اخبار

ایجاد اعتماد به نفس در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی لازمه بومی سازی است

ایجاد اعتماد به نفس در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی لازمه بومی سازی است
تعریف: بومی‌سازی به معنی تغییر در یک روند و فعالیت و همسوسازی آن فعالیت با اهداف و الزامات محلی و منطقه‌ای است. در برخی منابع نیز به عنوان فرآیند ترجمه روند، روش، راهکارها و خدمات به فرهنگ و زبان محلی مخاطبین هم اشاره شده است که طی آن یک محصول به شکلی جدید یا اضافه نمودن کارکردی جدید برای استفاده در محیط خاص آماده می‌شود.

منظور از بومی‌سازی، بومی‌سازی فناوری برحسب شرایط مختلف (شرایط محیطی و شرایط محصول یا خدمت) در برگیرنده سه مفهوم محلی‌سازی، سفارشی‌‌سازی و جهانی‌سازی است و اساس آن ایجاد استقلال در امنیت و مدیریت فناوری است.

شرکت فولاد خوزستان با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های ضد تحریمی، در برابر اعمال تحریم‌های فراوان از طرف ایالات متحده و دیگر کشورهای هم‌پیمان آن برای صنعت فولاد ایران، مصمم به استفاده از تولید داخلی و حمایت از صنعت بومی در تامین تجهیزات، قطعات  و مواد اولیه موردنیاز خود است.

براین اساس با محمدحسین مولوی‌زاده مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه‌ فراگیر سناباد به گفت و گو پرداختیم.

با توجه به امکانات و ظرفیت‌های شرکت صنعتی و معدنی توسعه‌ فراگیر سناباد، در جهت برنامه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان چه راهکار و ابتکاری مدنظر دارید؟

در نظر است، با ایجاد توانایی و تقویت تکنیکی- فناوری مهندسی معکوس از راه شناخت و درک کامل محصول، همچنین بوجود آوردن اعتماد به نفس در شرکت‌های دانش‌بنیان در مواجهه با صنایع و فناوری‌های وارداتی و اعتماد و بکارگیری شرکت‌های توانمند داخلی به این امر دست‌ یابیم.

در این راستا، مهمترین فعالیت‌های این شرکت طی سال یا سالیان گذشته چه بوده است؟

این شرکت با استقرار شرکت‌های فعال در این حوزه، تربیت نیروی متخصص، شرایط الگوبرداری در جهت درک محصولات رقبا، توسعه محصولات داخلی را فراهم نموده و از شرکت‌های فعال داخلی در حوزه حمل‌ونقل استفاده بهینه می‌نماید.

هدف شما از مشارکت در این نمایشگاه چیست؟

معرفی و نمایان ساختن ظرفیت‌های بومی‌سازی صنعتی و معدنی توسعه‌ فراگیر سناباد، همراه با نمایش عملکرد در حوزه مهندسی معکوس می‌باشد. همچنین از این طریق با فعالان حوزه بومی‌سازی قطعات ایجاد ارتباط سازنده و پیشرو برقرار نموده و با اعلام نیازمندی‌ها، سعی در رفع موانع موجود در تامین قطعات وارداتی داریم.

 فعالیت‌های این شرکت چه تاثیری بر بومی‌سازی فن آوری داشته است؟

این شرکت با سفارش قطعات مورد نیاز خود به رونق تولید در شرکت‌های بومی کمک نموده و با معرفی شرکت‌های داخلی و اتصال آن‌ها به صنایع مشابه، بنیه علمی و روحیه «ما می‌توانیم» را با اعتماد راسخ و مستمر به متخصصین داخلی تقویت نموده است.

شرکت چه نقشی در جهت حمایت از سازندگان خوزستانی دارد؟

شرکت صنعتی و معدنی توسعه‌ فراگیر سناباد برای استفاده از ظرفیت‌های فناوری، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، نیروی انسانی و متخصصان شرکت‌های حاضر در استان خوزستان برای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنایع بالادستی فولاد خوزستان استقبال می‌نماید.
۳۱ اَمرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۳۰
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۴۶۷
کد خبر : ۴۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید