اخبار

ایجاد شبکه‌های توانمند و تخصصی از تامین‌کنندگان از اهداف نمایشگاه بومی‌سازی است

ایجاد شبکه‌های توانمند و تخصصی از تامین‌کنندگان از اهداف نمایشگاه بومی‌سازی است
آنچه در نمایشگاه بومی‌سازی مرداد ماه بدنبال آن هستیم ایجاد شبکه‌های توانمند و تخصصی از تامین‌کنندگان برای افزایش توانمندی آنها در پیشبرد اهداف گروه فولاد خوزستان است؛ زیرا اعتقاد بر این داریم که شبکه‌سازی بین گروهی از سازندگان توانمند بالقوه گام بسیار موثری است که با هم‌افزایی ایجاد می‌شود و منافع بسیاری را نصیب سازندگان از یک سو و گروه فولاد خوزستان از سوی دیگر می‌کند.
به مناسبت اولین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان در مرداد 98، نشریه رویداد گفت و گویی با مینا اقتداریان، سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید انجام داده که در ادامه می‌خوانیم.

با توجه به برگزاری اولین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان مدیریت برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد؟

این مدیریت رسالت شناسایی و ارزیابی تامین کنندگان، تولیدکنندگان و سازندگان را با هدف ایجاد منبعی بالقوه از متخصصان توانمند، بعنوان بستر اولیه بومی‌سازی و ایجاد مشارکت برعهده دارد. بمنظور تحقق این هدف و تسهیل ارتباط با مشتریان از سال 1386 پورتال تامین‌کنندگان فولاد خوزستان طرح‌ریزی شده است و با تکمیل آن در سال 1392 تامین‌کنندگان با مراجعه به این پورتال می‌توانند اطلاعات خوداظهاری مربوطه را وارد کنند.

کارشناسان ما با بررسی این اطلاعات و برگزاری بازدید از کارگاه یا کارخانه تولیدکنندگان و سازندگان در صورت نیاز، اقدام به ارزیابی آنها می‌کنند. همچنین متقاضیان با مراجعه به همین پورتال می‌توانند از وضعیت و مراحل ارزیابی خود اطلاع یابند که براساس تلاش‌هایی که تاکنون در راستای شناسایی تولیدکنندگان و سازندگان صورت پذیرفته است موفق به ایجاد لیستی مشتمل بر656 سازنده درسطح کشور شده‌ایم.

در زمینه بومی‌سازی تاکنون چه فعالیت‌هایی صورت گرفته و چه برنامه‌هایی برای توسعه آن در سال جاری دارید؟

بخش دیگری از پورتال تامین‌کنندگان شرکت فولاد خوزستان که از سال 1392 راه اندازی شد، استعلام الکترونیکی بوده است که با هدف ایجاد رقابت و همچنین فرصت‌های برابر جهت تامین کنندگان و سازندگان، تمامی استعلام‌های شرکت از طریق این پورتال در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت. از سال 1392 تاکنون پیشنهاد قیمت 1921 استعلام در بخش ساخت از طریق این پورتال دریافت شد که منجر به بومی‌سازی 25457 قطعه در شرکت فولاد خوزستان شد.

تامین کنندگان علاوه بر پیشنهاد قیمت جهت استعلام‌هایی که در زمینه فعالیت مربوط به آن پیش از این ارزیابی شده‌اند، امکان اعلام آمادگی در وبسایت بمنظور حضور در زمینه فعالیت‌های جدید را نیز دارند که این مهم به عنوان یکی از ورودی‌های شناسایی تامین‌کنندگان جدید یا توانمندی‌های جدید تامین‌کنندگان پیشین توسط کارشناسان ما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  

حمایت از سازندگان نقش پررنگی در افزایش انگیزه آنها و پیشبرد اهداف فولاد خوزستان در زمینه بومی‌سازی دارد، چه برنامه‌ای برای تعامل بیشتر با صنعتگران دارید؟

علاوه بر شناسایی سازندگان و ارجاع سفارش به آنان، حمایت‌های مالی از سازندگان نظیر اولویت قراردادن پرداخت‌هایشان و ارائه پیش پرداخت حسب مورد و همچنین حمایت‌های علمی نظیر انتقال دانش تخصصی، ارائه نقشه‌های فنی و ایجاد امکان تست محصولات در خط تولید نیز طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

لیکن علاوه بر موارد فوق آنچه در نمایشگاه بومی‌سازی مرداد ماه بدنبال آن هستیم ایجاد شبکه‌های توانمند و تخصصی از تامین‌کنندگان برای افزایش توانمندی آنها در پیشبرد اهداف گروه فولاد خوزستان است؛ زیرا اعتقاد بر این داریم که شبکه‌سازی بین گروهی از سازندگان توانمند بالقوه گام بسیار موثری است با هم‌افزایی ایجاد می‌شود که منافع بسیاری را نصیب سازندگان از یک سو و گروه فولاد خوزستان از سوی دیگر می‌کند. 

خوزستان یکی از قطب‌های صنعت کشور است با توجه به شرایط فعلی کشور و افزایش تحریم‌ها، توانایی صنایع کوچک درون استانی را برای استمرار این جایگاه و توسعه آن مناسب می‌دانید؟

تاکنون 241 سازنده درون استانی از سوی واحد ارزیابی تامین‌کنندگان شناسایی و از مجموع 16 هزار و 780  قرارداد ساخت با سازندگان تاکنون 13 هزار و 794 قرارداد با سازندگان درون استانی منعقد شده است. این مهم نشان از توانمندی این سازندگان و همچنین ارائه قیمت رقابتی توسط آنهاست.

از آنجایی که مرزهای بهبود بی‌انتهاست، زمینه‌هایی از پیشرفت برای این صنایع درون استانی نیز وجود دارد؛ ما به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور این رسالت را بر دوش خود احساس می‌کنیم که پا به پای سازندگان، زمینه‌های بهبود را شناسایی کرده و فرصت‌هایی را در جهت ارتقا توانمندی در اختیار ایشان قرار دهیم.

۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۳
کد خبر : ۴۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید