اخبار

عملکرد فولاد خوزستان در ارزآوری و حمایت از بنگاه های اقتصادی قابل تقدیر است

عملکرد فولاد خوزستان در ارزآوری و حمایت از بنگاه های اقتصادی قابل تقدیر است
در همایش روز ملی صنعت و معدن که روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه ۹۸ در سالن همایش های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اهواز برگزار شد، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اقدامات فولاد خوزستان را در ارزآوری، حمایت از بنگاه های اقتصادی و توجه به موضوع بومی سازی قطعات مورد نیاز را قابل تقدیر دانست.
به گزارش روابط عمومی، دکتر خداداد غریب پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش اظهار داشت: خوزستان نماد مقاومت، ایستادگی و متعلق به همه ایران است و به همین دلیل در هر کجا که باشیم به این استان و مردمان شریف آن افتخار کرده و از هر فرصتی برای توسعه صنعت آن کمک خواهیم کرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ای مشترک با مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در این جلسه به اتفاق آقای کشانی مدیر عامل زحمتکش فولاد خوزستان در خصوص سرمایه گذاری هایی که قرار است در این استان انجام شود، به نتایج مثبتی رسیده ایم؛ خوشبختانه برای توسعه استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته شده است. در ابتدا فولاد خوزستان با ظرفیت ۱/۸ میلیون تن وارد مدار تولید شد. بعد از جنگ ۲ میلیون تن به ظرفیت آن افزوده شد و ظرفیتش به ۳/۸ میلیون تن رسید؛ در طرح توسعه آن نیز قرار است این ظرفیت به ۵/۲ میلیون تن برسد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید داشت: اقدام فولاد خوزستان در ارزآوری یک میلیارد دلاری در این شرایط حساس برای کشور قابل تقدیر است و در سه ماهه اول سال نیز بیش از ۴۰ درصد افزایش درآمد داشته است. این آمار با زحمات کارکنان و برنامه ریزی های هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت به وقوع پیوسته است. 
غریب پور همچنین فولاد خوزستان را یک بنگاه مادر دانست و در این خصوص گفت: تلاش این شرکت در سه ماهه اول سال و توجه به زنجیره فولاد باعث رونق تولید در شرکت های فولاد اکسین، فولاد کاویان و نورد لوله شده است که این موضوع نقش این شرکت بزرگ را به عنوان بنگاه مادر در استان خوزستان به خوبی نمایان ساخته و حمایتش از بنگاه های اقتصادی کوچک بی نظیر است. 
وی افزود: در این سه واحد صنعتی  ۴۷ درصد رشد داشته‌ایم؛ این یعنی فعالیت شرکت فولاد خوزستان با یک نگاه مادرانه به صنایع استان است؛ به این ترتیب شرکت فولاد اکسین که تولید آن به یک میلیون تن هم نمی‌رسید، حالا حدود یک میلیون تن تولید دارد؛ این نگاه ویژه فولاد خوزستان مسبب شد مجوز ۲۰ هزار تُن تولید خارج از بورس نیز توسط دولت به فولاد خوزستان داده شود.
غریب پور اذعان داشت : امیدوارم با درایت مدیرعامل و تلاش کارکنان فولاد خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز مانند دیگر بنگاه های اقتصادی استان با این مدل و توسط فولاد خوزستان رونق بگیرد.
معاون وزیر صمت در خصوص سایر فولادسازها گفت : این شرکت‌ها تا دو ماه آینده صادرات خود را پیش‌فروش کرده‌اند؛ ما در شادگان طرح فولادسازی داریم و در اندیمشک و اروند نیز شرکت فولاد خواهیم داشت؛ کار فولاد اندیمشک آغاز شده است و در اروند نیز به زودی فعالیت‌های اجرایی آغاز خواهد شد.
غریب پور با اشاره به ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی از سوی فولاد خوزستان تصریح کرد : همانگونه که استحضار دارید این شرکت ۲۸ میلیارد تومان به سیل زدگان استان کمک کرد و در این زمینه پیشتاز بود؛ فولادسازان و شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در حادثه سیل اخیر بر اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مالی به سیل زدگان توافق کردند و فولاد خوزستان فراتر از مسئولیت، کمک رسانی کرد و وظیفه ملی خود را بخوبی انجام داد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه به اهمیت بومی سازی قطعات در شرایط فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نمایشگاه بومی‌سازی در تهران با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی افتتاح شده است؛ در استان نیز با محوریت فولاد خوزستان این نمایشگاه برگزار خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: عملکرد فولاد خوزستان در سالیان گذشته و همچنین بومی سازی بسیاری از قطعات و حمایت از صنایع داخلی از سوی این شرکت قابل تقدیر است؛ لذا برگزاری نخستین نمایشگاه بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان که در تاریخ ۲۳ لغایت ۲۵ مردادماه ۹۸ در اهواز برگزار خواهد شد، به توسعه صنایع کوچک، تولیدکنندگان و تامین کنندگان داخلی کمک شایانی خواهد کرد.
وی افزود: صنایع استان می توانند همانگونه که در صنعت نفت و گاز توانایی های بالای خود را نشان داده اند، در این نمایشگاه از نیازهای صنعت فولاد استان هم آگاه شده و از این فرصت استفاده حداکثری را ببرند؛ خوشبختانه فولاد خوزستان سامانه ای به این منظور تهیه و قطعات و تجهیزات خود را جهت اشتراک گذاری با صنعتگران استانی به نمایش گذاشته است و سایر شرکت ها نیز با این مدل می توانند در شرایط سخت تحریم های بین المللی مانع از وابستگی به خارج شده و از طرف دیگر این نمایشگاه، صنعتگران خوزستان را تقویت خواهد کرد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: اولویت اول ما بومی‌سازی و حمایت از فناوری‌های بومی است؛ در حال حاضر در شرکت فولاد اکسین بدنبال تولید لوله برای وزارت نفت هستیم و به مرور زمان تولید های داخلی نیز جا خواهد افتاد؛ فولاد خوزستان این کار را آغاز کرده است؛ البته این کار به مقداری زمان نیاز دارد تا اعتماد سازی لازم برای شرکت‌ها صورت گیرد.
در ادامه این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فولاد خوزستان در بخش صادرات و ورود مواد اولیه نیاز به حمایت سازمان صمت دارد. 
وی افزود: اگر صادرات نبود، شرکت بزرگی مانند فولاد خوزستان که ۱۲ هزار تَن اشتغال مستقیم ایجاد کرده است، امکان داشت زمین‌گیر شود. 
 
نظری در ادامه تاکید کرد: در شرایط تحریم که واحد های صنعتی درگیر مشکلات هستند، این شرکت سرپای خود ایستاده و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با توصیه به همکاری تمامی شرکت‌های صنعتی استان برای جهش مناسب در بحث تولید، اذعان داشت: امروز خوزستان در بخش محصولات فولادی با اشتغال مستقیم ۲۰ هزار تَن، یکی از استان‌های رتبه دار کشور است؛ ظرفیت تولید اسمی فولاد در خوزستان ۹ میلیون تُن می‌باشد.
 
وی افزود: سازمان صمت به عنوان یک سازمان تاثیرگذار در سطح کشور و با دارا بودن نقش توسعه‌ای در صنایع استانی، شرکت ها را در برابر احتمال وقوع تهدیدهای جدی در آینده، حمایت می کند.
نظری با اشاره به تولید فولاد خام در استان تاکید کرد: تولید در استان بالاتر از ظرفیت اسمی است و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت تولید، به بخش های دیگر فولادی نیز کمک رسانی شود. 
وی با اشاره به موانع پیش روی شرکت های صنعتی افزود: تا کنون ۲۵ درصد ظرفیت واحدهای فولادی ما بکار گرفته شده است؛ در واقع ۷۵ درصد ظرفیت واحد های فولادی استان هنوز بکارگیری نشده است؛ بخشی از مشکلات این واحدها از گذشته است که دولتی بوده‎اند و بخشی دیگر مربوط به مشکلات ارزی می‌باشد. 
رئیس سازمان صمت خوزستان با اشاره به نقش کلیدی استان در صنعت کشور خاطرنشان کرد: ما به این استان دین داشته و معتقدیم که خوزستان از موقعیت‌های ممتازی برخوردار بوده و خون تازه به رگ‌های کشور تزریق می‌نماید؛ با وجود انگیزه و سابقه درخشان معاون وزیر صمت، از سازمان ایمیدرو و وزارت خانه این انتظار می رود که به کمک صنایع خوزستان بیاید.
وی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع تلاشگران عرصه تولید، روز صنعت و معدن را به تمامی صنعتگران استان تبریک گفته و با آرزوی سلامتی و بهروزی برای آنان گفت : آینده بهتر مستلزم عزم و اراده همگانی است.
در ادامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار داشت: فولاد خوزستان با حمایت از زنجیره پایین دستی خود، کمک شایان ذکری به حیات صنعت فولاد در استان نموده است.
شریعتی گفت: همراهی و همکاری شرکت فولاد خوزستان برای راه‌اندازی و حرکت شرکت های زنجیره پایین دستی خود مانند نورد لوله، فولاد اکسین، کاویان و گروه ملی صنعتی فولاد ایران می تواند کمک قابل توجهی به صنعت استان نماید و عملکرد سه ماهه نخست این شرکت در سال جاری گواه این امر می باشد.
وی افزود: صنعت و معدن در تولید، اشتغال، ایجاد ارزش افزوده، درآمد زایی، صادرات و سهمی که در تولید ناخالص ملی دارد نقش بسزایی در استان و کشور ایفاد می کند. 
شریعتی تاکید داشت: در اقتصاد مقاومتی، با توجه به ذخایر غنی معدنی و امکانات بالقوه‌ همچون انرژی فراوان، دسترسی به آب‌های بین المللی و نیروی تحصیل کرده، ضرورت توجه به بخش صنعت و معدن را پررنگ نموده است؛ از این‌ رو باید به این بخش توجه بیشتری شود.
 
استاندار خوزستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود، با میدان داری بخش خصوصی در اقتصاد، پیشنهادها و راهکارهای درست اتخاذ می گردد و مسیر پیش رو بهتر و درست تر از گذشته سپری خواهد شد. 
در بخش پایانی این همایش با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خوزستان، رییس سازمان صمت خوزستان و مدیرعامل شرکت شهرک های استان از محمد کشانی مدیر عامل فولاد خوزستان به عنوان شرکت تولیدی برتر با اعطای تندیس و لوح تقدیر، قدردانی شد.
۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵۸۲
کد خبر : ۴۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید