دادن امکانات و منابع شرکت بطور هدفمند به پروژه تکمیل فعالیت‌های باقیمانده استادیوم فولاد در یک ماه اخیر، موجب رشد 46 درصدی در روند پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور گردید و مجموعاً 91 درصد پیشرفت فیزیکی اهداف تحقق یافت.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه و بهبود سیستم‌های اطلاعاتی در واحد فناوری و اطلاعات، برنامه‌هایی مطرح و در نهایت پورتال ایاب و ذهاب ساماندهی و تکمیل شد و از این طریق توانستیم باعث ارتقا کیفیت ناوگان حمل و نقل شویم و همینطور فرآیندها و روش‌های انجام کار با اتوماسیون اداری نیز مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت و عملیاتی گردید.

مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان با بیان اهمیت به آموزش کارکنان گفت: برای بالا بردن دانش کارکنان کارگاه‌های آموزشی مانند آشنایی با مدل تعالی سازمانی ویژه مدیران، سرپرستان و کارشناسان برگزار گردید.

وی افزود: به منظور کسب جایزه تعالی سازمانی، پیاده‌سازی فرآیندهای این مهم در سطح شرکت در دستور کار قرار دارد و در همین راستا چشم انداز، مأموریت و اهداف کلان شرکت مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت دستورالعمل اجرایی طراحی ساختار سازمان، اصلاح و بازنگری زیرساخت‌ها بر اساس ساختار سازمانی تهیه و مصوب شد.

شهنیانی در پایان گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده مسلماً مسئولیت ما در راستای اهداف شرکت بسیار سنگین خواهد بود و همگی ملزم به این هستیم که همانند یک تیم تخصصی بتوانیم به انتظارات، پاسخ شایسته‌ای دهیم و در ارائه خدمات پیشتاز باشیم.

۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۵۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۰
کد خبر : ۴۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید