اخبار

کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری

کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری
در شرکت فولاد خوزستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، همایون یوسفی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، محمد کشانی مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت فولاد خوزستان

تکمیل میگردد...

 


آیین افتتاح تصفیه خانه آب صنعتی شرکت فولاد خوزستان و همزمان کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی با استقبال محمد کشانی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مسئولان و کارکنان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی آیین یادشده چهارشنبه ۱۵ اسفندماه ۹۷ در تصفیه خانه جدید شرکت فولاد خوزستان واقع در شهرستان کارون انجام شد.
شرکت فولاد خوزستان طی سال های اخیر با تکیه بر تکمیل زنجیره ارزش خود، توانسته است دروازه‌های جدیدی را در عرصه‌ توسعه صنعت زیر بنایی فولاد جستجو نماید؛ در این راستا و بر اساس برنامه های استراتژیک، از ابتدای سال ۹۶ نسبت به تعریف چهارمین فاز توسعه خود اقدام و با پیاده نمودن برنامه ای منسجم و همچنین با بهره گیری از کارکنان متعهد و مجرب، تکمیل زیر ساخت های سازمان را به جهت تحقق برنامه‌ توسعه چهارم در دستور کار قرار داد، از جمله این برنامه ها می توان به اتمام پروژه مهم و حیاتی تصفیه خانه جدید آب صنعتی  در شهرستان کارون، منطقه کوت عبدالله در جنوب غربی اهواز با ظرفیت ۱۴۰۰ متر مکعب بر ساعت و مجهز به پیشرفته ترین روش های فرآیندی تولید آب صنعتی، اشاره نمود.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم با ابراز خرسندی از فعالیت فولاد خوزستان در انجام مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت: با نگاه کلان، ما با تمامی مردم ایران هم وطن و هم میهن هستیم، اما در مسائل منطقه ای، سرمایه های تولید شده در استان خوزستان باید در همین استان بکارگیری و برای مردم استان استفاده شود.  
شریعتی در ادامه بیان داشت: فولاد خوزستان در مسیر توسعه صنعت، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و باید توسعه زیر سقفی را متناسب با مجوزهای موجود انجام دهد.
وی افزود: با برنامه‌هایی که مهندس کشانی مدیرعامل و همکاران ایشان دارند، در شادگان، فولاد اکسین، اندیمشک و دیگر نقاط استان طرح های توسعه رونق بیشتری خواهد گرفت؛ لذا بر خود فرض می دانیم که با حمایت هم جانبه در کنار فولاد خوزستان بوده و همکاری خود را با این شرکت خواهیم داشت.
در ادامه محمدحسین بهنام مدیر پروژه های سیالات فولاد خوزستان در خصوص جزئیات پروژه تصفیه خانه جدید آب صنعتی فولاد خوزستان گفت: این طرح به درخواست معاونت برنامه ریزی و توسعه بعنوان کارفرما در قالب پروژه EPC در اختیار شرکت مهندسی شفاب برای طراحی، مهندسی و اجرا قرار گرفت و با نظارت عالیه شرکت مهندسین مشاور سازآب اهواز و نظارت اجرایی شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد در مدت ۷ سال انجام شد.
وی در ادامه بیان داشت: عملیات مهندسی پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید؛ لازم به ذکر است که با اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و کشــورهای غربی، افزایش شــدید نرخ ارز، حامل های انرژی و مشکلات مالی پیمانکار، پروژه از سال ۹۲ تا نیمه اول سال ۹۵ در وضعیت نیمه تعطیل قرار گرفت.
بهنام در راستای اهداف اجرای این پروژه اظهار داشت: با توجه به مشکلات فرآیندی تصفیه خانه قدیم در پایداری تولید آب، سیستم تصفیه خانه جدید بـدلیل نـوع طراحـی بـا ضـریب اطمینـان بسیار بالاتر و تکنولوژی اتوماسیون پیشرفته، آب مورد نیاز را به ظرفیت ۱۴۰۰ متر مکعب بر ساعت تامین خواهد کرد؛همچنین کاهش رسوب گذاری در برج‌های خنک کننده آب مدار باز با توجه به سَبک‌سازی آب تولیدی، کمک به تصفیه خانه قدیم جهت افزایش تولید آب نرم با آزاد سازی بخشی از ظرفیت تولید آب صنعتی در راستای طرح توسعه ظرفیت و فن آوری  شرکت فولاد خوزستان را از اهداف اجرای این طرح عظیم بر شمرد.
وی افزود: برق تصفیه خانه قدیم و جدید با توجه به احداث پست برق دو مداره و امکان مـانور بـین رینـگ هـای شهری مجاور، پایدار خواهد شد و بدلیل طراحی سیستم بر اساس روش تصفیه ثقلی و استفاده از تجهیزات مُدرن در مصرف انرژی نیز صرفه جویی قابل توجهی خواهیم داشت.
محمد حسین بهنام تاکید کرد: از دیگر نکات قابل توجه در این پروژه رعایت مسائل زیست محیطی در طراحی و اجرای پروژه است؛ بدین صورت که تمامی پساب‌های حاصل از سیستم، بازیافت و دوباره به چرخه تولید برمی‌گردد و با این کار برداشت کمتری از منابع آب صورت می‌گیرد.
وی همچنین سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه عظیم را هزینه ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال و ۲/۵ میلیون یورو در بخش ارزی دانست و تاکید داشت: پیش بینی کرده ایم در فاز دوم این تصفیه خانه ظرفیت تولید آب صنعتی را به ۲۸۰۰ متر مکعب بر ساعت و در فاز سوم نیز به ۴۲۰۰ متر مکعب بر ساعت برسانیم.
مدیر پروژه تصفیه خانه جدید فولاد خوزستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و بکارگیری از توان داخلی، در این پروژه به میزان ۸۵ درصد از توان شرکت‌ها و سازندگان داخلی بهره‌گیری شده است .
این گزارش حاکی است پس از افتتاح طرح تصفیه خانه جدید شرکت فولاد خوزستان، به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ آن، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، محمد کشانی مدیرعامل و جمعی از مسئولان و کارکنان فولاد خوزستان و با همکاری واحد فضای سبز و حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی ۱۰۰۰ اصله نهال از گونه های مختلف گیاهی در بخش صنعتی، منازل سازمانی دویست دستگاه، جاده های دسترسی و تصفیه خانه جدید آب صنعتی فولاد خوزستان کاشته شد.

 

 

         

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۵۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۳۹
کد خبر : ۳۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید