اخبار

توجه ویژه فولاد خوزستان به شرکت‌های نوردی استان و فروش محصول نهایی

توجه ویژه فولاد خوزستان به شرکت‌های نوردی استان و فروش محصول نهایی
شرکت فولاد خوزستان بهار ۱۳۹۸ را در فروش محصولات با موفقیت پشت سرگذاشته و اهداف ترسیم شده را در این زمینه دنبال می کند.
آنچه آمار و ارقام فروش در سه ماهه نخست نشان می‌دهد؛
توجه ویژه فولاد خوزستان به شرکت‌های نوردی استان و فروش محصول نهایی
شرکت فولاد خوزستان بهار ۱۳۹۸ را در فروش محصولات با موفقیت پشت سرگذاشته و اهداف ترسیم شده را در این زمینه دنبال می کند.
در اردیبهشت امسال ایالات متحده در ادامه سیاست های خصمانه خود، فولاد ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داد و سعی کرد عرصه را بر این صنعت استراتژیک تنگ نماید اما در مقابل صنعتگران ما نیز با اتخاذ سیاست های هوشمندانه و برنامه‌ریزی‌های ضد تحریمی مانع از به بار نشستن این اهداف مستکبرانه شدند. 
خوشبختانه با پایان یافتن نخستین فصل از سال رونق تولید، همزمان با دیگر صنعتگران جهادگر چرخ تولید در دومین قطب تولید فولاد کشور نیز بخوبی می‌چرخد و فولادمردان خوزستان با بی‌توجهی به تهدیدها توانسته‌اند اهداف تولید و فروش این شرکت را محقق سازند.
 البته در این شرایط در کنار مقوله تولید، مبحث فروش و بازاریابی محصول نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که از یک سو نیازهای صنایع نورد داخلی باید تامین گردد و از سوی دیگر ارتباط با بازارهای خارجی قطع نشود. در سه ماهه نخست 1398 آمار و ارقام فروش این شرکت حکایت از توجه ویژه فولاد خوزستان به صنایع داخلی و صادرات به بازارهای جدید دارد.
 برای آشنایی با عملکرد معاونت فروش و بازاریابی طی سه ماه گذشته گفت و گویی با بهمن تجلی‌زاده انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید:
با توجه به تحریم‌های جدید، در فروش محصولات به بازارها دچار مشکل نشدید؟
فروش محصول در زمان تحریم سختی‌های بیشتری دارد که از جمله می‌توان به بالارفتن هزینه‌های صادراتی اشاره کرد اما خوشبختانه توان بالایی در فروش و بازاریابی شرکت موجود است که با تکیه بر آن از سد هر مشکلی عبور خواهیم کرد. 
در سه ماهه نخست سال نیز معاونت فروش و بازاریابی با دسترسی به اطلاعات بازارها، قیمت‌های جهانی، وجود نیروهای دلسوز، برنامه‌ریزی‌های صحیح و انتخاب بازار هدف توانسته به اهداف فروش خود دست یابد. البته در این بین مزیت‌هایی چون دسترسی به امکانات حمل و نقلی گسترده جاده‌ای، ریلی و آب های آزاد نیز کمک زیادی به پیشرفت کار ما کرده است. 
بسته به این شرایط، سیاست‌گذاری معاونت فروش و بازاریابی فولاد خوزستان تغییراتی داشته است؟
قطعا حساسیت‌های ویژه‌ای بر برهه زمانی کنونی حاکم است که برای عبور از آن در کنار پیشبرد اهداف شرکت در امر تولید، دقت نظر معاونت فروش و بازاریابی را می‌طلبد. اکنون شرایط کشور ایجاب می‌کند که توجه زیادی به بازار داخلی داشته باشیم و بر این اساس در سه ماهه نخست سال سعی کردیم با تامین مواد اولیه شرکت‌های نوردی، مانع از ایجاد مشکل در روند تولید آنها و بهبود شرایط معیشتی و اشتغال کارکنان آنها شویم. در جواب این سوال می‌توان گفت که فولاد خوزستان با توجه به شرایط موجود، تغییراتی در برنامه‌های فروش داشته و چنانچه غیر از این بود طی این مدت صادرات بیشتری داشتیم.
 با توجه به کار واحدهای نوردی، تولید و سودآوری این شرکت‌ها تا حد زیادی در گِرو تامین خوراک است و این موضوع نقش معاونت فروش و بازاریابی فولاد خوزستان را پررنگ‌تر می‌کند.
در حال حاضر حمایت و توجه به صنایع داخلی و تولید ملی از اهمیت خاصی برخوردار است. شرکت فولاد خوزستان سعی نموده در سه ماه نخست با عرضه محصول به شرکت‌های نوردی این خلاء‌ها را پر کرده تا علاوه بر رونق تولید تا حد زیادی از مشکلات این واحدها تولیدی بکاهیم. در این راستا طی 3ماهه نخست، با شرکت‌های فولاد روهینا جنوب، نورد لوله اهواز، فولاد اکسین خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران و سپید فراب کویر همکاری خوبی داشتیم و به نوعی سعی کرده‌ایم با اولویت صنایع استانی بازار فروش داخلی خود را برنامه‌ریزی کرده و رونق کسب و کار را در این واحدها حفظ نماییم.
همکاری با شرکت‌های نوردی به صورت مشارکتی است یا تنها مواد اولیه آنها تامین می‌شود؟
 طی 3 ماهه نخست سال قراردادهای مشارکتی در دستور کار شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته است و با این برنامه‌ریزی برای نخستین بار صادرات ورق فولاد خوزستان را با مشارکت فولاد اکسین محقق کرده‌ایم و خوشبختانه بالغ بر ۱۵ هزار تن در مرحله نخست صادرات را انجام داده‌ایم. 
هدف اصلی فولاد خوزستان در ورود به قراردادهای مشارکتی عرضه محصولات نهایی به بازار هدف است و ورق فولاد با توجه به ارزش بالای آن علاوه بر ارز آوری، ارتباط شرکت به مشتریان جدیدی در کشورهای عراق، قطر، عمان، آذربایجان و... را ممکن ساخته است. 
در این مکانیزم کلیه محصولات با نام فولاد خوزستان به فروش می‌رسد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فروش300 هزار تن محصول نهایی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
آمار فروش و صادرات فولاد خوزستان در سه ماهه نخست سال ۹۸ به چه صورت است؟
در سال ۹۸ علیرغم برخی محدودیت‌های ایجاد شده برای صنعت کشورمان، موفق شده‌ایم در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم. برنامه فروش شرکت فولاد خوزستان در سال ٩٨، مجموعاً ٣.٨ میلیون تن فولاد است که طی مدت سه ماهه با فروش ۹۹۵ هزار تن (۵۵۰ هزار تن صادرات و ۴۴۵ هزار تن داخلی) 105 درصد این برنامه را محقق کرده‌ایم.
برنامه و اهداف اصلی معاونت فروش و بازاریابی چیست؟
با توجه به شرایط کنونی و چشم انداز افق 1404 ماموریت‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم که صادرات پایدار، ارائه محصولات نهایی و متنوع به بازار، ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی، صادرات محصولات باکیفیت بخشی از آن می‌باشد. 
همچنین با دستورالعمل ابلاغی از سوی مدیر عامل محترم، تولید حدود ۵۰۰ هزار تن فولاد با ارزش افزوده بالا در دستور کار شرکت قرار گرفته که این موضوع جهشی در فروش محصولات شرکت فولاد خوزستان پدید می‌آورد و زمینه ورود ما را به صنایعی همچون لوله‌سازی، مخزن‌سازی و کشتی‌سازی هموار می‌سازد. قطعاً این اهداف با همکاری بی‌شائبه کارکنان و نیروی انسانی متخصص و دلسوز معاونت فروش و بازاریابی در آینده محقق خواهد شد و ورود محصولات با ارزش فولاد خوزستان را به بازارهای جدید به همراه دارد.
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۴۹
کد خبر : ۴۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید