اخبار

قرائت دعای پرفیض عرفه ویژه خانواده کارکنان فولاد خوزستان

قرائت دعای پرفیض عرفه ویژه خانواده کارکنان فولاد خوزستان
قرائت دعای پرفیض عرفه با سخنرانی حجت الاسلام موسی بهاالدینی مسئول امور ایثارگران فولاد خوزستان، مداحی یاسین ملاپور و حضور جمعی از کارکنان فولاد خوزستان و خانواده‌های آنان عصرگاه روز یکشنبه ۲۰ مردادماه ۹۸ در حسینیه سید الشهدا (ع) دویست دستگاه برگزار شد.
حجت الاسلام موسی بهاالدینی در سخنان خود با اشاره به نام امیر المومنین علی (ع) در قرآن مجید اظهار داشت: نام برخی از انبیا در قرآن بسیار تکرار شده است؛ نام حضرت موسی (ع) ۱۳۶ مرتبه، حضرت ابراهیم (ع) ۶۸ مرتبه، حضرت نوح (ع) ۴۳ مرتبه و حضرت عیسی (ع) ۳۳ مرتبه در قرآن آمده است؛ روزی فردی از اهل سنت گفت: اگر علی (ع) اینقدر مهم است چرا نام او در قرآن نیامده است؟ به او پاسخ داده شد که نام خلفای اول، دوم و سوم آیا در قرآن آمده است؟ در جواب گفت: خیر؛ اما با این وجود در دو جای قرآن نام حضرت علی (ع)  به وضوح آمده است، آیه ۴ سوره زخرف و آیه ۵۰ سوره مریم، اگر این را نیز قبول ندارید، باید خاطر نشان کرد که علیرغم مقام برتر پیامبر (ص) نسبت به انبیا الهی، نام ایشان در قرآن ۵ بار آمده است، پس لزوما بردن نام نمی تواند ملاک باشد بلکه وصف مهم است (قرآن به جز از وصف علی آیه ندارد)؛ در خطبه غدیریه می خوانیم که در هر کجای قرآن عبارت "یا ایها الذین آمنو" استفاده شده است معنی آن وجود شخص پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امیر المومنین علیه السلام است.
بهاالدینی با اشاره به داستان خارج نمودن تیر از پای امیرالمومنین (ع) و صدقه دادن ایشان در هنگام نماز با استناد به آیات قرآن مجید اظهار داشت: زمانی که حضرت یوسف (ع) وارد تالار گشت، زنان مصری که ترنج به دست داشتند با دیدن آن حضرت متوجه بریده شدن دست خود نشدند؛ آنها جمال ظاهری بنده خدا را دیده و بدون آنکه متوجه شوند دست خود را بریدند؛ پس چگونه انتظار می رود که حضرت علی (ع) که ذوب در ذات اقدس الهی بود در نماز حالتی بالاتر از این برایش اتفاق نیفتد؟
تیر از پای کشیده شدن چون امری مادی بود آن حضرت متوجه نشد اما زکات چون امری الهی است، در قرآن کریم در کنار نماز به آن توصیه شده و ایشان در هنگام رکوع، انگشتری خویش را صدقه می دهد.
وی همچنین درباره عید سعید قربان تاکید داشت: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) فرزند خود حضرت اسماعیل (ع) را به قربانگاه برد، از آسمان ندا آمد که: یا ابراهیم این قربانی را با قربانی عظیمی معاوضه نمودیم؛ یقینا می توان گفت که قربانی عظیم ذبح گوسفند نمی تواند باشد بلکه در تفاسیر آمده است منظور از ذبح علیم اشاره به واقعه کربلا دارد که امام حسین (ع) در کربلا جان خود و اهل بیت را برای رضای خدا در معرض خطر قرار داد.

 

   546

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۱۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۴۴
کد خبر : ۴۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید