اخبار

احمدیان، مدیرعامل: شرکت صنعت فولاد شادگان نماد تبلور اراده و عمل‌گرایی جوانان ایرانی است

احمدیان، مدیرعامل: شرکت صنعت فولاد شادگان نماد تبلور اراده و عمل‌گرایی جوانان ایرانی است
بومی‌سازی به معنای واقعی کلمه در شرکت صنعت فولاد شادگان اجرا شد و احداث و راه‌اندازی آن نماد تبلور اراده و عمل‌گرایی جوانان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، محمدطاهر احمدیان، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با بیان این مطلب افزود: مراحل مختلف راه اندازی این شرکت نظیر: مطالعات اولیه، جانمایی، شناسایی تجهیزات، نصب و راه‌اندازی تماماً از سوی متخصصان داخلی انجام شد.

احمدیان گفت: فولاد شادگان یکی از هفت طرح استانی فولاد کشور بود که با حمایت مسقیم شرکت فولاد خوزستان به بهره‌برداری رسید. نیاز  آهن اسفنجی یکی از مهم‌ترین مواد اولیه شرکت‌های فولادی است. با راه‌اندازی این کارخانه به یکی از اساسی‌ترین نیازهای شرکت فولاد خوزستان پاسخ داده شد. هدف از راه‌اندازی شرکت علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش ظرفیت تولید گندله در فاز اول و در ادامه احداث خط تولید فولاد‌سازی است.

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناسایی پتاسیل شرکت‌های داخلی است. در زمان برگزاری، گروه‌ها و صاحبان صنایع گرد هم می‌آیند و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. با این کار تامین‌کنندگان بدون واسطه با گروه فولاد خوزستان ارتباط گرفته و نیازهای دو طرف برآورده می‌شود. شرکت صنعت فولاد شادگان برای اجرایی نمودن طرح‌های توسعه‌ای نیازمند تولیدکنندگان توانمند داخلی است.

احمدیان افزود: کارخانه احیای مستقیم در فولاد شادگان، به روش کاملاً ایرانی پرد راه‌اندازی شد. مزایای این طرح نسبت به مشابه خارجی از لحاظ زیست محیطی، کاهش هزینه حامل‌های انرژی، تعمیر، نگهداری و بازدهی بهتر است. در هر زمان که کارخانه دچار اشکال و یا توقفی شود، دسترسی به امکانات و متخصصان داخلی به راحتی امکان‌پذیر است. شرکت صنعت فولاد شادگان یک کارخانه تازه تاسیس است. هرچه به سمت بومی‌سازی حرکت کنیم در آینده وابستگی کمتری به حضور  بیگانگان داریم.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان تاکید کرد: خوزستان یکی از استان‌های استراتژیک کشور است. وجود منابع انرژی سرشار از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد از سوی دیگر جذابیت سرمایه‌گذاری را به شدت افزایش می‌دهد. جغرافیای فولاد شادگان به شکلی است که کمترین فاصله را با بندر امام خمینی (ره)  دارد و این مزیت در توسعه صادرات و ارزآوری نقش تاثیرگذاری دارد.

وی در پایان گفت: اشتغال‌زایی و بکارگیری نیروهای بومی و متخصص درون استانی از دیگر پیامدهای مثبت احداث شرکت به شمار می‌آید. امیدواریم با راه‌اندازی طرح‌های تکمیلی علاوه بر اشتغال‌زایی نقش محوری در رونق تولید کشور ایفا کنیم.

 

 
۳۱ اَمرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۵۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۹۶۴
کد خبر : ۴۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید