اخبار

ارائه خدمات شبانه روزی درمانگاه خانواده

ارائه خدمات شبانه روزی درمانگاه خانواده
راهکاری برای رفاه حال ساکنان منازل سازمانی و کارکنان فولاد خوزستان/.

درمانگاه خانواده دویست دستگاه فولاد خوزستان با هدف تامین و در دسترس بودن خدمات درمانی برای کارکنان و خانواده آنان تاسیس شد.
مسعود توکل‌ فرد مدیر بهداشت، درمان، ایمنی و محیط زیست فولاد خوزستان در مصاحبه با خبرنگار روابط‌ عمومی گفت: این درمانگاه در بدو تأسیس در دو شیفت صبح و عصر، از ساعت ۸ لغایت ۱۴ و ۱۴ لغایت ۲۱:۱۵ به کارکنان و ساکنان دویست دستگاه ارائه خدمات می نمود؛ لیکن اگر در ایام غیر کاری برای فردی از ساکنان اتفاقی رخ می داد، به‌ ناچار به درمانگاه شرکت و یا بیمارستان‌های سطح شهر اهواز مراجعه می‌‌کردند. از آبان ماه ۱۳۹۷ با مساعدت و پشتیبانی آقای محمدی، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی ارائه خدمات پزشکی، پرستاری، داروخانه و آمبولانس در درمانگاه دویست دستگاه بصورت شبانه روزی فعال گردید.
توکل فرد در بیان میزان رضایت بوجود آمده از شبانه روزی شدن خدمات درمانگاه اظهار داشت: عملکرد درمانگاه نسبت به قبل بهینه گشته و نه‌ تنها ساکنان دویست دستگاه، بلکه کارکنان بازنشسته، ساکنان سیصد دستگاه و مراجعه کنندگان حادثه دیده اماکن ورزشی نیز جهت درمان به این مرکز مراجعه می‌نمایند. 
وی با اشاره به افزوده شدن سه کلینیک به درمانگاه بیان داشت: در طرح جدید کلینیک گوارش شامل (آندوسکوپی، کولونوسکوپی، ویزیت بیماران گوارشی)، کلینیک اطفال برای نوزادان، کلینیک گوش، حلق و بینی (ویزیت، شستشوی گوش) راه اندازی گردید.
توکل فرد با اشاره به نگاه ویژه سازمان به سلامت کارکنان و اهمیت بحث خدمات درمانی تاکید کرد: با پیگیری های لازم در آینده نزدیک و با دریافت مجوزهای لازم و انعقاد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی و بیمه البرز، کارکنان قراردادی و پیمانکاران نیز می توانند از میزان بالایی از خدمات درمانی درمانگاه دویست دستگاه بهره‌مند شوند؛ در حال حاضر این عزیزان می توانند فقط از خدمات پزشک عمومی، متخصص اطفال، مشاوره های تخصصی درخواستی از طرف طب صنعتی شرکت، خدمات اورژانسی و داروخانه استفاده نمایند.
مدیر بهداشت، درمان، ایمنی و محیط زیست فولاد خوزستان درباره روند عملکرد درمانگاه خانواده اذعان داشت: در این مرکز تمامی آزمایش های درخواستی طب صنعتی کارکنان انجام می گردد و نتایج برای تصمیم گیری و اطلاع کارکنان به طب صنعتی شرکت ارسال می شود؛ همچنین بر اساس سال های گذشته این درمانگاه با دارا بودن کلینیک‌ قلب و عروق، ریه، ارتوپدی، زنان و زایمان، اورولوژی، جراحی عمومی، نفرولوژی، روانپزشکی، روانشناسی، گوش و حلق و بینی و سایر خدمات شامل پزشک عمومی، رادیولوژی، آزمایشگاه، بهداشت مادر و کودک، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و اورژانس برای مراجعه کنندگان در طول هفته به ارائه خدمات می پردازد. 
توکل‌ فرد با اشاره به روش نوبت‌ دهی درمانگاه گفت: نوبت دهی با استفاده از سیستم گویای تلفنی و شماره داخلی ۵۵۰۰، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۱ شب صورت می گیرد و با توجه به ظرفیت پیش بینی شده، نهایتا تا دو هفته بعد از زمان تماس انجام می شود. 
مدیر بهداشت، درمان، ایمنی و محیط زیست فولاد خوزستان در پایان سخنان خود با تشکر از پشتیبانی‌های مدیرعامل و معاون منابع انسانی و امور اجتماعی برای توسعه درمانگاه تصریح نمود: کارکنان واحد HSE با تلاش یکپارچه سعی در خدمت رسانی مطلوب به همکاران خود دارند، جا دارد از همت بلند و تلاش شبانه روزی آنان در ایام نوروز باستانی که فولاد خوزستان پذیرای میهمانان از سراسر کشور بود نیز تشکر نمایم؛ امیدواریم با حمایت همه جانبه و توجه همیشگی به موضوع سلامت و درمان کارکنان از سوی مسئولان فولاد خوزستان و همچنین همکاری مدیریت شرکت تامین آتیه فراگیر، بتوانیم به تک تک عزیزان گروه فولاد خوزستان خدمات مطلوب ارائه نماییم.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۲۳,۴۶۴
کد خبر : ۳۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید