اخبار

امضا تفاهم‌ نامه فولاد خوزستان و تولیدکنندگان داخلی

امضا تفاهم‌ نامه فولاد خوزستان و تولیدکنندگان داخلی
سومین روز نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان با امضا تفاهم‌نامه همراه بود.
اولین نمایشگاه بومی‌سازی با حضور ۶۵ شرکت از صنایع کوچک قطعه ساز، تامین کنندگان و سازندگان تجهیزات مرتبط با صنعت فولاد به میزبانی گروه فولاد خوزستان از ۲۳ مردادماه ۹۸ به مدت سه روز در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد.
در این سه روز مدیران بخش‌های مختلف فولاد خوزستان در نشست‌هایی با متخصصان شرکت‌های تامین‌کننده و تولیدکننده به صورت مستقیم به گفت و گو پرداختند.
سیاست اصلی گروه فولاد خوزستان تامین نیاز از داخل است
  
علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان با اعلام این مطلب از آمادگی کامل برای پذیرش صنایع کوچک داخلی خبر داد و اظهار داشت: اولویت اول و آخر استفاده از ظرفیت‌های داخلی است؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع داخلی، قطعه‌سازان و سازندگان تجهیزات از برنامه‌هایی است که در سال های اخیر گروه فولاد خوزستان سرلوحه کار خود قرار داده است.
 

 

bomisazi  

وی گفت: اولین نمایشگاه بومی‌سازی فرصت مناسبی بود که شرکت‌های داخلی توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. 
محمدی خاطر نشان کرد: کارخانه میدرکس، بومی سازی کاتالیست و کوره پاتیلی در فولاد خوزستان با موفقیت کامل و به دست توانای متخصصان داخلی بومی‌سازی شد؛ بنابراین با حمایت همه‌ جانبه‌ی گروه فولاد خوزستان از صنایع کوچک علاوه بر رونق تولید و گردش سرمایه داخلی، به پایداری امنیت شغلی در استان خوزستان کمک شایانی می‌شود.  
 
در ادامه این گزارش سعید قاسم زاده مدیر بخش نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد خوزستان هدف از برپایی این نمایشگاه را شناسایی سازندگان تجهیزات و قطعاتی دانست که تا کنون نتوانستیم برای آنها سازنده‌ای پیدا کنیم.  
وی اظهار داشت: نمایشگاه فرصت مناسبی بود که شرکت‌های جدید و دانش بنیان آمادگی خود را برای تامین برخی قطعات اعلام کنند.  
 

 bomisazi

 

قاسم زاده تحریم را مسیری برای رسیدن به خودباوری و اتکا به توانایی متخصصان داخلی دانست و افزود: تحریم همیشه وجود داشته و اخیرا تشدید پیدا کرده است، اما هیچگاه باعث کاهش تولید فولاد نشده و سالانه شاهد رشد تولید نسبت به سال‌های پیش هستیم؛ از طرفی استفاده از مهندسی معکوس باعث شده، تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد را که پیش از این از خارج وارد می‌شد، با کیفیت بهتری در کشور تولید کنیم.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی شرکت حمایت از تولید ملی است؛ از سال ۷۸ شرکت فولاد بومی‌سازی قطعات را در پیش گرفته و بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه در گروه فولاد خوزستان برگ زرینی در صنعت است؛ لذا این مسیر تا دستیابی به بومی‌سازی تمامی قطعات صنعت ادامه دارد.
مدیر تعمیرات و نگهداری تاکید داشت: برای تحقق این هدف به سوی قطعه‌ سازان، صاحبان صنایع، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان دست یاری دراز می‌کنیم و اطمینان می د‌هیم در همه‌ مراحل در کنارشان هستیم.
 
به گزارش خبرنگار روابط عمومی در روز پایانی نمایشگاه بومی‌سازی با حضور مدیران گروه فولاد خوزستان و نمایندگان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در زمینه‌های فنی، مهندسی، نظرسنجی افکار، اشتغال و کارآفرینی و همچنین آموزش، تحقیقات و پژوهش تفاهم‌نامه هایی امضا شد.
 
گفتنی است، نمایشگاه بومی‌سازی با حضور پرشور صنایع کوچک قطعه ساز، تامین کنندگان و سازندگان تجهیزات مرتبط با صنعت فولاد به میزبانی گروه فولاد خوزستان از ۲۳ مردادماه ۹۸ به مدت سه روز در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد و در پایان تمامی شرکت کنندگان از سوی گروه فولاد خوزستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

bomisazi  

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۲۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۶۸
کد خبر : ۴۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید